Fiat bravo czy Ford Focus mk2

25 Cze 2023, 16:32

Zastanawiam się, który lepszy bravo benzyna 120km t-jet czy ford focus mk2 benzyna 1.6.
Słyszałem, że focus jest chwalony za bardzo dobre prowadzenie bravo ma ocynk czyli nie powinien korodować chociaż słyszałem że i tak przy znaczku plus klapie często koroduje.
Bravo powinien być bardziej dynamiczny, ma więcej koni.
Minus to duży słupek c i mała tylna szyba - jeśli się na niego zdecyduje chyba zamontuje kamere cofania.

Aktualnie nieznacznie wygrywa u mnie bravo.

Jak oceniacie ten model?
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/fiat-bravo-fiat-bravo-ii-1-4-tjet-120km-2008r-188tys-ID6Fy4P0.html
Przyciemniana tylna szyba jeszcze bardziej pogarsza widoczność. Za to ma czujniki parkowania co przeglądając inne sztuki nie jest aż tak częste.
Plus radio ma ekran co ułatwia zamontowanie kamery cofania. Myślicie, że mogę się podłączyć do tej skrzynki w bagażniku czy trzeba ciągnąc kable od radia z przodu.

Ten też się fajnie prezentuje.
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/fiat-bravo-wersja-sport-tempomat-klimatronik-ID6FBIYQ.html
Ale na minus brak czujników parkowania. 150koni mi by wystarczyło te 120. Wizualnie w środku lepszy od tego pierwszego.

Fotele w tych dwóch są kubełkowe czy tylko w tym drugim? Wydają się podobne.
Wlod123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

26 Cze 2023, 10:15

Moim zdaniem najbezpieczniejsza jest wersja 1.4 T-Jet o mocy 120 KM, ten silnik był łączony ze skrzynią biegów C635 o sześciu przełożeniach i raczej z nimi większych problemów nie było. Warto zadbać w niej o serwis olejowy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9666
Zdjęcia: 34

26 Cze 2023, 11:46

Jeśli chodzi o osiągi to Bravo gniecie Focusa.
Jeśli chodzi o prowadzenie, to Focus gniecie Bravo.

Awarie - tu na plus Focus (w sensie mniej się psuje).

Osobiście brałbym Bravo + chip :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Cze 2023, 12:51

galakty napisał(a):Jeśli chodzi o prowadzenie, to Focus gniecie Bravo
Focus w swojej klasie chyba wszystkie inne gniecie jeżeli chodzi o prowadzenie :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9666
Zdjęcia: 34

26 Cze 2023, 13:08

Panowie, nie szalejcie z tym prowadzeniem w Focusie, to nie ST czy RS, zwykłe 1,6 ma się lepiej prowadzić?

Skąd takie info?

Ja bym brał Bravo 1,4 150 i wtedy chip
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 645
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

26 Cze 2023, 14:31

Trevor napisał(a):Skąd takie info?


Z doświadczenia milionów użytkowników czy testerów, to nie golf z belką jak w przyczepie

Trevor napisał(a):Ja bym brał Bravo 1,4 150 i wtedy chip


W żadnej wersji silnikowej bravo nie ma sensu napalać się na chiptunig, bez zmian osprzętu przyrosty są niewielkie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2373
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...

26 Cze 2023, 15:34

Trevor napisał(a):Panowie, nie szalejcie z tym prowadzeniem w Focusie, to nie ST czy RS, zwykłe 1,6 ma się lepiej prowadzić?

Skąd takie info?


Wiadomo że Gulf jeździ lepiej :ok:

I po tym można poznać, że nigdy w Focusie nie siedziałeś. Do tego piszesz o prowadzeniu wspominając silnik XD
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Cze 2023, 15:45

franccc napisał(a):Z doświadczenia milionów użytkowników czy testerów, to nie golf z belką jak w przyczepie

Ok to wymień części składowe zawieszenia w Fordzie Focusie 1,6 bo może się okazać zaraz że lepsze niż w Megane RS czy innym hot hatchu

franccc napisał(a):W żadnej wersji silnikowej bravo nie ma sensu napalać się na chiptunig, bez zmian osprzętu przyrosty są niewielkie
No ok jak przyrosty typu +70Nm to dla Ciebie niewielkie to chyba pozostaje Ferrari kupić
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 645
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

27 Cze 2023, 07:31

Rokiko napisał(a):Focus w swojej klasie chyba wszystkie inne gniecie jeżeli chodzi o prowadzenie

Wszystko ma plusy i minusy te dodatnie :mrgreen:
Trzeba się zastanowić kiedy i ile razy autor wykorzysta prowadzenie się starego focusa i czy czasami bardziej nie przyda mu się tańsze w obsłudze zawiaszenie Bravo.

Ja obstawiam że wyższość prowadzenia foki będzie wykorzystana hmmm :D raz :D na próbę :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10105
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Cze 2023, 12:00

szybki napisał(a):Trzeba się zastanowić kiedy i ile razy autor wykorzysta prowadzenie się starego focusa i czy czasami bardziej nie przyda mu się tańsze w obsłudze zawiaszenie Bravo.

Ja obstawiam że wyższość prowadzenia foki będzie wykorzystana hmmm :D raz :D na próbę :D


Czyli w zwykłej miejskiej jeździe plus autostrada zgodnie z przepisami nie odczuje wielkiej różnicy pomiędzy bravo a focusem 2?
Wlod123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

27 Cze 2023, 13:58

Wlod123 napisał(a):Czyli w zwykłej miejskiej jeździe plus autostrada zgodnie z przepisami nie odczuje wielkiej różnicy pomiędzy bravo a focusem 2?


Nie :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10105
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Cze 2023, 14:01

Bardziej odczujesz brak turbo :mrgreen:
Niestety ale jeśli bierzemy pod uwagę T-Jet, to Focus nie ma podejścia silnikowo. Do tego toleruje LPG.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Cze 2023, 04:57

Chyba proponował bym przejechać się jednym i drugim. Na wielowachaczu jeździ się przyjemniej nawet po miejskich dziurach. Przy belce będzie kołysać całym nadwoziem w wielowachaczu jest zdecydowanie lepiej. Jednak turbo prowadzi się o wiele lepiej. Chyba wybrał bym 1.6 tdci. 90 z końca produkcji lub 109.Wazne, żeby zmienna geometria turbo była. Bo wtedy Focus bardzo przyjemnie startuje z dołu.
ruskm
Nowicjusz
 
Posty: 26
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1,6 tdci 95
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

30 Cze 2023, 20:22

Wielowahacz nie jest gwarantem lepszego prowadzenia, na odczucia wpływa pierdyliard elementów łącznie z profilem foteli, rozkładem masy, rozmiarem kół, profilem opon, typem i działaniem wspomagania itp
Ale fakt faktem focus jest w czołówce pod tym względem, tylko ma bardzo irytujące wspomaganie, lepiej się przejechać
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1438
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lip 2023, 13:39

Pamiętam jak mój brachol przez chyba 5 lat dwójkę Focusa 1,6 -100KM. Auto rzeczywiście się prowadziło dosyć dobrze. Jednak narzekał na za wysokie obroty i wyraźnie głośny silnik przy prędkościach powyżej 120 km/h. Ekonomia i awaryjność była na zadawalającym poziomie ale...kiedy auto skończyło 11 lat (a było z PL salonu i bezwypadek) zaczęła się pojawiać pierwsza korozja na progach ,a później szybko na innych krawędziach karoserii. Z tej strony auto było nie ok.
Co do Bravo. Miałem kiedyś Stilo ,a to ta sama podłoga więc jeździ zapewne podobnie (nie prowadziłem Bravo) . Stilo jeździło się pewnie choć nieco lepiej prowadził się Focus II.
Jeśli chodzi o silnik ,to ... Fiat ze względu na 6 biegów ale też możliwość założenia bezproblemowo LPG.
Sam ma w chacie m.in podobny segmentowo pojazd i jesli miałbym wybrać ,to od tych dwóch wolałbym Megane III z 1,6 ( w wersji z 6 biegami) i sobie zagazował. Lepsza blacha ,trwały silnik i mega dobry do lpg.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna