Focus vs. Leon

23 Lut 2020, 17:04

W tej chwili robię lekko ponad 20 tyś km rocznie, więc jeśli Kia i Seat zakładają że wszystko wytrzyma 150 tyś km to jakieś 8 lat powinno się nie psuć. Dla jasności nie przeraża mnie że po powiedzmy 5 latach padnie turbina i trzeba będzie wydać tysiąc czy dwa na nową (nie do końca się orientuje ile może kosztować regeneracja lub nowa turbina), bardziej boję że silnik zacznie brać duże ilości oleju czy coś takiego i potrzeby będzie remont silnika,a to już chyba takie tanie nie będzie.
MatiP
Nowicjusz
 
Posty: 11
0

23 Lut 2020, 19:48

Gwarancji ci nikt nie da. TSI kiedyś były totalnie wadliwe, w tej poprawionej wersji tłok pękł w teście po 290 tys, więc zakładając przebieg 20 tys. rocznie i tak wychodzi eksploatacja na 14-15 lat. Z Ecoboostem historia jest podobna. Wiadomo, że dużo zależy od sposobu eksploatacji, od wymiany tego oleju co 10-15 tys, od pałowania albo i nie itd. Nie zmienia to raczej faktu, że to nie są silniki które bezproblemowo pojeżdżą 300-400 tys km. Większość samochodów po tych około 8-10 latach wymaga już większych nakładów, a po tych 14-15 latach są dużo grubsze naprawy. Tak w zasadzie zawsze było ;) A za te 10 lat to sprzeda się i tego leona i tego focusa, z prostej przyczyny: nie będzie za bardzo już samochodów z silnikami bez downsizingu. A jeździć czymś trzeba, więc ludzie to siłą rzeczy i tak kupią.
Krzysiek2189
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 26 01 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Fiesta mk6
Silnik: 1.4 80 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
0

23 Lut 2020, 20:18

Krzysiek2189 napisał(a):Gwarancji ci nikt nie da. TSI kiedyś były totalnie wadliwe, w tej poprawionej wersji tłok pękł w teście po 290 tys

A możesz jeszcze raz przeczytać ten artykuł... bo przy 290k.km.to silnik się rozleciał w drobny mak...a auto to chyba nie sam silnik. Z tego co pamiętam to sporo było tego.
Krzysiek2189 napisał(a): Większość samochodów po tych około 8-10 latach wymaga już większych nakładów, a po tych 14-15 latach są dużo grubsze naprawy

Najpierw piszesz o przebiegach a potem o latach... więc jeżeli nie nawalisz przebiegu to co się ma stać po 10latach?
Krzysiek2189 napisał(a):A za te 10 lat to sprzeda się i tego leona i tego focusa, z prostej przyczyny: nie będzie za bardzo już samochodów z silnikami bez downsizingu. A jeździć czymś trzeba, więc ludzie to siłą rzeczy i tak kupią.

Wszystko sprzedaż tylko jest kwestia świętego spokoju... bo jak okaże się że 1,5 eb z forda takim samym g..ufnolitem jak chociażby 1,0 (też w focusie) to po gwarancji trzeba się zapisać w kolejce u handlarzy po następny silnik bo padają jak muchy. Zresztą z 2,3 eb też nie było różowo.

Dla odmiany vw stosuje cały czas metodę usprawniania tylko w którym momencie dana jednostka jest już usprawniona jak często oznaczenia jeszcze są dzielone na roczniki i miesiące danych wypustów...

Osobiście jak miałbym w planach zakup auta na tak długo to nic bym nie brał z nowości... szedł bym w coś sprawdzonego.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

23 Lut 2020, 20:56

Coś sprawdzonego czyli co ?
MatiP
Nowicjusz
 
Posty: 11
0

23 Lut 2020, 22:07

Jeden sie rozleci przy 290tys km a drugi przejedzie 500tys, nigdy nie wiesz na co trafisz, przez 5 lat masz gwarancje wiec ew. bledy montazu Cie nie interesuja, jesli chcesz wiazac sie z autem na 10 lat to od samego poczatku dbaj o nie, olej co max 10tys i bedzie jezdzic
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

24 Lut 2020, 07:03

Raziel11 napisał(a):Jeden sie rozleci przy 290tys km a drugi przejedzie 500tys, nigdy nie wiesz na co trafisz, przez 5 lat masz gwarancje wiec ew. bledy montazu Cie nie interesuja, jesli chcesz wiazac sie z autem na 10 lat to od samego poczatku dbaj o nie, olej co max 10tys i bedzie jezdzic

Chłopie zastanów się co Ty wypisujesz... mały fordowy eb albo [...] tsi i 500k.km... i pewnie wkleisz ogłoszenie jak ostatnio od turka w de z passatem 1,4 tsi z dużym nalotem i z opisem "motor start" a to że co drugie ogłoszenie ma wpis "neu motor" albo "motor nicht start" to pewnie niemiecki hejt.
Do tego nawołujesz w swoich tematach do serwisowania aut w aso, chwalisz się akumulatorkami za 800zł a potem masz luz w polecaniu auta z artykułu o tsi gdzie usunięcie awarii w/g Twoich cen to pewnie ze 25k...i to liczone bez wymiany silnika! więc super.

