Diesel do 20-30tyś PLN

11 Sie 2012, 18:20

Witam.
Planuję zakupić auto kompaktowe, najlepiej diesla do pojemności 2litrów, przewidywany budżet to 20-30tyś PLN
Miesięczny przebieg to około 2000km, z czego conajmniej 80% w trasie, spokojne i bez szaleństw dojazdy do pracy.
Zależy mi na niezawodności(auto najlepiej bez DPF, z dwumasą da się zyć), niskim spalaniu(najlepiej jakby w trasie mieścił sie w 5 litrach) i odporności na rdzę :)
Rozważam:
- Fiat Bravo 1.9 Multijet 120KM (nie wiem czy uda mi sie trafić w tej cenie nowszy silnik 1.6 Multijet 105/120KM),
- Seat Leon II 1.9 TDI 105KM (ale tutaj płacę dodatkowo za znaczek)
- Toyota Auris 1.4 D4D 90KM (nie za mały budżet?)
- Hyundai I30/KIA C'eed CRDI 1.6 90/115KM (wyczytałem, że może być problem z rudą?)
Z góry dzięki za podpowiedzi i rady...może jakieś inne propozycje...
Ostatnio edytowany przez tomek85fcb, 11 Sie 2012, 20:05, edytowano w sumie 1 raz
tomek85fcb
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2003

11 Sie 2012, 18:25

Megane II 1.5 DCI, spalanie w granicach 4,5 - 5 w lecie przy normalnej jeździe w mieszanym, da się zejść niżej, zima nieco więcej spali.
łejn
Początkujący
 
Posty: 52
Miejscowość: Lbn
Prawo jazdy: 06 01 2010
Auto: Nie mam

11 Sie 2012, 19:24

Co do Auriski to znajdziesz ale w swoim maksymalnym pułapie cenowym.

Lubią nimi jeździć przedstawiciele handlowi, dlatego jest dużo sztuk z gigantycznymi przebiegami

Ogólnie autko polecam, w posiadaniu mam silnik 2.0 d4d i jest bezawaryjny, a ten mniejszy tym bardziej.

[link do Otomoto wygasł]

Tu masz przykład, nawet dobra :wink:
Dzikuu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 86
Miejscowość: Wrocław
Auto: BMW E46

12 Sie 2012, 11:42

Jeśli chodzi o prostotę to bardzo dobrą propozycją jest koreański 1,6CRDi ponieważ nie ma tam dwumasy i jest najprostrza turbina więc praktycznie z droższych elementów pozostają tylko wtryskiwacze. Podobnie ma się sprawa z Aurisem jednak Toyotę będzie o wiele trudniej znaleźć w sensownym stanie, a koreańczyków dużo jeździ z polskich salonów jeszcze na gwarancji. Niezawodność na tym samym poziomie. Dużo aut po przedstawicielach w przypadku obu producentów.
Co do problemów z rudą to zdarza się ona w Hyundaiu i Kii ale to bardziej problem estetyczny, bo pojawia się ona pod uszczelkami drzwi najczęściej w autach koloru białego lub czerwonego (pastelowych)
Podsumowując najłatwiej będzie znaleźć Hyundaia/Kie i mają najtrwalszy silnik.
Aurisów jest dużo sprowadzonych i po handlarzach - auto równie niezawodne jak ww.
Fiat to bardzo dobra propozycja nawet lepsza niż Toyota ale spada na 3cie miejsce, bo ma bardziej skomplikowany silnik (dwumasa, turbina ze zmienną geometrią)
Seat jak się trafi zadbany z czym może być dużo problem to warto rozważyć.

edit
troche info o Aurisie
http://autokult.pl/2012/08/11/toyota-au ... i-problemy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Sie 2012, 19:49

Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Mam jeszcze jedną propozycję:
Toyota Corolla (seria E12 2001-2007) z silnikiem 1.4 D4d (90KM) lub 2.0 D4d (110KM) np.
[link do Otomoto wygasł]
[link do Otomoto wygasł]

