Ford Focus - drgania kierownicy, a nawet i całego pojazdu.

15 Kwi 2011, 13:51

Drugi rok już jeżdżę Focusem i ciagle mam problem podczas szybkiej jazdy z drganiami kierownicy, które raz są mocniej odczuwane a raz mniej, pojawiają sie też momenty że całe auto dostaje wibracji. Problem zaczyna sie od 100km/h wzwyż, przy 120-130 km/h jazda na dłuższej trasie staje się uciążliwa, męcząca z powodu w/w problemu. Robiłem już wiele rzeczy; wymiana półośki z przegubem, byłem na diagnostyce zawieszenia (luzów nie ma), zmieniałem felgi, opony, wyważałem je i nadal to nic nie pomogło.
Zastanawiam sie nad wymianą tarcz hamulcowych bo są dośc liche (cienkie)
Czy mogą być one jedyną, główną przyczyną tych drgań?
Co robić?
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

15 Kwi 2011, 22:44

krikus napisał(a):Czy mogą być one jedyną, główną przyczyną tych drgań?

Tylko i jedynie podczas hamowania...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6173
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Kwi 2011, 08:25

Drgania są cały czas powyżej wspomnianej wcześniej prędkości.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

16 Kwi 2011, 09:41

A jak tam końcówki drążków kierowniczych.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

16 Kwi 2011, 20:04

PrezesArtek napisał(a):A jak tam końcówki drążków kierowniczych.

Jezeli maja nawet luzy to nie maja wpływu na drgania kierownicy lub calego samochodu jak piszekrikus,
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6173
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

17 Kwi 2011, 09:04

Kilka lat temu jak jeździłem Fiestą to też powyżej jakiejś tam prędkości zaczynała kierownica drgać i po wymianie końcówek drążków problem znikł.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

18 Kwi 2011, 19:57

PrezesArtek napisał(a):Kilka lat temu jak jeździłem Fiestą to też powyżej jakiejś tam prędkości zaczynała kierownica drgać i po wymianie końcówek drążków problem znikł.


Tak też miał mój wujek, doradził mi abym je zmienił.
Dziś kupiłem te końcówki drążków, za kilka dni je będe zmieniał, trzymajcie kciuki aby to było to ! :cool:
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

18 Kwi 2011, 20:00

krikus napisał(a): doradził mi abym je zmienił.

A nie lepiej przed kupnem i wymiana sprawdzić czy nie maja luzów... :?: :?
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6173
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

18 Kwi 2011, 20:17

Podobno nie miały luzów, kilka miesięcy temu.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

18 Kwi 2011, 23:05

krikus napisał(a):Podobno nie miały luzów, kilka miesięcy temu.

Przez kilka miesięcy mogło coś się zmienić, sam nie dawno wymieniałem górne wahacze i lewy dolny sworzeń wahacza po kilku dniach pojechałem na zbieżność i okazało się, że prawy sworzeń ma już delikatny luz. Nie wiem czy będziesz sam wymieniał czy mechanik ale warto zapamiętać ile obrotów się zrobiło przy wykręcaniu i przy wkręcaniu zrobić tyle samo no i sprawdzić zbieżność.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

19 Kwi 2011, 11:54

Ja sprawdziłbym jeszcze długą półoś a dokładnie łożysko na podporze.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

19 Kwi 2011, 12:15

arciasty napisał(a):Ja sprawdziłbym jeszcze długą półoś a dokładnie łożysko na podporze.


Zmieniłem ją jakiś miesiąć temu, całą półoś z łożyskiem mocującym, przegub zewnętrzny i wewnętrzny. Nie dało to żadnedgo rezultatu.
Zaraz po świętach będę w garażu u kolegi zmieniał te końcówki drążków.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

20 Kwi 2011, 11:11

na 99% będą to krzywe tarcze hamulcowe.
a sprawdz czy nie ma luzów na łożysku, ale to pewnie byś odczuł wcześniej.

miałem tak samo w hondzie civic. tarcze poszły do przetoczenia nowe klocki i wszystko ustąpiło;]
tylko że ja odrazu zacząłem od tarcz bo już nie raz się z tym spotkałem. gdzyby coś w zawieszeniu tak robiło to by się dawno już rozleciało;]
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

20 Kwi 2011, 11:36

tibu1 napisał(a):na 99% będą to krzywe tarcze hamulcowe.


No oby to było tylko to! :wink:

[ Dodano: 2 Maj 2011, 13:22 ]
Dziś wymieniłem te końcówki drążków, nie pomogło to, drgania są nadal.
W następnej kolejności spróbuję wymienić tarcze.

[ Dodano: 2 Maj 2011, 13:23 ]
^
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8