Tak naprawdę 1,5 tsi jest stosunkowo nowym silnikiem i nie wiadomo co będzie dalej. Jak ktoś ma ochote być testerem to ok.ale może woli spokój niż filozofowanie "co dalej"'.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dacia Jogger Extreme - terenowa w każdym calu
    W ramach debiutu rynkowego modelu Dacia wprowadzi do sprzedaży limitowaną serię Jogger Extreme o wyraźnie zaakcentowanych cechach auta terenowego. Będzie dostępna w pięciu kolorach nadwozia: Czarna Perła, Szary Comète, ...
    Instalacja LPG do Toyoty Avensis T27 2.0 Valvematic
    Jaką instalację polecacie do samochodu Toyota Avensis z silnikiem 2.0 benzyna Valvematic 152KM? Jak wyglądałaby cała instalacja i jakich podzespołów by się składała? Na jaki okres jest gwarancja i jakiej wielkości ...

24 Lut 2020, 09:08

szybki napisał(a):Osobiście jak miałbym w planach zakup auta na tak długo to nic bym nie brał z nowości... szedł bym w coś sprawdzonego.


Czyli w sprowadzonego 10 letniego Japończyka z plastykiem w środku rodem z McDonalnda i licznikiem cofniętym o 200-300 tys. ;) problem polega na tym, że współcześnie niewiele jest w nowszych samochodach silników bez bezpośredniego wtrysku, bez turbo i w rozsądnej sporej pojemności. Inna sprawa, że nawet jak już taki silnik znajdziesz (np. Mazda) no to takie 1,5l w turbinie zje takie 2,0 jeśli chodzi o elastyczność, da odrobinę lepszą dynamikę a spali podobnie co te 2,0. Do tego te 2,0 i tak jest na bezpośrednim wtrysku, więc pewnych problemów i tak nie unikniesz, a te najnowsze dwulitrówki co z tego, że są bez turbo jak są jeszcze bardziej skomplikowane niż cała reszta.

Podsumowując chcesz coś pewnego, niby niezniszczalnego w starej szkole to pakujesz się w samochody 10 letnie w górę. Tylko nikt mi nie powie, że takim autem przejedziesz drugie 10 lat, bo nawet jak silnik to wytrzymie czy go wyremontujesz, to w końcu rdza co zeżre.

Po prostu współczesne samochody nie są projektowane na takie przebiegi i na tyle lat eksploatacji co kiedyś, a my jesteśmy na tyle biednym narodem, że nie stać na wymianę samochodu na nowy co 4-6 lat i w tym tkwi problem ;) Pewnych rzeczy się nie przeskoczy.
Krzysiek2189
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 26 01 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Fiesta mk6
Silnik: 1.4 80 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
0

24 Lut 2020, 09:41

szybki napisał(a):a to że co drugie ogłoszenie ma wpis "neu motor" albo "motor nicht start" to pewnie niemiecki hejt.

Pokaż to co drugie ogłoszenie? Bo wklejenie 3 linków na tle 50 ogłoszeń to raczej mniejszość a nie co 2 ogłoszenie
i podaj przykład współczesnej małolitrażowej turbo-benzyny która przejedzie 500 tys km - każdy jeden egzemplarz bez wyjątku.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
0

24 Lut 2020, 10:08

Bartolekk napisał(a):Pokaż to co drugie ogłoszenie? Bo wklejenie 3 linków na tle 50 ogłoszeń to raczej mniejszość a nie co 2 ogłoszenie


[link do mobile.de wygasł]

[link do mobile.de wygasł]

[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
To jest dobre ogłoszenie .... hmmm ale przecież problem nie istnieje :D

[link do mobile.de wygasł]

Tu masz jakieś 5min przed kompem... zanim coś znowu napiszesz to sprawdż sobie w necie słowa "wymiana" , nowy" :D
Ogłoszeń jest pewnie x100 ale nie mam czasu...
Odstrzeliłem flagowe popisy marki typu 1,4 160km i diesle które tylko trzeba poprawić po zakupie :D

Bartolekk napisał(a): podaj przykład współczesnej małolitrażowej turbo-benzyny która przejedzie 500 tys km - każdy jeden egzemplarz bez wyjątku.


