Czy opłaca sie jeszcze kupować używane auta?

30 Sty 2019, 22:44

Gradory napisał(a):Wymiana oleju co 30 000 km jest już co najmniej 15 lat na rynku.

Tu nie chodzi o sam przebieg, tylko o warunki eksploatacji. W ciężarówkach robiących trasy, wymienia się nawet co 50-60 tys km, ale wywrotka na budowie, z tym samym silnikiem wymaga wymiany co 6-10tys km. Koszt wymiany oleju też mocno przeszacowałeś. Ja tam wymieniam co 10 tys, przegląd co 20. I z tą pośrednią wymianą nie jadę do ASO, tylko wymieniam w warsztacie. 85 za olej(Valvoline), 25 za filtr(Mann, Purfluks) i 40 za robotę. Dodatkowe 150 zeta raz na rok mnie nie zbawi.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sty 2019, 23:34

@Gradory
Po Twoich wypowiedziach odnosnie wymian oleju polecam leczenie u psychiatry, albo najlepiej szeptuchy. Lekarz nie wiem czy sobie poradzi.
Szkoda tylko przypadkowych osob, ktore nie znaja sie na autach i przeczytaja nieopatrznie Twoje wypociny.
Wg mnie jakis mod lub administracja forum powinna sie tym zajac bo szerzenie teorii o zaletach wymian oleju co 30 tys km jest szkodliwe i niebezpieczne. Na powaznym forum o tematyce motoryzacyjnej takie rzeczy nie powinny miec miejsca bo ludzie wchodza tu zeby czegos sie dowiedziec. Ktos potem przeczyta Twoj post i zatrze silnik, a forum nie powinno szkodzic tylko pomagac.
Jesli chcesz szkodzic to sobie zaloz bloga i propaguj wymiany co 30tys, nawet co 50 mozesz. Zalej sobie np 15w40, to bedzie taniej i badz szczesliwy.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

31 Sty 2019, 00:17

duzy90 napisał(a):Wg mnie jakis mod lub administracja forum powinna sie tym zajac bo szerzenie teorii o zaletach wymian oleju co 30 tys km jest szkodliwe i niebezpieczne.
to jest dział offtopic każdy może wyrażać swoje opinie i próbować udowadniać swoje racje, sam przed chwilą strzeliłeś babola mówiąc że turbo należy chłodzić a to jeden wielki mit i farmazon ( no chyba że rozmawiamy o ostrej jeździe).
Co do silników i ich trwałości, teraz mamy czasy że wszystko jest obniżonej jakości, silniki, części, oleje itd itd, wszystko składasz do kupy i robi się max 200 tyś. Z drugiej strony też mogę częściowo się zgodzić z @Gradory ale w przypadku nowych aut lub świerzych, można sobie wymieniać ten olej co 30 tyś, nic mu się nie stanie z dnia na dzień a jak ktoś nie ma zamiaru się wiązać z autem na długie lata to po co przepłacać? wkońcu to dla mnie ma auto służyć a nie następcy. Oczywiście w starych strupach trzeba zmienić punkt widzenia aby jak najdłużej utrzymać sprawność.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Sty 2019, 01:17

Panowie z tymi 30toma tyś.km. to Wy na poważnie...? Żeby zrealizować bez zajechania silnika tą zmianę trzebaby używać auto w warunkach i w sposób który na to pozwala. Jeżeli dojdzie do odstępstw typu szybka jazda/korki/krótka jazda to robi się lipa. Do tego jeszcze jest technologia typu wtrysk bezpośredni/turbo gdzie jakość oleju jest mega ważna. I jeżeli podchodzimy do tematu na zasadzie auto prawie nowe albo mowe więc mi się uda to ok.ale jak mamy używki albo chcemy korzystać dłużej niż gwarancja przewiduje to ta zmiana jest zabójcza. I proszę Was już nie filozofujmy nad tym jak to jest super bo gdzieś komuś astra zrobiła 100k.km.tylko trzeba posłuchać mądrzejszych.
Więc Gradory Twoja teoria jest prawdziwa o ile będzie wypowiedziana w całości bo jak na tą chwile możesz stwierdzić że spadochron podczas skoku jest bezpieczny bez dopowiedzenia o jaki Ci skok chodzi czy z balkonu na wysokości 10m czy z samolotu na wysokości 1000m.
Zanim napiszesz następną głypotę posiłkując się swoimi przykładami zadzwoń do firmy dziak motor sport jest jedna z najlepszych firm obróbki silników cywilnych i sportowych a do tego mają urządzenia pomiarowe o których inni mogą pomarzyć...opisze Ci miły Pan związek przepracowanego oleju z chłodzeniem silnika, turbiny, z mapędem elementów głowicy oraz co się dzieje po jego przepaleniu np.po utracie właściwości. I tylko nie piernicz głupot bo tam są ludzie którzy wiedzą więcej niż my wszyscy razem wzięci. Notabene robią mi teraz poważny mod silnika i toczy się filozofia nad rodzajem oleju który dotąd używałem bo są pewne niepokojące zmiany. Jak Ci będzie mało skontaktuj się z Piotrem z firmy zmienolej niech Ci coś przybliży a jak jeszcze Ci będzie mało są fora olejowe z mega wiedzą na ten temat.
Jedno mogę Ci przyznać co do oliw gadałem podobne głupoty jak Ty...bo myślałem że coś wiem...potem właśnie to forum tknęło mnie do posłuchania ludzi dla których nalepka na bańce oleju albo slogan reklamowy producenta jest niczym...zacząłem zgłębiać temat i...przyznam szczerze w olejach jestem cienka du..pa i będąc świadomym tego lepiej nie wypisywać takich głupot jak tu przeczytałem a oleje stosować zachowawczo (zmniejszać interwał) i najlepszej jakości (jakość może dotyczyć też tańszych firm).
A tym wszystkim jest śmieszne że z jednej strony mamy być pedantami żeby udało się przejechać zdrowo na jednym oleju a potem oszukuje się nas i to tak na chama. Więc u nas coś będzie full syntetyk a w de nie koniecznie. U nas wymiana oleju co 15k.km.a już gdzie indziej co 7,5k.km.chociaż opisywane warunki użytk.auta takie same. Albo wymiana oliwki co 30k.km.a dopuszczalne zużycie takie że przy 30k.km.nawet wspomnienia nie będzie.
P.s.

