FIAT SIENA 1.6 16V Problem z jazdą na benzynie

07 Paź 2007, 20:34

Problem polega na tym że moje autko po zapaleniu nie ma mocy na niskich obrotach(1200-3500 tys.)Na wyższych obrotach pracuje prawidłowo.Oczywiście na gazie jest wszystko ok.Problem dotyczy benzyny i najbardziej jest odczuwalny jest gdy silnik jest zimny,zaczyna wtedy szarpać pzy spokojnej jeździe i czasem lubi strzelić w filtr powietrza.Przy ostrzejszej jeździe na wysokich obrotach ciągnie dobrze.Sytuacja poprawia się toszke gdy silnik się dobrze nagrzeje okolice 90 stopni wtedy dolegliwość maleje ale nie całkiem.Nie wiem co to może być a ludzie mówią różnie że to wtryskiwacze inni że to pompa paliwa.Dodam że silnik wchodzi na wysokie obroty i odcina paliwo więc pompa jest chyba ok.PROSZĘ O POMOC :( Oczywiście wolne obroty działają prawidłowo.
pyzdra777
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 07 Paź 2007, 21:47

    Można sprawdzić czujnik temperatury silnika ten od wtrysku inny jest do wskazowki.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    03 Lis 2007, 23:49

    Miałem podobnie, też szarpał nie miał mocy i pomimo 140 koników zbierał się jak traktor, a to wszystko tylko i wyłącznie na benzynie gaz był ok. Nie przechodziło mu nawet jak silnik był już nagrzany. Zacząłem więc pytać osób które coś więcej się znają i większość twierdziła że to były wtryskiwacze. Ponoć naprawa tego jest dosyć kosztowna więc radzili żebym spróbował przeczyścić je we własnym zakresie bo ponoć jest płyn który dolewa się do benzyny i przeczyszcza cały układ paliwowy. Znalazłem więc na allegro płyn do czyszczenia wtryskiwaczy chyba firmy STP (koszt ok 20zł) I pomogło, zalałem zbiornik paliwem dolałem odpowiednią dawkę i ruszyłem spokojnie na trasę. Po ok 100 km faktycznie zaczęło przeżerać układ i było o niebo lepiej. Teraz wykonuje taki zabieg mniej więcej co pół roku, tak profilaktycznie :D Spróbuj nie jest to droga sprawa a może pomóc na pewno nie zaszkodzi.
    Pozdrawiam 8)
    pablo
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Miejscowość: Kraków

    29 Gru 2009, 11:11

    Witam. Mam bardzo podobny problem do waszego. Posiadam Fiata Bravę, 1.4 12V + LPG .
    Od pewnego czasu występuje problem z pracą sinlika na benzynie. Po zapaleniu obecnie juz zaczyna sinlik gasnać, trzeba co chwilę odpalać, aż złapie troszke temp i przełączy na gaz, wtedy pracuje juz równiutko. Jeśli juz po odpaleniu na benzynie chodzi to gubi obroty, pracuje nie na wszystkich garach. Nie ma znaczenia jaka jest temperatura. Problem czasem ustepuje gdy po trasie na LPG, przełącze na beznzyne przed wyłączeniem silnika i popracuje sobie na benzynie kilka, kilkanaście minut. WTedy gdy auto ostygnie czasem działa juz normalnie. Problem wraca jednak po jakimś czasie. Podpinałem silnik pod komputer, mialem 2 błędy na sondzie, usunieto je, ale to i tak nie poprawiło zbytnio sytuacji.
    Ja mam wrażenie, że są to wtryskiwacze, kiedys paliła mi się lapmka, teraz przestała, a nastał ten problem, który narasta. Macie jakieś inne pomysły?
    premier00
    Początkujący
     
    Posty: 89

    31 Gru 2009, 16:37

    Jeżeli silnik za każdym razem jest odpalany na benzynie to niekoniecznie wtryskiwacze ,w niektórych co miesiąc trzeba zdjąć na chwilę klemę by zresetować komputer ,w innych od strzelania w filtr siada przepływomierz powietrza bądź sama obudowa filtra.
    sławekłojewski
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: kujawsko-pomorskie

    06 Mar 2010, 17:26

    miałem podobnie na benzynie zaraz mi gasł bo zalewało świece na gazie było ok ale po odłączeniu akumulatora na dłuższy czasz dobrze było do puki nie przełączyłem na gaz po tym wszystko wracało aż w końcu wyczytałem że to komputer niestety koszt to 2000.- ale na alegro używke znalazłem za 350.- po wymianie inny samochód lecz co zrobić żeby się nie spalił się znowu na razie śmigam na benzynie i samochód śmiga jak pszczółka
    shogunmaly
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: zachodnipomorskie

    06 Mar 2010, 21:24

    Mój ojciec w samochodzie miał dokładnie to samo :roll:
    Przeczyściliśmy wtryskiwacz i śmiga aż miło:D
    To był jednopunktowy wtrysk więc nie było żadnego problemu z wymontowaniem wtryskiwacza, nie wiem jak tam jest w wielopunktowym ale jeśli ich wymontowanie jest proste to po co dodatki do paliwa?

    A auto było odpalane i rozgrzewane na benzynie, ale praktycznie nic poza tym jazdy na benzynie nie było.
    Kenji
    Początkujący
     
    Posty: 73
    Miejscowość: Łódzkie