Dacia Durster -warto się tym samochodem zainteresować ??

02 Cze 2010, 15:33

Pocieszny nie jest do końca tak jak piszesz.
1.5 DCI nawet 85hp wystarcza do normalnej jazdy a i tak w wersji 4x4 mamy 110hp który spokojnie daje radę choć sportowcem wiadomo nie jest.
Trudno porównywać go do 1.2 TSI bo łączy je tylko to, że oba mają turbine( no i użytkownicy Yeti mają z tym silnikiem problem) a 1.5 DCI to sprawdzona i dopracowana przez parę lat obecności na rynku jednostka.
Nie wiem skąd pomysł, że Duster ma napęd z Suzuki, ma napęd z Nissana w końcu to ten sam koncern.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

02 Cze 2010, 17:10

no nie do konca ma z nissana :mrgreen: ale mniejsza z tym ;)
ja nie mówie że 100 kucy to mało wręcz mówie odwrotnie że 100 kucy z silniczka 1,5 to szybki jego zgon, zwłaszcza przy cięższym aucie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
0

02 Cze 2010, 17:34

Ale Duster z AWD i dieslem jest tak samo ciężki/lekki jak kompakty, w wersji z FWD i diselem waży 1180kg to bardzo mało.
To z czego ma jeśli nie z Nissana? :wink:
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

02 Cze 2010, 19:48

1,5 jest wystarczający do napędzania clio... a nie 300 kilo cięższego auta, nie mówiąc już o ładowności, wytrzymałość materiału jest jedna i niestety nie zwiększa się wraz z dodaniem mocy, te silniki po prostu nie zrobią wielkich przebiegów w tym aucie,



BTW wersja z napędem na 4 jest cięższa od wersji 2WD
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
0

02 Cze 2010, 22:48

Clio 1.5 DCI(70 konnym) waży dokładnie 1165kg a Dacia Duster w wersji FWD DCI(85 koni) 1180kg czyli 15 kilo różnicy w wersji AWD co wiadome waży więcej bo 1294kg ale ma silnik o mocy 110koni. Gdzie to 300kg? Meganki które ważą podobnie lub nawet więcej niż Duster z 4x4 jeźdzą z tym silnikiem od paru lat.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

02 Cze 2010, 23:28

widze że nie rozumiesz zupełnie o co mi chodzi...
clio ma o 300 kilo mniejszą masę całkowitą od dustera do tego ma mniej wyżyłowany silnik, dlatego ten silnik pojeździ dużo dłużej w clio niż w dusterze, zwłaszcza że clio rzadko jeździ załadowane na maxa a dacia będzie dość często jeździła przeładowana...

wytrzymałość materiałowa jest jedna i nie zmienna dla tych samych materiałów, im silnik ma większą moc z mniejszej pojemności tym krócej żyje, im musi większe przeciążenia znosić tym krócej żyje.. itd itp,
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Starszy kierowca nie znaczy gorszy
    Czy wiek kierowcy pozwala określić jego zdolność do prowadzenia pojazdu? Z badań wynika, że dużo większe znaczenie ma stan zdrowia danej osoby. Bardzo ważne są regularne kontrolne wizyty u lekarza, ponieważ niektórzy ...

02 Cze 2010, 23:40

Ok, ja to wszystko rozumiem tyle, że ta jednostka siedzi też w Lagunach które z tym dieslem często eksploatowane są jako auta flotowe i jakoś o tragedii nie słychać.
Cały ten samochód jest zaprojektowany by być możliwie jak najprostszym więc myślę, że nie wsadziliby do niej silnika który popsuł by cały trud konstrukcyjny i wyłamał się z tej konwencji.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

02 Cze 2010, 23:47

Ja mam w Viki 75km w 1.6 i też to się jakoś toczy ... nie jest demonem prędkości ale jest ekonomiczne i to się teraz najbardziej liczy a mało też nie waży ta Viki bo chyba z 1200kg... Co do porównania Yeti z Dusterem to zacytuje artykuł z gazety "Auto Świat" :

"Może i cena w tym segmencie nie ma aż tak dużego znaczenia, ale przyzwoicie wyposażony Duster z napędem na obie osie i dieslem pod maską za 64 tyś zł stanowi bardzo ciekawą propozycję. Za takie pieniądze klasowi konkurenci (nie tylko Skoda) oferują napęd na jedną oś i silnik benzynowy. Poza tym Dacia ma jeszcze dwie zalety: 3 letnią gwarancję i .... ciekawą, atrakcyjną stylistykę" ...

Dacia ma system 4 x 4 konstrukcji Nissana :P
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
0

27 Sty 2016, 01:11

Odgrzewam stary temat o Dusterze z pytaniem czy jest tu może jakiś właściciel takiej wersji: Dacia Duster Overlimit?
Karol35
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 03 05 1987
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW M3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2010
0

27 Sty 2016, 12:43

Nie ma
Zamykam
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14218
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0