Ale to napisał Twój ziomal a nie ja :ok:

p.s.

Bartolku jak tam znalazłeś pompę wysokiego ciśnienia z 1,6 fsi bad... :?: :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

24 Lut 2020, 11:36

Nie no super, tyko szkoda że niemal każdy jeden link dotyczy innego modelu auta VW a do tego wrzucasz do jednego wora 1,2 TSI i np hmm? 1,8 tsi

Nie wiem też co robi Polówka z 1,2 mpi 60 koni w tych linkach ale spoko, doceniam :)

Myślę że Fordy czy Ople w takich ilościach też miałby by "neue motor"
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
0

24 Lut 2020, 11:48

Bartolekk napisał(a):Nie no super, tyko szkoda że niemal każdy jeden link dotyczy innego modelu auta VW


Pionuś, a jakie ma to znaczenie skoro ten sam silnik jest w różnych modelach VW?

Bartolekk napisał(a):a do tego wrzucasz do jednego wora 1,2 TSI i np hmm? 1,8 tsi


Ty Pionuś także, stwierdzając, że wszystkie są super :ok:
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193
0

24 Lut 2020, 12:14

Bartolekk napisał(a):Myślę że Fordy czy Ople w takich ilościach też miałby by "neue motor"

Co do Froda to już Ci mogę powiedzieć będzie taka sama syt.przy silnikach 1,0 r3 eb i w mniejszym stopniu ale przy 2,3 eb.
Tylko nikt tego nie neguje. Potem jak będę miał czas to zobaczę.

Bartolekk napisał(a):Nie no super, tyko szkoda że niemal każdy jeden link dotyczy innego modelu auta VW a do tego wrzucasz do jednego wora 1,2 TSI i np hmm? 1,8 tsi

Chłopie ale chodzi ogólnie ... o tsi gdzie najpierw było pianie, nagroda roku a potem szit... do tego są też 1,4 tsi 122 km... a kto do tego silnika piał jak Reksio do szynki...
A jak wytworzył się cały przemysł odkupowania, naprawiania tsi to z czego Ci ludzie żyją???

I teraz chcesz kogoś namówić do nowego tsi albo fordowego eb na najbliższe 10lat ??? :!:
Bartolekk napisał(a):Nie wiem też co robi Polówka z 1,2 mpi 60 koni w tych linkach ale spoko, doceniam

Zobacz jaki jesteś cwaniaczek... spośród nastu linków jeden nie jest tsi... a co z resztą ??? Wkleiłem Ci chłopie 1/10 tego co jest gdzie w wyszukiwarce odpuściłem 1,4 160km i diesle.

Dobra mam chwilę wolną więc może pomogę Ci coś zrozumieć...czemu silniki podwyższonego ryzyka są drogie i jak można to sobie fajnie połączyć cena słupka allegro + ogłoszenia.

[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]

Nie ma czasu więcej siedzieć ale jest tego mnóstwo... na silniki 1,0 eb z forda są listy oczekujących i tak jak stary tsi potrafią ("remonciarze") odebrać żeby było coś taniej przy przekazaniu następnego silnika tak przy 1,0 nie ma czego odbierać bo ten silnik rozsypuje się.

I zwróć uwagę że 1,0 wychodzi podobnie z przebiegami do awarii we wszystkich ogłoszeniach dokładnie tak jak przy tsi tylko są większe przebiegi.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

24 Lut 2020, 12:54

Autor szuka 1,5 TSI w nowym Leonie także proponuję wrócić do tematu (a nie wyszukiwać wszystkich jednostek z końcówką TSI)
Nie robicie off-top-u po raz kolejny na przestrzeni kilku dni.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
0

24 Lut 2020, 13:13

Bartolekk napisał(a):Autor szuka 1,5 TSI w nowym Leonie także proponuję wrócić do tematu (a nie wyszukiwać wszystkich jednostek z końcówką TSI)
Nie robicie off-top-u po raz kolejny na przestrzeni kilku dni.

Nasz spryciorek znowu własna interpretacja...
Szuka 1,5 tsi czyli linoa silników tsi i jest stosunkowo nową opcją...więc co Ci przychodzi do głowy? : :ok:

szybki napisał(a):Tak naprawdę 1,5 tsi jest stosunkowo nowym silnikiem i nie wiadomo co będzie dalej. Jak ktoś ma ochote być testerem to ok.ale może woli spokój niż filozofowanie "co dalej"'.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

24 Lut 2020, 22:45

@szybki To co polecasz do tych powiedzmy około 70 tyś ?
Astra K 1.4 T lub 1.6 CDTI ? Focus 1.5 TDCI ? Coś z VAG z 1.6 TDI ?
MatiP
Nowicjusz
 
Posty: 11
0