Czyszczenie zaworów ssących i kanałów dolotowych 1.6THP

Czyszczenie zaworów ssących i kanałów dolotowych 1.6THP

19 Sty 2016, 17:45

Objawy zanieczyszczeń kanałów dolotowych i zaworów ssących już po przebiegu 40-50Kkm:

Brak mocy (spadek mocy nawet do 40%)
Nierówna praca silnika na biegu jałowym
Problem z przyspieszaniem (szarpanie)
Słaba reakcja na wciśnięcie gazu
Wypadanie zapłonu
Błąd spalania stukowego
Błąd przepustnicy
Problem z odpaleniem silnika
System ten pozwala na całkowite usunięcie osadów i nagarów bez demontażu głowicy silnika w sposób bezpieczny dla silnika. Czyszczenie kanałów dolotowych i zaworów polega na usuwaniu osadów za pomocą specjalnego granulatu orzecha włoskiego, który pod ciśnieniem sprężonego powietrza uderzając w powierzchnię pokrytą nagarem usuwa ją, nie uszkadzając samej powierzchni kanałów dolotowych i zaworów.
Oprócz niewątpliwych zalet bezpośredniego wtrysku benzyny do komory spalania, towarzyszyły im i wady - paliwo nie jest podawane do kolektora ssącego tylko bezpośrednio na tłok i tym sposobem nie przelatuje przez kolektor, który był czyszczony paliwem wtryskiwanym do kolektora ssącego. Zwęglone paliwo i olej silnikowy dostający się do kolektora ssącego wskutek recyrkulacji spalin, odkłada się na ściankach kolektora dolotowego i na zaworach ssących. Początkowo problem nie jest dokuczliwy jednak z czasem ma szkodliwy wpływ na sprawność silnika. Zbyt nadmierna ilość zanieczyszczeń na zaworach ssących przyczynia się do ich niedomykania. W tym przypadku zastosowanie dodatków do paliwa jest bezużyteczne, bowiem przy bezpośrednim wtrysku do komory spalania paliwo nie ma kontaktu z kolektorem ssącym i zaworami ssącymi.

Czyszczenie kanałów dolotowych i zaworów ssących możemy osiągnąć poprzez bardzo skomplikowane i drogie zdjęcie i rozebranie głowicy, a następnie wielogodzinne ręczne mycie agresywnym środkiem czyszczącym.

Producenci chemii dla motoryzacji wprowadzili na rynek chemiczne płukanie kanałów dolotowych, jednak w przypadku przebiegu ponad 40000km tak silnych zabrudzeń, nagarów w układzie dolotowym i na zaworach, ta metoda okazała się nie skuteczna, a rezultaty czyszczeń rozwiązywały problem na bardzo krótki okres czasu.


Osiadający nagar w kanałach dolotowych i zaworach ssących powoduje ich deformację, wypalanie i niedomykanie, rozszczelniając tym samym komorę spalania.
W tym przypadku zastosowanie dodatków do paliwa jest bezużyteczne, bowiem przy bezpośrednim wtrysku do komory spalania paliwo nie ma kontaktu z kolektorem ssącym i zaworami ssącymi.
czyszczenieza
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 17 Sty 2016, 16:10
Prawo jazdy od: 01 01 2000
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: THP
Silnik: THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie śpij za kierownicą podczas jazdy! Nie śpij za kierownicą podczas jazdy!
    Zmęczenie to prawdopodobnie najbardziej bagatelizowany czynnik wśród przyczyn wypadków drogowych, ponieważ jego rzeczywisty udział jest trudny do zmierzenia. Szacuje się, że zmęczenie ma wpływ na nawet 30% wypadków ...
    Toyota Hilux Tonka – nowy monster truck powstanie w Australii Toyota Hilux Tonka – nowy monster truck powstanie w Australii
    W zeszłym roku projektanci Toyota Australia zyskali światowy rozgłos dzięki koncepcyjnej Toyocie 86 Shooting Brake. Teraz zespół poszedł za ciosem i rozpoczął prace nad samochodem, który w każdym Australijczyku ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Tuning Show
      Alfa Romeo Stelvio
      Helikopter - loty wycieczkowe
      Nissan 350Z