Dmuchanie z korka oleju/miarki

Dmuchanie z korka oleju/miarki

22 Gru 2018, 16:34

Jestem na etapie kupna auta. Jak się dowiedziałem jednym ze wskaźników stanu silnika może być to co się dzieje po odkręceniu korka wlewu oleju/wyjęcie bagnetu na odpalonym silniku. Nie znam się na tym więc pytam: jak to wygląda na zdrowym silniku, a jak gdy już jest coś nie tak?
Ma dmuchać z korka czy nie? To samo z bagnetu?
Jak rozumiem nawet jedna kropelka oleju nie powinna wylatywać ani nie powinien lecieć żaden dym?
Pytam bo np w moim Golfie TDI z korka dmuchało dość mocno i pojedyncze kropelki oleju lądowały na obudowie silnika, a silnik chodził idealnie, a za to we wcześniejszym aucie Corolli e11 nic nie dmuchało, a zaczęła pić olej.
centurio
Nowicjusz

Re: Dmuchanie z korka oleju/miarki

26 Gru 2018, 14:27

Wszystko zależy od silnika. Miałem kiedyś TDI to też dmuchało i leciał dymek (para) a silnik chodził jak marzenie.

Teraz mam BMW i tutaj z koleji lekko zaciąga powietrze.

Wiec wszystko zalezy od silnika i wcale nie jest prawdą ze jak dmucha to silnik złom ;)
Niko800
Nowicjusz

Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy od: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW e60
Silnik: N52
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

Re: Dmuchanie z korka oleju/miarki

04 Sty 2019, 12:55

Tu akurat jest tal że co silnik to będzie inaczej jak będzie już na wykończeniu to odkręcając korek lub wyjmując bagnet będzie chodził nierówno a nawet zgaśnie przynajmniej tyle zaobserwowałem podczas swojego doświadczenia. Ruch powietrza będzie i tego nie unikniesz, a to czy będzie chlapało olejem zależy też od tego ja jest skonstruowana pokrywa zaworów. W niektórych samochodach jest to zrobione w ten sposób że pod dziurą na wlew jest jeszcze taka osłona i tam jak odkręcisz korek to nie będzie chlapało olejem w innych może trochę chlapać.