Fiat Punto nie wiem czy mam dobre ładowanie pomocy

16 Sty 2010, 07:46

auto powinno na dotyk zapalac a pewnie tak nie pali? jesli trzeba krecic nawet przy załadowanym akumulatorze to wina pewnie swiec albo kopułki, kabli....

bo jesli trzeba krecic go mocno na załadowanym akumulatorze to niedosc ze panie akumulator to jeszcze rozrusznik i moze alternator dostanie za swoje

ja miałem w dieslu ładowanie max 13,6 a auto zawsze paliło z tym ze nowy rozrusznik i prawie na dotyk palił :razz: tyle prądu wystarczy na rozruch
Kiler_kg
Nowicjusz
 
Posty: 43
Miejscowość: Kołobrzeg

16 Sty 2010, 11:41

Chyba trochę mylicie pojęcia bo napięcie może być nawet 12V po dłuższym postoju ale cały myk polega na tym żeby akumulator nie tracił pojemności bo jak pojemność spada to i zdolności rozruchowe razem z nią po prostu jak akumulator ma prawidłową pojemność to rozrusznik kręci szybko i mocno a jak pojemność spada to i rozrusznik już nie dostaje takich zasobów mocy żeby szybko i mocno zakręcił.
Ja obstawiam alternator który nie jest w stanie naładować akumulatora.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

16 Sty 2010, 17:01

ale jak sie akumulator jest naładowany to pali od strzała?
czy nie
Kiler_kg
Nowicjusz
 
Posty: 43
Miejscowość: Kołobrzeg

27 Sty 2010, 21:26

panowie dalej to samo każdy obstawiał na alternator wymieniłem na NOWY ładowanie w dalszym ciągu mam podobne 14-14,1 a na włączonych światłach 13,5-13,6 przejechałem już parę km szczotki pewnie już się dotarły. Nie wiem co może być powodem tak małego ładowania

Świece i przewody zostały wymienione na nowe dobrej jakości

a samochód odpala bez problemu gdy jest w pełni naładowany możne troszkę ciężej ma zakręcić przy temperaturze -20C
rayvan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Piekary śląskie

27 Sty 2010, 21:45

A ja mam pytanie z innej beczki czy ty czasami nie mierzysz tych wartości ładowania Tym samym miernikiem?
Bo przed wymianą alternatora też miałeś takie ładowanie jak opisujesz teraz.
Może zmierz to ładowanie na innym sprzęcie.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

27 Sty 2010, 22:22

mierzyłem w sumie na 3 miernikach 2 takich tanich nie dawało mi to spokoju i pojechałem zmierzyć do znajomego na porządnym mierniku w sumie pomiary były przybliżone różniły się może o 0,1v

sprawdzałem również pobór prądu na załączonym silniku miernikiem cęgowym na masę(-) pomiar wyszedł 1,1 a po załączeniu świateł ten pobór zmalał do 0,9 nie wiem czy dobrze zapamiętałem ten pomiar ale na pewno po załączeniu świateł pobór był mniejszy

tak że będę zmuszony oddać samochód do elektryka samochodowego choć miałem nadzieje ze sam dam rade uporać się z problemem
rayvan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Piekary śląskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niepowtarzalny Opel ADAM w modnym segmencie A
    Opel ADAM niewielki pojazd o długości zaledwie 3,7 i szerokości 1,97 metra (wraz z lusterkami bocznymi) oferuje praktycznie nieograniczone możliwości w zakresie zaspokajania indywidualnych potrzeb użytkowników. Na ...

27 Sty 2010, 22:36

Przy predkości obrotowej silnika 3000obr./min napięcie powinno wynosić 13,5...14,5V bez obciążenia (czyli na luzie bez dodatkowych odbiorników) - z tego co widze ty masz takie wartości.
Jesli chcesz wiedzieć kazdy alternator ma swoje napięcie znamionowe (14V 13,6V 12V) od którego zależy ładowanie
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

03 Lut 2010, 18:22

witam zainteresowanych
znaleziona została przyczyna małego ładowania nie była to żadna z rzeczy które wymieniłem myślałem, że zrobię to sam ale się nie udało i wtopiłem trochę pieniędzy a brakowało masy do silnika tzn. kable już się przerywały wymienione zostały na nowe i ładowanie jest miedzy 14,2 - 14,3 a przypomnę ze wcześniej bez świateł było 14,1 a ze światłami 13,5 pozdrawiam rayvan
rayvan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Piekary śląskie

15 Lip 2014, 19:31

Podsumowanie:

Należy pamiętać że dotyczy to wszystkich samochodów osobowych ponieważ akumulatory nie są produkowane do poszczególnych modeli dlatego też nie należy mówić że w danym modelu normalne jest słabsze ładowanie.

1) Podczas pracy silnika napięcie akumulatora na wyłączonych odbiornikach wynosi powyżej 14,0V a po uruchomieniu odbiorników (światła, wentylacja, mgielne, ogrzewanie szyby tylnej) spada poniżej 14,0V - należy wymienić kabel od alternatora przez rozrusznik do akumulatora + klemy (koszt u mechanika około 50 zł)

2) Podczas pracy na zimnym silniku z uruchomionymi odbiornikami napięcie wynosi powyżej 14,0V a po rozgrzaniu silnika spada poniżej 14,0V - należy wymienić kabel od alternatora przez rozrusznik do akumulatora + klemy (koszt u mechanika około 50 zł)

3) Jeśli podczas pracy silnika na wyłączonych odbiornikach napięcie ładowania spada poniżej 14,0V a po włączeniu odbiorników 13,5V lub jeszcze niżej - należy wymienić alternator wraz z regulatorem oraz paskiem (koszt u mechanika od 250 zł)

Nie należy regenerować uszkodzonego alternatora ponieważ w Polsce nie ma specjalistów którzy solidnie to zrobią, zapłacimy za coś co zepsuje się po 3 miesiącach. Można kupić tańsze, fabrycznie zregenerowane alternatory. Nowy lub fabrycznie zregenerowany alternator jest w komplecie z regulatorem. Koszt alternatora nie powinien być niższy niż 200zł w przypadku samochodów bez klimatyzacji i nie niższy niż 300zł w przypadku samochodów z klimatyzacją.

Oczywiście najpierw należy udać się do mechanika bo być może pasek jest zbyt luźny lub siada pompa wodna która zalewa pasek lub kabel jest poluzowany lub akumulator zaczyna się zasiarczać ale jeśli wszystko to będzie dobre należy odnieść się do punktów od 1 do 3.

Dodatkowo jeśli w momencie odpalania silnika od 1 do 3 sekund napięcie spadnie poniżej 9V to mamy do czynienia z uszkodzonym rozrusznikiem

Powyższe informacje to profesjonalne podejście do sprawy, które gwarantują wykorzystanie systemu ładowania na 110%, samochód zawsze odpali, akumulator przedłuży swoją żywotność a na postoju zawsze będzie można korzystać z odbiorników jak np system audio.

Pozdrawiam LokalnyBiznesmen
lokalnyb
Obserwowany
 
Posty: 1
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Punto I elx 1996
Silnik: 1,2 75KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996