Z wad znalazłem tylko mały bagaznik, ale jeszcze większego nie potrzebuje ;)
tomek85fcb
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2003

27 Sie 2012, 10:10

[link do Allegro wygasł]
Wg mnie to też fajna propozycja :D
Badysław
Początkujący
 
Posty: 53
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kredyt gotówkowy, samochodowy, leasing czy gotówka? - zakup auta
    Kupno samochodu to duży wydatek dla większości Polaków. Rynek wychodzi jednak naprzeciw potrzebom i możliwościom klientów, pozwalając na sfinansowanie transakcji pieniędzmi z różnych źródeł. W ...
    Koncepcyjne crossovery Toyoty od R-SC do C-HR
    Crossover Toyoty oparty na C-HR Concept to najnowszy produkt japońskiego koncernu. Auto trafi na rynek w połowie tego roku, jednak jego historia sięga 15 lat wstecz, kiedy zadebiutował koncept R-SC. Wciąż nie wiemy, jak będzie ...

  • 27 Sie 2012, 22:29

    Fabia to auto o klase mniejsze a ten 1,4TDI do trwałych nie należy, bo odcięcie jednego cylindra nie zbyt dobrze odcisnąło się na trwałość i kulturę pracy. W dodatku jest paskudna jak to Fabia II i Skoda z resztą :D
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15174
    Zdjęcia: 455
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    27 Sie 2012, 23:05

    A ja zaproponowałbym mercedesa c-klasę w203 :) 2.0 CDI 115KM pali ok.5-6 litrów.
    kamil638
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 643
    Miejscowość: Wrocław
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mercedes w210
    Silnik: 2.9 td
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1999

    02 Wrz 2012, 11:06

    A co powiecie na Citroen C4 z silnikiem 1.6 HDI (92KM lub 110KM), w jaki sposób można zweryfikować czy te silniki posiadają filtr cząstek stałych ?
    tomek85fcb
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 01 01 2003

    03 Wrz 2012, 12:41

    Stonka nigdy urodą nie grzeszyła.
    czaka
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Prawo jazdy: 01 01 1995

    08 Wrz 2012, 18:46

    A co powiecie na Citroen C4 z silnikiem 1.6 HDI (92KM lub 110KM), w jaki sposób można zweryfikować czy te silniki posiadają filtr cząstek stałych ?


    Silniki 1.6 HDI o mocy 92KM lub 110KM są produkowane od 2010. W ramach modyfikacji ograniczono w nich liczbę zaworów z 16 na 8 i rozpoczęto seryjne montowanie filtra cząstek stałych.

    Najbezpieczniejsze silniki z tej serii to poprzednia generacja o mocy 90KM (9HX) - nie występuje w nim m.in koło dwumasowe ani turbo ze zmienną geometrią. Z tego co się orientuję niestety także miały FAP.

    pozdrawiam
    APewniak
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 43
    Prawo jazdy: 01 01 2001

    09 Wrz 2012, 10:12

    1.6 HDI 90KM na Polskim rynku na pewno nie miał FAP.
    Wystarczy poszukać krajowego auta.
    Jasiek90
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2899
    Miejscowość: Zawichost
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
    Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    11 Wrz 2012, 18:58

    Jeśli jezdzisz tak w trasach to klasyk gatunku audi a4 , a6 volkswagen passat b5+ wszystko z 1.9 tdi
    Gruby46
    Nowicjusz
     
    Posty: 31
    Prawo jazdy: 18 06 2001
    Auto: Fiat Punto Bmw E60

    13 Wrz 2012, 21:59

    ZGADZAM SIE Z GRUBYM 46.AUDI LUB VW.JEZDZE A4 B6 OD 3 LAT I NIGDY NIE MIALEM PROBLEMOW.SPALANIE W TRASIE OKOLO 6 LITROW.
    andrew520
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Prawo jazdy: 16 10 1995
    Auto: AUDI A4 B6,1.9 TDI 131KM

    14 Wrz 2012, 07:32

    Według mnie Audi VW Opel te trzy to najlepsze propozycje
    Koniu
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 18296
    Zdjęcia: 4
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra