Fiat Bravo II 1.9 150 KM vs Opel Astra H 1.9 CDTI 150 KM

31 Gru 2017, 12:48

Kurcze Panowie, bo już po wcześniejszych komentarzach się zacząłem zastanawiać czy właśnie dla mnie (gdzie 80% jazdy to miasto) nie pójść w stronę turbobenzyny, ale już się pogubiłem :( Nie wiem co dla mnie by było lepsze i tańsze w utrzymaniu.
przemek905
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 17 06 1992
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mazda 323
Silnik: 1.5 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Gru 2017, 13:26

Invi napisał(a):Kao napisał(a):
a czy JTD to nowoczesny diesel?


Turbo ze zmienną geometrią, dwumasa, cr, klapki w kolektorze

Kao napisał(a):
Bravo to budzetówka.


Astra my2008 była w podstawie tańsza niż bravo my2008 (na 99%)


CR? Dwumasa? Klapki? Zmienna geomeria? Przecież to technolgia z przez 20 lat wiec gdzie tu nowoczesność? No chyba że zatrzymaliście się w czasach golfa 2 z gołym D wiec dla was to nowoczesność.
Co z tego że Astra była tańsza? Nie wiem do czego dążysz, chcesz przekazać że jak coś jest droższe to i lepsze? No to się mylisz. A jak już bierzesz astre w postawie to i wez bravo w podstawie.

Autorze chcesz tańszej eksploatacji? bierz zwykłą benzynę z wiekszym silnikiem lub rezygnuj z mocy i coś do 2.0, nie zważając na koszta rozważaj Turbo. Chcesz diesla? to w Twoim przypadku najlepiej się spisze coś ze starszych 1.9 TDI Octavia, Toledo ale musisz zrezygnować z rocznika.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16234
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Gru 2017, 14:16

Kao napisał(a):CR? Dwumasa? Klapki? Zmienna geomeria? Przecież to technolgia z przez 20 lat wiec gdzie tu nowoczesność?


Dla fiata sprzed 20-stu, np dla vw już nie :mrgreen:
Jakie "nowocześniejsze" elementy silników diesla są stosowane obecnie w autach kompaktowych? Oprócz dpf/fap

Kao napisał(a):Co z tego że Astra była tańsza? Nie wiem do czego dążysz, chcesz przekazać że jak coś jest droższe to i lepsze?


Skoro bravo było droższe to astra czym jest jeśli nie budżetówką?
Piszesz, że fiat jest słabo wykonany, wyciszony itd jakby astra była autem dla vip'a.

Koniec OT.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Gru 2017, 14:26

Invi napisał(a):Piszesz, że fiat jest słabo wykonany, wyciszony itd jakby astra była autem dla vip'a.
piszę to co ja zauważyłem a nigdzie nie mówię że Astra jest dla vip-a ale pod tym względem wypada lepiej. I to nie żaden OffTop bo rozmawiamy przecież o autach z tematu i po to założył autor ten temat żeby poznać opinie o tych modelach.
A pytałeś o ilość miejsca to ci powiem że w jednym i w drugim szału nie ma ale jak na swoj segment to jest akceptowalne i na wakacje mozna jechać spokojnie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16234
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Gru 2017, 14:46

Invi napisał(a):Jakie "nowocześniejsze" elementy silników diesla są stosowane obecnie w autach kompaktowych? Oprócz dpf/fap


Adblue jeszcze doszło. Ale fakt faktem oprócz śrubowania norm i elektroniki to za wiele już nie można wymyślić. Dlatego dziwne, że VW na tych samych silnikach osiągał coraz wyższe normy "ekologiczne".
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002