Daewoo matiz spadek mocy co robic?

22 Lut 2013, 00:02

W sumie to malo sie znam na autach dlatego pytam tutaj. Moj znajomy ma tez matiza o rok mlodszego i ostatnio sprawdzalismy dynamike aut i strasznie sie zawiodlem poniewaz moj matiz wolno sie zbiera i zamula czasami cos na zasadzie "ja mu w gas a on zgas" jade np 30km/h wciskam pedal do oporu a on po chwili dopiero dostaje kopa ale tak srednio. Gdy wsiadlem do znajomego to auto bardziej mu reaguje na gaz czy sprzeglo. Od razu mowie ze mam instalacje gazowa i sprawdzalem na LPG i na PB i d..a... co moge zrobic zeby poprawic sprawnosc auta?
Jaca17
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 116
Auto: Honda Civic V
Silnik: 1.5i 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

22 Lut 2013, 00:03

To może chociaż napisz jaki masz silnik w tym aucie i jaki silnik ma kolega ?
Logic
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 35
Prawo jazdy: 09 04 1994
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Range Rover Sport
Silnik: 3.0 Diesel 255KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

22 Lut 2013, 00:20

0.8i on tez ma taki sam
Jaca17
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 116
Auto: Honda Civic V
Silnik: 1.5i 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

22 Lut 2013, 01:46

To w końcu tylko 52 KM, tak więc nie spodziewaj się po tym maleństwie osiągów. Może po prostu kolega ma silnik w lepszym stanie albo coś zrobione. Słyszałem ewentualnie że turbosprężarka zwiększa moc silnika, no ale to już nie wiem dokładnie bo mechanikiem nie jestem :)
Logic
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 35
Prawo jazdy: 09 04 1994
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Range Rover Sport
Silnik: 3.0 Diesel 255KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

22 Lut 2013, 11:34

nie wiem... dzwonilem do znajomego mechanika to kazal mi sprawdzic plyny i wyczyscic swiece. Wszystko jest ok zadzwonilem do niego drugi raz to powiedzial mi ze mozliwe ze wtrysk paliwa siada albo ze to wina przewodow. Nie chce wybulic kasy a auto bedzie tak samo jezdzic
Jaca17
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 116
Auto: Honda Civic V
Silnik: 1.5i 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

23 Lut 2013, 12:39

Logic napisał(a):To w końcu tylko 52 KM, tak więc nie spodziewaj się po tym maleństwie osiągów. Może po prostu kolega ma silnik w lepszym stanie albo coś zrobione. Słyszałem ewentualnie że turbosprężarka zwiększa moc silnika, no ale to już nie wiem dokładnie bo mechanikiem nie jestem


Ta twoja podpowiedz wogole nie powinna byc umieszczona! skoro sie nie znasz to nie przypuszczaj!


Moje zdanie jest takie pierwsza rzecz to wymiana filtra powietrza jak nie pomoze to kolejna rzecz to filtr paliwa i gazu i swiece a tak poza tym to jaka macie roznica przebiegu?
kamilszczak01
 

23 Lut 2013, 14:22

ja mam 117tys na 100% nie krecony licznik bo to samochod od zaufanej osoby ktora jezdzila tym autem od nowosci czyli 99 roku. Kumpel ma ok. 155tys. Ostatnia wada w moim aucie to zbyt duzy pobor oleju i samochod strasznie kopcil ale zostaly wymienione pierscienie tłokowe i auto praktycznie nie bierze juz wcale oleju. Jeszcze wiem ze akumulator jest slaby. Zostawilem auto raz na caly weekend a w poniedzialek musialem go juz z kabli odpalic. To wszystko co wiem
Jaca17
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 116
Auto: Honda Civic V
Silnik: 1.5i 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

23 Lut 2013, 14:43

zrob to co napisalem i mysle ze bedzie po problemie
kamilszczak01
 

23 Lut 2013, 14:57

przy takim przebiegu i normalnym eksploatowaniu nie zmienia się pierścieni no chyba że ktoś bez płynu jeździł.
Sprawdź ustawienie rozrządu, jak ma niestabilne wolne obroty to można zaślepić EGR.
Nie pamiętam: czy w nim można jeszcze ustawić zapłon ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

23 Lut 2013, 21:04

andrzej_124 napisał(a):przy takim przebiegu i normalnym eksploatowaniu nie zmienia się pierścieni no chyba że ktoś bez płynu jeździł.


A no zmienia się niestety ........temat wałkowany na nie jednym forum..... taki urok tych aut. Być może jest to spowodowane tym że co wymiana oleju to inny gatunek/producent tego specyfiku. Ciężko te pierścienie zdjąć z tłoka - zapieczone na amen - to tak z praktyki ......
andrzej_124 napisał(a):Sprawdź ustawienie rozrządu,
Tutaj rzeczywiście można się machnąć przy montażu.....Sprawdzić warto.
andrzej_124 napisał(a):Nie pamiętam: czy w nim można jeszcze ustawić zapłon ?

Można i to trzeba skontrolować . Poza tym regulacja luzów na zaworach......
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4746
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna