Ford Fiesta Problem z mocą.

09 Lip 2007, 17:18

Posiadam samochód Ford Fiesta 1,3 rocznik 94. Głównym problemem jest brak mocy. Samochód ciężko rozpędzić powyżej 110 km/h. Przy ruszaniu ma się wrażenia jakby go coś "trzymało". Czasami podczas próby przyspieszenia na 1 lub 2 biegu samochód się "przydusza" - w pewnym momencie traci moc i zachowuje się jakby był na wyższym biegu. Sprawdzałem samochód na kilka sposobów próbowałem np.: ruszać z piskiem czego samochód w ogóle nie robi. Wysokie obroty puszczam sprzęgło i nic sie nie dzieje rusza normalnie. Wcześniej nie było z nim problemów załadowany bagażami z 4 osobami rozpędzał się spokojnie do 130km/h. Wszystko zaczęło się od tego że jak był "zimny" silnik bez "przegazowania" gasł. Samochód jest mojego ojca i on zabrał go do swojego kolegi "mechanika", który włączy samochód posłucha i powie że jest wszystko OK. Wiem że ten pseudo mechanik wymieniał dysze ponieważ twierdził że się wyrobiły i samochód pobiera za dużo paliwa i tym samy się zalewa - gaśnie (było to dość dawno). Od tamtej pory z samochodem jest coraz gorzej. Ogólnie chce się zabrać za jego naprawę, a nie znam się na tym za bardzo i nie chce żeby ktoś ściągnął ze mnie dużą kasy tylko dlatego że może powiedzieć mi cokolwiek. Potrzebuje jakiegoś obeznania zanim oddam go w czyjeś ręce.

Ogólnie czytając forum widziałem że w samochodach które miały podobny problem zazwyczaj pomogła wymiana przepływomierza. Ogólnie awaria ta była wykrywana podczas diagnostyki VAG-iem. Ponieważ jestem laikiem w tych sprawach nie wiem nawet czy w tym samochodzie jest przepływomierz i czy można go pogadać takiej diagnostyce?
krzyzowiec
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 10 Lip 2007, 21:04

    Sprawdź hamulec ręczny, może okładziny w bębnach nie odbijają - po jakimś odcinku drogi sprawdź tylne felgi czy nie są gorące :)
    jwlalek
    Nowicjusz
     
    Posty: 27

    10 Lip 2007, 21:51

    jwlalek napisał(a):Sprawdź hamulec ręczny, może okładziny w bębnach nie odbijają - po jakimś odcinku drogi sprawdź tylne felgi czy nie są gorące :)


    Od razu wykluczam taką możliwość. Nie ma to nic wspólnego z tym że samochód jest po prostu słaby. Próba ruszenia z piskiem pokazuje że problem nie pochodzi od hamulca ręcznego. Napęd na przednią oś.
    krzyzowiec
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    13 Lip 2007, 01:28

    rzeczy które musisz aprawdzić to:filtr paliwa,pompka paliwa,filtr powietrza,jeśli to nic nie da to trzeba szukać dalej:świece,przewody wysokiego napięcia,cewka zapłonowa,ustawienie zapłonu jeśli to nic nie da to trzeba szukać dalej: wizyta u mechanika,mam dobrego niedrogiego mechanika jak cośto mejla wyślij [email widoczny po zalogowaniu]
    ciawar
    Nowicjusz
     
    Posty: 20

    13 Lip 2007, 22:23

    Do mechanika się wybieram, niech on zrobi pełną diagnostytkę. Cewka zapłonowa niedawno była wymieniania tak że pewnie to jest akurat OK. Wydaje mi się że to jest związane jest z przepływomierzem. Samochód podczas mocniejszego gazowania pobiera dużo powietrza, jest to słyszalne.

    Dzisiaj miało miejsce dziwne zdarzenie. Pojechałem do mechanika, niestety samochód sprawdzi dopiero 31 lipca. Pierwszą rzecz na jaką wskazał, to katalizator. Dziwne jest to że gdy jechałem do domu, w pewnym momencie w lusterku zauważyłem obłok czarnego dymu, i dość sporawą kupkę czegoś spopielonego na asfalcie. Oczywiście to wydostało się z układu wydechowego mojego samochodu. Nie było żadnego "strzału" ani szarpnięcia samochodem. Podejrzewam, iż przepaliła sie obudowa katalizatora i wszystko z niego wypadło. Odgłos pracy silnika jest niższy o kilka ładnych tonów, tak jak gdyby miał tuningowany wydech. Nie to jest jednak najważniejsze. Samochód stał się o wiele mocniejszy (gdy go kupiliśmy nie był tak mocny). Rozłożenie zmiany biegów zmieniło się diametralnie, samochód można rozpędzić do wiele wyższych prędkości na poszczególnych biegach i wcale nie powoduje to jakiś wykręconych obrotów. W końcu odzyskałem swój samochodzik. Teraz chce założyć zamiast katalizatora strumienice i dołożyć dedykowaną końcówkę układu wydechowego.
    krzyzowiec
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    18 Lip 2007, 20:17

    Nie kupuj strumiennicy. Kup jakiś porządny sportowy tłumik np firmy KM www.malon.pl . Poczytaj w dziale Tuning w któymś poście już mówiliśmy o strumiennicy, jaka to ona beznadziejna itd.
    lasty
    Początkujący
     
    Posty: 204
    Miejscowość: z laptopka :D
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Lipcowe burze – uwaga na gwałtowne opady!
      Podczas burzy wielu kierowców najbardziej obawia się piorunów, ale skutkiem nawałnicy jest również zwiększone ryzyko poślizgu. Niebezpieczny jest zwłaszcza początek opadów, gdy woda łączy się z ...
      SsangYong Rexton G4 - nowa odsłona
      Jest to prawdziwy samochód terenowy gdyż zachowano konstrukcję opartą na ramie (Quad frame), co w dobie samonośnych nadwozi w klasie SUV jest rzadkością. W stosunku do poprzedniego modelu nadwozie jest dłuższe (4850 ...