Diesel do 12 tyś.

17 Kwi 2014, 16:50

Witam serdecznie. Na wstępie chciałbym powiedzieć, że założyłem ten temat, ponieważ liczę, że pomożecie mi porównać te auta które już wybrałem, które najbardziej mi się podobają. Obserwuje te modele od paru miesięcy i wiem jak to cenowo wygląda. Czytałem również o nich wiele opinii, mam nadzieję jednak, że mieliście z nimi bezpośredni kontakt i zostawicie tutaj własną opinie na ten temat.

Jestem młodym kierowcą, mam 19 lat. Pracowałem i odłożyłem sobie trochę pieniędzy, przyszedł czas na swój pierwszy samochód. Będę nim pokonywał codziennie jakieś 40km(połowa w mieście) ale też od czasu do czasu dłuższe trasy(100-300km). Mieszkam 3km od granic Krakowa. Cena tak jak w temacie, do 12 tysięcy. Mam możliwość zakupu auta w Niemczech, jeśli nic w kraju nie znajdę, to będę zmuszony się wybrać do naszych zachodnich sąsiadów i tam szukać. Zdecydowałem się na silnik diesela, ponieważ uważam, że będzie to dla mnie najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o spalanie i co za tym idzie wydatki na paliwo. Podobają mi się najbardziej auta koloru czarnego i srebrnego. Rocznik od 2000, najlepiej powyżej 100km, żeby nie było toporne ale bez przesady, nie szukam wyścigówki, jestem spokojnym kierowcą.

Poniżej moje typy, licze na Wasze zdanie na ich temat, doradzenie które lepsze.
1. Seat Leon 1.9Tdi - 110km, 130km
2. BMW e46 320 - 136km
3. Fiat Stilo 1.9JTD - 115km
4. Audi a3 - 110km, 130km

Najbardziej podoba mi się fiat stilo, chciałbym również żebyście napisali mi jakie są różnice między silnikami TDI, a JTD
Z góry dziękuję wszystkim którzy pomogą :)
piotrej
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: brak

17 Kwi 2014, 17:03

Jak e46 to tylko nie 320d (bo to wczale nie jeździ) jak co to 320i z gazem lub 330d (lecz za 12k nie kupisz go w dobrym stanie chyba że na start chcesz dorzucić kilka koła na naprawy)
tak to pozostałe są fajnymi wyborami od siebie dorzucę forda mondeo lub golfa IV w 1.9 tdi
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Kwi 2014, 17:11

piotrej napisał(a):Zdecydowałem się na silnik diesela, ponieważ uważam, że będzie to dla mnie najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o spalanie i co za tym idzie wydatki na paliwo.

a doliczyłeś wydatki na naprawy zmęczonego diesla? do miasta tylko i wyłącznie benzyna lub z LPG jeśli robisz trasy czasem

diesle 2,0 w BMW to lipa więc odpuść

Kup Accorda VI w benzyniaku i będziesz zadowolony, bo te auta na prawdę są warte swojej ceny.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Kwi 2014, 17:19

dzida napisał(a):a doliczyłeś wydatki na naprawy zmęczonego diesla? do miasta tylko i wyłącznie benzyna lub z LPG

w razie większych awarii diesla kasę będę miał, liczę na to, że ich nie będzie
co do gazu, to po prostu nie jestem go niego przekonany
piotrej
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: brak

17 Kwi 2014, 17:54

piotrej napisał(a):w razie większych awarii diesla kasę będę miał, liczę na to, że ich nie będzie
co do gazu, to po prostu nie jestem go niego przekonany

A czemu nie dobrze założona instalacja nie zniszczy ci silnika chyba że ktoś założy chałupniczo lub nie będzie dbał o instalację. Koszty przejechania 100 km można ograniczyć o kilkanaście lub kilkadziesiąt % w stosunku do diesla i benzyny. musisz dbać o tą instalkę a nic się z autem dziać nie powinno. Tylko trzeba częściej robić przeglądy tej instalacji 2 razy w roku nawet 3 żeby się nie rozszczelniła ale koszty takowego przeglądu nie są wysokie. Tylko przy corocznym przeglądzie zamiast np. 100 zł to zapłacisz 180 zł dlatego że trzeba też przejrzeć taką instalację bo jest wbita w dowód.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Kwi 2014, 20:26

W tym budzecie ciężko o w dobrym stanie diesla. Ja polecam Mazde 626 z 2.0 90KM bardzo trwały ropniak, proste turbo, jednomas, rozrzad tak zrobiony ze jak strzeli to nie ma kapitalki.
Na rozrządzie pasek. 1.9TDI ze względu na popularność będą to juz trupy do dojechania.
Jak juz to najlepiej wersja 90KM lub 110KM.
Piszesz ze bedziesz miał kase na remont diesla jak cos nawali. A brałeś pod uwagę koszt naparwy wtrysków? W TDI 130KM sa pompowtryskiwacze. Wersja 110KM nie ma tego wynalazku.
Mazda ma starszego typu trwały układ wtryskowy... ale jak sie jezdzi na byle czym to z czasem tez i odporne auta szlag trafi.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe Audi S3 Sportback - oszczędne, szybkie i komfortowe
    Moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm, sprint od zera do 100 km/h w pięć sekund – nowe Audi S3 Sportback oferuje najlepsze osiągi w swojej klasie. Charakteryzuje się też wzorcową efektywnością: silnik 2.0 TFSI ...
    Lexus RX500h - czy taki samochód ma jakieś wady?
    Najmocniejsza hybryda w modelu RX to właśnie wersja 500h dysponująca silnikiem benzynowym i tu uwaga TURBO benzynowym! Przyzwyczailiśmy się że w samochodach tej marki występują silniki bez doładowania, a tu taka niespodzianka ...

18 Kwi 2014, 17:15

Jak diesel to może..
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]}
Reszta kasy na mody :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra