Ford Focus ST 2.0 250KM - opinie i eksploatacja, awaryjność silnika?

12 Cze 2023, 12:48

Witam mam pytanie odnośnie awaryjności silnika 2.0 250km w Focusie ST z 2016 roku . Jak wygląda awaryjność i eksploatacji.
Tomek985
Nowicjusz
 
Posty: 30
0

12 Cze 2023, 14:14

Bardzo fajne auto, ma jedno z najlepszych zawieszeń w swojej klasie przez to znakomicie się prowadzi. Jakość wykończenia wnętrza jest dobra i uważam, że np. Golf GTi mu nie dorównuje pod żadnym względem no może ma jedną fajną rzecz skrzynię DSG :wink: tu jednak manual robi fajną robotę i masz inne odczucia z jazdy.

Jedyny problem w tym modelu ale to dla takich którzy naprawdę jeżdżą z przysłowiowym pedałem w podłodze to częsty brak trakcji przy mocnym starcie, po prostu system TVC jak dobrze pamiętam nie do końca radzi sobie z tym problemem choć oryginalne opony są dosyć szerokie.

Silnik sam w sobie to bardzo fajna jednostka i masz około 360Nm już przy nieco ponad 2 tyś. obrotów. Raczej nie powinny się tu przytrafić poważniejsze awarie :wink:

Do plusów tego samochodu można zaliczyć:
- dobre prowadzenie
- wystarczającą dynamikę jazdy
- bardzo fajne fotele i trzymanie boczne
- dobrze zestrojony dźwięk dochodzący z układu wydechowego
- bogate wyposażenie wersji ST

Do minusów możemy zapisać:
- słaby skręt (duży promień skrętu)
- problem z trakcją podczas gwałtownego przyspieszania (tu chyba elektronika sobie nie radzi bo poprzedni model Focusa był pod tym względem lepszy)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34
0

12 Cze 2023, 14:19

Najbardziej mi zależy na silnik i eksploatacji. Czy części drogie takie rzeczy . Pasek rozrządu co ile trzeba wymieniać?
Tomek985
Nowicjusz
 
Posty: 30
0

12 Cze 2023, 16:30

Oesu, kupujesz usportowiony wóz, TAK utrzymanie jest DROGIE.
Jeśli pytasz to zwyczajnie nie wiesz w co się pakujesz i nie masz hajsu na serwis.

Kupujesz Focusa ST i pytasz co ile wymienia się pasek! :lol: :lol: :lol:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

12 Cze 2023, 16:48

Na pewno częściej niż przewiduje producent żeby uniknąć problemów to nie są samochody do jazdy emeryckiej :) a z kosztami utrzymania trzeba się liczyć jak już wspomniał [email widoczny po zalogowaniu] />
Jak jeździsz ostrzej to i olej lepiej częściej zmienić niż te 10tkm.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34
0

12 Cze 2023, 17:48

Tomek985 napisał(a):Najbardziej mi zależy na silnik i eksploatacji. Czy części drogie takie rzeczy . Pasek rozrządu co ile trzeba wymieniać?

Chłopie o czym Ty piszesz ? O pasku? :cry:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

12 Cze 2023, 17:58

Dopiero teraz przeczytałem że jest na łańcuchu . Szukam auta i trafil się po prostu Focus ST i chciałem się dowiedzieć. Nie chcę w auto pakować co chwilę pieniędzy chce mieć na jakiś czas spokoju wymiana oleju i części eksploatacyjnych . Słyszałem jeszcze ze trzeba lac benzyne 98 bo te motory nie lubią 95
Tomek985
Nowicjusz
 
Posty: 30
0

12 Cze 2023, 17:59

Dokładnie nie wiem. Bo szukam auta i trafił się Focus tak jak napisałem wyżej dopiero się dowiaduje na ten temat
Tomek985
Nowicjusz
 
Posty: 30
0

12 Cze 2023, 18:27

Tomek985 napisał(a):Najbardziej mi zależy na silnik i eksploatacji. Czy części drogie takie rzeczy . Pasek rozrządu co ile trzeba wymieniać?