Jak koledze zatarł się nowy kadżarek 1,2tce to już przy następnym silniku zalecono wymianę oliwy max co 15k.km. no ale pewnie bez powodu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Sty 2019, 06:09

@Kao
Akurat turbiny nalezy chlodzic po dynamicznej jezdzie, a nie ostrej, a to mala roznica. No ale co ja tam wiem.

........
Ostatnio edytowany przez Kao, 31 Sty 2019, 09:34, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Nie na temat
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

31 Sty 2019, 11:05

yeti65 napisał(a):Tu nie chodzi o sam przebieg, tylko o warunki eksploatacji. W ciężarówkach robiących trasy, wymienia się nawet co 50-60 tys km, ale wywrotka na budowie, z tym samym silnikiem wymaga wymiany co 6-10tys km. Koszt wymiany oleju też mocno przeszacowałeś. Ja tam wymieniam co 10 tys, przegląd co 20. I z tą pośrednią wymianą nie jadę do ASO, tylko wymieniam w warsztacie. 85 za olej(Valvoline), 25 za filtr(Mann, Purfluks) i 40 za robotę. Dodatkowe 150 zeta raz na rok mnie nie zbawi.

Dziś samochody jeżdżą głównie w mieście. Cenę wymiany oleju podałem z ASO. Np. w BMW 335i - 559 zł. Mają tu na forum ludzie auta klasy premium, co prawda w większości stare, więc podałem cenę 500 zł.

Słynny mercedes 190 z 1985, w którym kobieta nie zmieniała oleju nigdy. Tylko dolewała.
https://motoryzacja.interia.pl/news-15-lat-na-jednym-oleju-i-jezdzi,nId,1385834
Oczywiście NIE polecam takiej eksploatacji, ale, jak widać, auto wytrzymało takie barbarzyństwo motoryzacyjne.
Ogólnie dziwi mnie, że 10 i więcej lat temu nikt nie mówił o zabójczości zmiany oleju co 30 000 km. Było to normą, tak wszyscy robili i nic się nie działo. W ostatnim roku czy 2 latach nagle zrobiło się bardzo głośno, że niby jest "śmierć silnika po 100 000 km" od tak rzadkiej zmiany. A producenci zaczęli dawać bardzo długie gwarancje w ostatnich latach.
aGradory
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    ŠKODA 120L Typ 742, 1976
    Samochód ten został zaprezentowany oficjalnie we wrześniu 1976 roku na Targach Przemysłowych w Brnie, seryjny model 105/120 (Š742) wnosił do oferty marki wiele nowego, zwłaszcza w dziedzinie bezpieczeństwa. ...

31 Sty 2019, 11:43

Gradory napisał(a):Słynny mercedes 190 z 1985, w którym kobieta nie zmieniała oleju nigdy. Tylko dolewała.

Jak dla mnie to taki sam fake news, jak z tą Elantrą ze Stanów, co milion mil w 5 lat zrobiła.
Gradory napisał(a):Ogólnie dziwi mnie, że 10 i więcej lat temu nikt nie mówił o zabójczości zmiany oleju co 30 000 km. Było to normą, tak wszyscy robili i nic się nie działo.

Naprawdę nic się nie działo :?: A obracające się panewki w 1,5 dci :?:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

31 Sty 2019, 11:53

yeti65 napisał(a):Naprawdę nic się nie działo A obracające się panewki w 1,5 dci
albo siadające turba w 1.6 HDI po 100 tyś
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Sty 2019, 21:56

Gradory napisał(a): Wymieniajcie olej i filtr nawet co 1000 km w ASO
polecam powrót do szkoły podstawowej, bo rozumienie treści zawartych w jakimś medium sprawia Ci sporo trudności (z rozumieniem tekstu czytanego też jest pewnie problem...)
Gdybyś użył mózgu, to wiedziałbyś, że nikt nie każe Ci wymieniać oleju co 1k, choć w erze aut spalających olej praktycznie z automatu wymienia się go przez dolewki :roll: chodzi o to, że po kupnie nowego auta (co równa się z nowym silnikiem) lub po remoncie/wymianie na nowy w aucie używanym, musisz po 1k km wymienić środek smarny dlatego, żeby metalowe opiłki widoczne na filmie, którego nie zrozumiałeś, nie zrobiły Ci ziaziu w silniku. Później możesz go sobie zmieniać co ile chcesz.

Kao lubię wkładać kij w mrowisko (czyli w Twoje wypowiedzi :ok: więc napiszę, że mam 1.6 HDI z ori 106kkm i silnika nie ruszałem :) #kupujedobryolej #lejedobrepaliwo #niepilujenazimnym
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14034
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Sty 2019, 22:16

mike napisał(a):po kupnie nowego auta (co równa się z nowym silnikiem) lub po remoncie/wymianie na nowy w aucie używanym, musisz po 1k km wymienić środek smarny dlatego, żeby metalowe opiłki widoczne na filmie, którego nie zrozumiałeś, nie zrobiły Ci ziaziu w silniku.

Skąd tam takie opiłki? Z aluminiowego bloku? Z aluminiowej głowicy? Magnes przyciąga aluminium? Z honowanych gładzi cylindrowych tak ogromnej wielkości opiłki? A może ktoś je dosypał?
aGradory
 

31 Sty 2019, 23:03

Gradory no masz... :mrgreen: a Ty dalej uprawiasz podróże po odległych galaktykach reklamy i moto marketingu :ok: Dzwoniłeś? Sprawdziłeś?, Przeczytałeś? Pewnie nie...no ale połączenie marketngowej papki producentów aut z fejkami netowymi przyszło Ci łatwo...co ciekawe powołujesz się na bmw a wiesz że wynalazek bmw r3 na gwarancji ma problemy z dotrwaniem 30k.km.a wiesz że v8 bit z lemuzyn ma problem dojechać na jednych tłokach 100k.km.a wiesz że silnik 1,6t ma zmienione warunki gwarancji... A wiesz że wszystkie najtrwalsze jednostki w hist.motoryzacji czyli 2jz, Uz, fe miały zalecaną pierwszą wymiane oleju po 2,5k.km. i było to oficjalne info producenta... apeluje zanim się ponownie wypowiesz skorzystaj z internetu tylko tej bardzie fachowej strony...bo to co widzisz to taki matrix ... to tak jak byś wziął kredyt w rosyjskich rublach mówiąc że widziałeś na reklamie banku domek, trawnik i pieska... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Sty 2019, 23:40

@szybki
Bardzo ladnie powiedziane, tak to jest byc dzieckiem internetu jak w przypadku uzytkownika Gradory i slepo wierzyc w belkot marketingowcow.
Siedzac duzo w 1.8t widzialem cala mase zajechanych egzemplarzy, ktorych wlasciciele wymieniali oleje co 20-30tys km, do tego stosowali np 10w40 i te silniki po takich "zabiegach" braly czesto litr oleju na 1000km. Juz nie mowiac o tym, ze gdy zrzucalem miche smok byl zawalony niemilosiernie. Ostatnio Geremi fajne fotki wstawial z czyszczenia takiego silnika, niestety skonczylo sie to remontem.
Wezmy tez pod uwage ze takie 1.8t i tak jest trwalszym silnikiem od nowoczesnych konstrukcji na bezposrednim wtrysku. Tym bardziej wiec jakie spustoszenie w tych silnikach moga porobic wszelkie LL i dupne oleje.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

01 Lut 2019, 08:10

Co do wymiany oleju w nowym aucie, to- Mitsubishi nie wymagało, ale i tak wymieniłem po 3 tys km. Suzuki oficjalnie wymaga wymiany po 1 tys km-wymiana w gratisie, płaci się tylko za olej i filtr.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2019, 09:11

mike napisał(a):Kao lubię wkładać kij w mrowisko (czyli w Twoje wypowiedzi więc napiszę, że mam 1.6 HDI z ori 106kkm i silnika nie ruszałem
nie no pokaźny przebieg :ok: są też ludzie co jeżdżą laguną bezawaryjnie ale to o niczym nie świadczy.
Dla silnika jest najlepiej wymieniać olej jak najczęściej, optymalnie 10-15 tys koniec kropka po co ciągnąć ten temat.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lut 2019, 14:14

Kao napisał(a):Dla silnika jest najlepiej wymieniać olej jak najczęściej, optymalnie 10-15 tys koniec kropka po co ciągnąć ten temat


No i ciekawostka fiat scudo 1,6hdi w/g instrukcji może mieć wymieniany olej co 30k.km. a zużycie oleju i to całkowicie normalne to 1k. A pewnie wejdzie 4l oliwy hmmm no ale nowe silniki nawet bez okeju pojadą :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe