E98 do fiesty

26 Paź 2019, 22:57

Dzień dobry,

na razie leję milesplus E95, czy jest sens lać E98 do fiesty mk8?
bilbobaggins
Nowicjusz
 
Posty: 11

26 Paź 2019, 23:05

Sprawdzałeś co masz na wlepce pod klapką paliwa?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

27 Paź 2019, 10:36

Mam napisane min RON95, z czego rozumiem, że minimalna liczba oktanowa powinna być 95. Pytanie, czy jest sens lać 98, czy silnik jest tak zrobiony, że to wykorzysta i się opłaca, czy też nie ma to sensu, i szkoda przepłacać?
bilbobaggins
Nowicjusz
 
Posty: 11

27 Paź 2019, 10:56

bilbobaggins napisał(a):Pytanie, czy jest sens lać 98, czy silnik jest tak zrobiony, że to wykorzysta i się opłaca, czy też nie ma to sensu, i szkoda przepłacać?
Nie ma sensu, różnicy nie odczujesz za to po kieszeni dostaniesz trochę więcej bo ilość przejechanych km na tym droższym paliwie będzie taka sama. Poza tym jak producent zaleca 95 to taką najlepiej stosować. Warto tu np. wlać sobie jakiś specyfik do ochrony układu wtryskowego lub ogólnie do ochrony układu paliwowego który chroni przed powstawaniem wilgoci itp. Wlejesz go raz na 5tkm i będzie dobrze :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

27 Paź 2019, 11:50

Na razie leję milesPlus 95. Producent podaje, że w tej benzynie są jakieś dodatkowe środki czyszczące silnik: detergenty, modyfikatory tarcia, inhibitory korozji etc.

Może przy takim paliwie nie trzeba już dolewać tego o czym pisałeś?
bilbobaggins
Nowicjusz
 
Posty: 11
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zanim napiszesz o problemach z LPG - przeczytaj
    Po pierwsze - zimny silnik uruchamiamy na benzynie i dopiero jak temp. cieczy chłodzącej osiągnie około 30 stopni,to przełączamy na gaz.Silnik można uruchamiać od razu na gazie,pod warunkiem,że temp. cieczy chłodzacej ma ...