Napęd 4x4 czym się różnią, stały, dołączany itd.?

07 Lut 2022, 12:03

Czym siw różni taki naped z a6 c5 4.2 od takiego z Toyoty rav 4 dołączanym?
Czy w audi jest cały czas 50 na 50 a w Toyocie powyżej 40km/h jest tylko oska?
Nie mogę tego nigdzie znaleźć
monoblock
Początkujący
 
Posty: 58

07 Lut 2022, 12:30

W audi masz torsen więc caly czas 50/50 w Toyocie to juz zależy od konkretnego modelu bo były różne rozwiązania.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lut 2022, 18:37

Czyli taki napęd ze starego audi a6 c5 będzie lepszy od takiego dołączanego? Dobrze ja to rozumiem?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


wg tego filmiku sprzedający twierdzi ze napęd 4x4 działa tylko do 40 a potem się rozłącza co to oznacza?
Chodzi mi o taką toyote, czy jadąc takim pojazdem po ośnieżonej drodze np 80km/h jadę ośką i w momencie jak przyspieszę i koła buksują dołącza mi się tył? czy w ogóle to już nie działa powyżej 40km/h?

Co to znaczy że napęd dołączany moze się przegrzać? Czy taki z audi będzie lepszy, bo się nie przegrzeje?
monoblock
Początkujący
 
Posty: 58

08 Lut 2022, 07:43

Oczywiście ze torsen będzie lepszy.

Jeżeli bierzesz tą generację pod uwagę to jest tak jak gość na filmie mówi ale jeżeli bierzesz pod uwagę 2 generację to tam juz jest napęd stały, z tym ze nie pamiętam jak podzielony aoe napewno nie 50/50 może być to np 60/40
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lut 2022, 20:57

czyli dobrze rozumiem ze g3 powyzej 40km/h juz nie jedzie na 4 łapy? :shock: to po co komu takie auto czy poprostu rozlacza sie blokada mechanizmu a dołączanie nadal dziala (bo ten facet chyba mówi w błędzie)

W audi masz torsen więc caly czas 50/50 w Toyocie to juz zależy od konkretnego modelu bo były różne rozwiązania.
czyli rozumiem ze w audi jest jakby caly czas zablokowany mechanizm różnicowy?
Co to daje np w grand vitarze bo rownież czytałem ze po zablokowaniu ma 50/50 a bez blokady 47/53 czy jakos tak, różnica chyba jest mala?
monoblock
Początkujący
 
Posty: 58

08 Lut 2022, 21:13

monoblock napisał(a):to po co komu takie auto czy poprostu rozlacza sie blokada mechanizmu
a kto wspina się pod stromą górę albo jedzie po leśnej grząskiej drodze powyżej 40km/h?
monoblock napisał(a):czyli rozumiem ze w audi jest jakby caly czas zablokowany mechanizm różnicowy?

Nie, poprostu inna konstrukcja

Torsen to stały napęd 50/50 i koniec kropka, nie możesz nic zmienić.
monoblock napisał(a):a bez blokady 47/53 czy jakos tak, różnica chyba jest mala?

Może i mała ale pozwala oszczędzić napęd i spalanie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lut 2022, 09:51

W RAV4 w pierwszej i drugiej generacji jak dobrze pamiętam był stały napęd na cztery koła. Później od 2007 roku jak weszła III generacja zostało to zmienione i wygląda jak na filmiku czyli LOCK na 4 koła możesz włączyć tylko do 40km/h i powyżej tej prędkości sam się wyłączy.

W najnowszej RAV4 hybrydowej masz napęd 4x4 jeszcze inaczej skonstruowany. Masz tam AWD-i czyli masz dodatkowy silnik elektryczny odpowiadający wyłącznie za napęd tylnej osi.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

10 Lut 2022, 10:17

Sam się wyłączy lock ale czy jak np jadę droga asfaltową np 60km/h która jest oblodzona pod górę to będzie mnie wspomagała tylna os czy nie? Nie mówię o leśnej drodze tylko o srogiej zimie i górach stromych gdzie zwykła oska stanie i będzie kręciła kołami w miejscu
monoblock
Początkujący
 
Posty: 58