Dacia Duster, jaka wersja

21 Sty 2011, 21:53

fiko7 napisał(a):Jak ktoś potrzebuje to tak, a jak ktoś nie potrzebuje to co tydzień ma wydawać kase na paliwo i tracić czas aby w trasie się przejechać?

dla mnie to nie problem. mieszkam daleko od miasta, miejsca pracy(ok 20 km w jedna strone), do centrow handlowych na jakies cotygodniowe zakupy tez daleko a i w celach firmowych wykorzystuje samochod tak wiec jak dla mnie diesel oplacalny jak i nieklopotliwy :wink:
wymieniac dpf za 8-18 tys? nie lepiej po prostu sie go pozbyc to juz mozliwe i za mniejsze pieniadze :mrgreen:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ
0

21 Sty 2011, 21:53

A jaki jest sens kupować diesla na krótkie trasy w mieście?(nie mówię o małych przebiegach ale o krótkich często pokonywanych odcinkach).
Moim zdaniem to mija się z celem, raz, że diesel wolniej się nagrzewa a dwa, że takie włączanie/wyłączanie co chwilę jest szkodliwe dla turbiny i wielu elementów.
W dodatku początkowo szczególnie przy mrozach diesel tak mało nie pali a dopłacić w salonie trzeba sporo.
U mnie przebiegi to w 80% trasa i przy takiej eksploatacji moim zdaniem diesel wypada korzystniej od benzyniaka.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

21 Sty 2011, 22:01

wymieniac dpf za 8-18 tys? nie lepiej po prostu sie go pozbyc to juz mozliwe i za mniejsze pieniadze

Tylko wtedy stracisz gwarancję jeśli masz na więcej niz 2 lata i zazwyczaj kazdy uważa nowe auto więc wymienić trzeba.
Poza tym ile musisz dopłacić do auta, zazwyczaj ta dopłata zwraca się dopiero po przejechaniu około 100 tys więc gdzie tu sens?
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
0

21 Sty 2011, 22:03

fiko7 napisał(a):
wymieniac dpf za 8-18 tys? nie lepiej po prostu sie go pozbyc to juz mozliwe i za mniejsze pieniadze

Tylko wtedy stracisz gwarancję jeśli masz na więcej niz 2 lata i zazwyczaj kazdy uważa nowe auto więc wymienić trzeba.
Poza tym ile musisz dopłacić do auta, zazwyczaj ta dopłata zwraca się dopiero po przejechaniu około 100 tys więc gdzie tu sens?

tyle ze awarie dpf to z reguly kwestia zlej eksploatacji i niedbalosci(trzeba patrzec na poziom oleju to naprawde nietrudne). :wink: ja klopotow nie mialem. nie taki dpf straszny, ale oczywiscie nie dla osob ktore jezdza mniej niz 15kkm na rok :wink:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ
0

21 Sty 2011, 22:07

Znam nowe auta co oleju nie ubywalo a filtry padały, wiec nie jest tak prosto.
Oczywiście nowe więc serwisowane w ASO więc jak inaczej dbac żeby filtr nie padl?
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
1

21 Sty 2011, 22:09

fiko7 napisał(a):Znam nowe auta co oleju nie ubywalo a filtry padały, wiec nie jest tak prosto.
Oczywiście nowe więc serwisowane w ASO więc jak inaczej dbac żeby filtr nie padl?

w przypadku awarii dpf OLEJU PRZYBYWA :!:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ
1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MINI by PUMA - Dynamiczny styl jazdy i sportowa moda
    Producent samochodów, firma MINI, oraz lifestylowa marka odzieżowa PUMA podpisały umowę partnerską zacieśniającą ich kilkuletnią współpracę. Umowa ta stanowi połączenie sił dwóch innowacyjnych marek-ikon, ...

21 Sty 2011, 22:13

Piszesz że trzeba sprawdzać olej, a teraz piszesz że w przypadku awarii przybywa, to jak dbać o ten olej aby do awarii nie doszło?
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
0

21 Sty 2011, 22:17

a cieszyloby Cie gdyby poziom oleju na bagnacie byl powyzej max? :roll:
Oleju przybywa i dlatego nalezy kontrolowac jego poziom, skoro przekracza on poziom max to chyba niepokojacy sygnal. i raczej jasne ze udajemy sie do mechanika
tu masz temat o tym dotyczacy auta ktore sam posiadam. nie czytalem calego, ale moze Cie to interesuje :wink:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=1116871
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ
1

21 Sty 2011, 22:22

W wielu czasopismach, w wielu programach na TVN Turbo opisywali i mowili jak to u ludzi poziom wzrasta a producent nic z tego nie robi i co wtedy?
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
0

21 Sty 2011, 22:30

to kwestia producenta/przedstawiciela marki, a nie samego ukladu dpf.
ma obowiazek sie tym zajac, najczesciej oznacza to wymiane oleju, a w przypadku np citroena dodatek do filtra FAP powodujacy szybsze spalanie sadzy.
Czy silnik dustera ma dpf? jesli nie to nie smiecmy w tym temacie :wink:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ
0

21 Sty 2011, 22:34

Chyba wszystkie nowe już maja?
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
0

21 Sty 2011, 22:41

szczerze? nie mam pojecia :mrgreen: ja w aucie z '10 mam :wink:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ
0

21 Sty 2011, 22:46

U mnie w aucie z 2010 go nie ma.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

21 Sty 2011, 22:48

Jasiek90 napisał(a):U mnie w aucie z 2010 go nie ma.

jak cos mowilem o swojej mazdzie :mrgreen:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ
1

21 Sty 2011, 22:56

Od Września 2009 wszystkie nowe modele samochodów z silnikiem Diesla muszą być wyposażone w filtr DFP (żeby spełniać normę Euro 5), a od 2011 wszystkie nowe auta z Dieslami muszą mieć DFP, także Dacia ma.



Cuda przy dystrybutorze
„Mnie podwyżki nie dotyczą. Tankuję zawsze za 50 zł” – mówił nasz znajomy w czasach, gdy szybko rosły ceny paliw . Jeśli tankujecie po kilka litrów i macie auto z filtrem FAP, pora zmienić przyzwyczajenia. Każde otwarcie wlewu Wasze auto rejestruje, a jeśli korek pozostał odkręcony przez dłużej niż 5 s, sterownik stwierdza, że tankujemy. Po zatankowaniu następuje pomiar poziomu paliwa oraz stwierdzenie, ile „doszło”. Następnie do baku wtryskiwana jest odpowiednia ilość dodatku ułatwiającego spalanie sadzy w filtrze. Jeśli zatankowaliśmy mniej niż ok. 7 litrów, układ tego nie zauważy i nie doda „dopalacza”. W efekcie nie tylko „zgłupieje” komputer pokładowy, lecz także dojdzie do szybszego zatkania filtra.


Tu taka ciekawostka że trzeba zawsze do pełna tankować.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
0