Duże kombi do 25tyś

31 Maj 2020, 17:54

Dobry panowie , szukam duzego i dynamicznego auta w kombi , z fajnym wyposażeniem, dobrymi własnościami jednymi.
Silnik najmniejszy 2.0 , przebiegi rocznie 24tys i tutaj celuje w Diesla.
I tutaj myślałem np.
Renulant Laguna 3 kombi 2.0 180km diesel , jak to jest z tymi francuzami, awaryjne czy nie każdy mi Odradza więc chce się przekonać i jak to jest z nimi.
Citroen C5 2.0163km llub mocniejszy w tej kwocie .
Ford Mondeo mk4 2.0 163km lub 2.2 200km
Niestety tutaj na żadnego BMW czy Audi mnie nie stać więc coś z tych co napisałem ew. Ktos cos innego zaproppnuje.
Chodź w BMW za bardzo nawet bym nie chciał bo koszta jednak są o wiele większe A tutaj bardziej patrzę z rozsądku i pewne jakieś fajne auto.
DAWID9898
Nowicjusz
 
Posty: 13

31 Maj 2020, 19:51

DAWID9898 napisał(a):Renulant Laguna 3 kombi 2.0 180km diesel , jak to jest z tymi francuzami, awaryjne czy nie każdy mi Odradza więc chce się przekonać i jak to jest z nimi.
To już nie królowa lawet więc możesz ją brać pod uwagę :mrgreen:
DAWID9898 napisał(a):Citroen C5 2.0163km llub mocniejszy w tej kwocie .
C5 jest fajna i jak byś znalazł bogatą wersję w całkiem niezłym stanie to warto by się było jej bliżej przyjrzeć.
DAWID9898 napisał(a):Ford Mondeo mk4 2.0 163km lub 2.2 200km
Nie jest złym wyborem ale wolałbym chyba C5 w tej cenie.
DAWID9898 napisał(a):Niestety tutaj na żadnego BMW czy Audi mnie nie stać więc coś z tych co napisałem ew. Ktos cos innego zaproppnuje.
Dlaczego? kwestia roku z którego będzie to auto :) ale w sumie są inne ciekawe samochody i tańsze w utrzymaniu.
Ciekawą propozycją może być tu jeszcze Opel Insignia 2.0 CDTI.
Rokiko
Zaawansowany
 
Posty: 603

31 Maj 2020, 21:27

Laguna nie jest duża, C5 i mondeo o wiele lepiej wypadają w tym temacie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5459
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Maj 2020, 21:31

No z tych to najlepiej mi podchodzą C5 i Modneo , lecz tutaj slinkimi te same lub bardzo podobne .
I C5 chyba lepsze wyposażenie, ale jak z kwestiami awaryjności, właściwości jezdne , koszty utrzymania.
Słyszałem że Insignia to taka jak by królowa lawet bo , tak mówili więc niech ktoś się inny wypowiw
DAWID9898
Nowicjusz
 
Posty: 13

01 Cze 2020, 09:09

Insignia szału nie robi jak na auto tej klasy. Szczególnie jeśli chodzi o prowadzenie i jakość wnętrza. Na początku produkcji było trochę problemów elektrycznych, później niby poprawili. Generalnie największym plusem insigni jest design bo jeśli chodzi o ilość miejsca to też ustepuje c5/mondeo mimo sporych wymiarów zewnętrznych.

Jesli chodzi o koszty to mondeo powinno wyjść troszkę taniej ale nie będą to spektakularne różnice, nawet nie zwracalbym na to uwagi. Jedynym przypadkiem, gdzie przy c5 może być wyraźnie drożej to kupno egzemplarza z zaniedbanym zawieszeniem hydro..
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5459
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Cze 2020, 18:27

Co rozumiesz przez dobre właściwości jezdne?

Najlepszy kompromis z aut FWD zaoferuje Mondeo Mk4 - bardzo dobre prowadzenie i niezły komfort.
Jeśli chcesz coś twardszego to Laguna w wersji GT (a najlepiej z 4-kołami skrętnymi - 4 Control).

C5 będzie raczej komfortowe. Insignia dobrze prowadzi się na autostradzie - jest ciężka i nie ma problemów przy szybkiej jeździe na wprost. W zakrętach będzie dużo gorzej.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6675
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus jak z obrazka. LC, ES i UX w świecie japońskiej mangi
    Autonomiczny Lexus LC z wojownikiem na dachu, Lexus ES uciekający przed smokiem i Lexus UX jako towarzysz spontanicznych podróży - twórców mangi ogranicza jedynie ich wyobraźnia. W British Museum odbyła ...
    Nowa generacja Lexusa IS pierwsze oficjalne zdjęcia
    Światowa premiera całkowicie nowego Lexusa IS będzie miała miejsce 15 stycznia 2013 roku na Salonie Motoryzacyjnym w Detroit. Na rynku europejskim nowy model dostępny będzie między innymi w wersji IS 250 oraz w wersji IS ...

  • 01 Cze 2020, 22:37

    Nacisk duży na Mondeo ponieważ posiadam Focusa Mk2 po liście 2009 1.6 109km i prowadzenie fajne j bardzo mało awaryjny.
    :)
    Więc tutaj chyba zostanę przy fordzie jednak , chodź skusze się może na przejażdżkę również Citoren C5 i zrobię sb porównanie jakieś. Bo tak to nie ma co wnioskować i mówić co i jak lepiej jeździ;)
    Jeśli chodzi o Francuza to mit że wiecznie się psują, i każdy mi odradza tych aut , to nie prawda.? :) bo chyba wszystko zależy, jak używał po przedni właściciel i jak użytkowal co sądzicie?
    DAWID9898
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    02 Cze 2020, 17:32

    DAWID9898 napisał(a):Jeśli chodzi o Francuza to mit że wiecznie się psują, i każdy mi odradza tych aut , to nie prawda.? bo chyba wszystko zależy, jak używał po przedni właściciel i jak użytkowal co sądzicie?


    Odradza ten, który jeździ starym golfem gdzie jedyną awarią może być złamanie korbki w drzwiach. Każdy producent ma mniej lub bardziej udane modele, po prostu rozkwit importu miał miejsce wtedy, gdy francuskie auta a w sumie renault po prostu nie były ideałami pod względem niezawodności a z drugiej strony pod względem ilości elektroniki raczej wyprzedzały konkurencje, wystarczy zerknąć choćby na średnie wyposażenie laguny 2. I tak przylepili latkę "ciągle pasujących się francuzow" do każdego auta z tego kraju, podobnie jak np. z alfą, gdzie tak naprawdę ujowe było ze 3 silniki albo wiecznie "niezniszczalne 1.9tdi" z fabryczną wadą panewek - słyszał jakiś janusz w ogóle o tym?

    Podsumowując - stereotypy to zło, również w motoryzacji. Do wszystkiego trzeba podchodzić indywidualnie
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5459
    Przebieg/rok: >50tys. km

    02 Cze 2020, 18:18

    Invi napisał(a):Odradza ten, który jeździ starym golfem gdzie jedyną awarią może być złamanie korbki w drzwiach. Każdy producent ma mniej lub bardziej udane modele, po prostu rozkwit importu miał miejsce wtedy, gdy francuskie auta a w sumie renault po prostu nie były ideałami pod względem niezawodności a z drugiej strony pod względem ilości elektroniki raczej wyprzedzały konkurencje, wystarczy zerknąć choćby na średnie wyposażenie laguny 2. I tak przylepili latkę "ciągle pasujących się francuzow" do każdego auta z tego kraju, podobnie jak np. z alfą, gdzie tak naprawdę ujowe było ze 3 silniki albo wiecznie "niezniszczalne 1.9tdi" z fabryczną wadą panewek - słyszał jakiś janusz w ogóle o tym?

    Podsumowując - stereotypy to zło, również w motoryzacji. Do wszystkiego trzeba podchodzić indywidualnie


    Invi jest jeden problem... w przypadku aut z FR + np. Alfa powiedzenie jak dbasz tak masz jest połową prawdy.

    Bo chyba nie chcesz mi powiedzieć ze o wiązkę elektryczna będziesz specjalnie dbał albo o jakiś moduł który blokuje połowę elektromechaniki auta.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7035
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    02 Cze 2020, 19:54

    DAWID9898 napisał(a):Jeśli chodzi o Francuza to mit że wiecznie się psują, i każdy mi odradza tych aut , to nie prawda.? bo chyba wszystko zależy, jak używał po przedni właściciel i jak użytkowal co sądzicie?

    Tak, to prawda, dobre silniki a wszystko pozostałe to kupa.
    Co Ci da dobra jednostka gdy po prostu np jutro auta nie odpalisz albo staniesz na drodze?
    Np. padnie immobiliser
    Poza tym Laguna to spora utrata wartości, więc kupujesz niby młode auto ale takie którego wartość leci na łeb na szyję.
    Bartolekk
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Prawo jazdy: 15 10 2000
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    02 Cze 2020, 20:07

    szybki napisał(a):Invi jest jeden problem... w przypadku aut z FR + np. Alfa powiedzenie jak dbasz tak masz jest połową prawdy.

    Bo chyba nie chcesz mi powiedzieć ze o wiązkę elektryczna będziesz specjalnie dbał albo o jakiś moduł który blokuje połowę elektromechaniki auta.
    to prawda, ale np koronny argument wszelkiej maści wąsaczy, czyli zawieszenie hydro, to inna para kaloszy - najgorszy syf na świecie, drogo, awaryjne (nie żeby wytrzymywało ponad 150k bez ruszania), ale alu wielowahacz robiony co 60k jest już ok :wink:
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13076
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    02 Cze 2020, 21:29

    Panowie trzeba wypośrodkować bo każde auto ma swoje przeznaczenie.

    Są czasy takie a nie inne i Mercedes 200d już nie wróci :D

    p.s

    Bartolek o jakiej utracie wartości piszesz jak podobno przed zakupem jest głupotą o tym mysleć :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7035
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    02 Cze 2020, 22:01

    A Ty o jakim Mercedesie 200d piszesz? bo to chyba jakiś żart delikatnie mówiąc?

    A ja się uczę od Was skoro Waszym zdaniem po to się kupuje auto żeby zaraz sprzedawać i rozkminy jaką wartość będzie miało co i kiedy to Laguna chyba jest ostatnim autem który ową wartość utrzymuje
    Bartolekk
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Prawo jazdy: 15 10 2000
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    02 Cze 2020, 22:04

    Jak dla mnie to zadbana laguna kosztuje dokładnie tyle samo co mondeo, c5 czy inna insignia z tego samego rocznika a spektakularnie droższa w salonie nie była.
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5459
    Przebieg/rok: >50tys. km

    07 Cze 2020, 13:37

    Jednak wybrałem Mondeo Mk4 bardziej do mnie pasuje hehe , wygodniejsze , fajne wyposażenie i silniki również i szukam 2.0 163km ew. 2.2 200km Pozdraiwam ;)
    DAWID9898
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
     
    • Warto przeczytać