Utrzymanie kazdego hothatcha jest drogie
Nawet jak się nie psuje to opony co roku, dla przykladu ps4s 235/35/19 3700zl, olej dość często, jak dużo jezdzisz to nawet 2x w roku, hamulce też częściej i drożej niż w zwykłym dupowozie, myślę że sama eksploatacja 5-6tys na rok.
Plus jakiś pakiet startowy po zakupie typy swiece, czyszczenie nagaru, olej w skrzyni bo pewnie nikt nie wymienial, rozrzad po 100tys do wymiany
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

12 Cze 2023, 18:49

Raziel11 napisał(a):myślę że sama eksploatacja 5-6tys na rok.


no to nakupione...ale jak to opony, ale jak to olej co 5-6 000km

A nieeee.... opony to przeciez używki można założyć, olej ..longlife zrobić co 25 000km, a jak będzie brał to najwyżej się wleje 10w40 lub 15w40 :lol: a rozrząd na łańcuchu?? o to fajnie to wogóle nie trzeba wymieniać :lol: tarcze przetoczyć można , klocki najtańsze :lol:
Panie to ma chodzić..i ma się nie psuć, i nie żeby do auta ktoś coś dokładał po zakupie.

:lol:

Ekspolatacja made in poland

:lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286
0

12 Cze 2023, 19:10

Ostatnio dzwonie do gościa o auto i pytam o dokumentację serwisowa bo auto 7 lat w kraju a na ogłoszeniu pisze ze doinwestowane i regularnie serwisowane, pytam gościa o faktury a on oczy jak 5 złotych, że mechanicy nigdy nie dają a jak mają dać to cena +30%
I jak tu ma być dobrze
Aktualnie jeden pies czy handlarz czy prywatny, po jednym i drugim niczego nie można być pewnemu
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

12 Cze 2023, 19:13

Raziel11 napisał(a):Ostatnio dzwonie do gościa o auto i pytam o dokumentację serwisowa bo auto 7 lat w kraju a na ogłoszeniu pisze ze doinwestowane i regularnie serwisowane, pytam gościa o faktury a on oczy jak 5 złotych, że mechanicy nigdy nie dają a jak mają dać to cena +30%
I jak tu ma być dobrze
Aktualnie jeden pies czy handlarz czy prywatny, po jednym i drugim niczego nie można być pewnemu

Ja też nie zbieram faktur i mam na to wywalone wielu moich kolegów nie zbiera a tak właściwie to żaden. Biorą sobie tylko rozpiski dla własnej wiedzy i nic więcej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

12 Cze 2023, 19:20

wszędzie tak jest
Ja jak pytam o cenę za transport auta
to ktoś mi podaje np. 400 Euro
Ale ja mówię ale brutto z fakturą?
A to Pan chce fakture? A to plus 23% VAT :lol:
I to powiem wam duże firmy tak robią.

Usugi mechaniczne , małe dziuple to wszystkie jadą na nielegalu, a Ci legalni to samo cena taka i taka a jak chce fakturę to + 23% vat

ręce opadają
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286
0

12 Cze 2023, 19:24

I jako kupującego nie interesuje Cie historia serwisowa auta? Niektóre elementy wymienione można sprawdzic/zobaczyć
Ale interwałów wymiany oleju nie sprawdzisz
Pytam z ciekawosci
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

12 Cze 2023, 19:49

toyman40 napisał(a):ręce opadają

Nie ręce opadają tylko mamy zwalony kraj więc coś za coś.
Raziel11 napisał(a):jako kupującego nie interesuje Cie historia serwisowa auta?

A co mi po historii? I tak wszystko robię na start szczególnie tego co nie widać np.rozrząd, olej w skrzynia/dyfer. Reszta to co widać to sobie zweryfikuje sam.
Jak sprzedaje auta to albo wśród znajomych gdzie mam 100% zaufania bo zasilam samochodami całe rodziny a jak sprzedaje do obcych to okazy idą za granicę a tu na miejscu mam kolegę od handlowania więc daje mu tylko rozpiskę co było zrobione no ale są to okazjonalne sprzedaże.
Raziel11 napisał(a):Niektóre elementy wymienione można sprawdzic/zobaczyć

99,9% aut które miałem nie weryfikowałem co było robione. Już nie wspomnę o autach z zagranicy gdzie poziom usług jest mega kiepski.

Tak sobie myślę że może pochylił bym się nad papierkami z ASO ale też z ograniczonym zaufaniem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0