Ford Mondeo MK3 słychać stuki.

25 Wrz 2020, 12:00

Posiadam Ford Mondeo MK3 2001r. 2.0 benzyna 145 koni.

Od pewnego czasu zaczęły pojawiać się stuki na nierównościach, szczególnie tylko przy wolnej jeździe. Przy krótkich ruchach kierownicą na postoju, również jest to słyszalne.
Kierownica chodzi normalnie i nie jest wyczuwalne aby w jakimś zakresie chodziła ciężej (zastanawiałem się czy to nie maglownica).
Byłem również na stacji diagnostycznej aby sprawdzić zawieszenie na szarpakach i niby zawieszenie nie ma żadnych luzów.
Przy większych prędkościach pojawia się bicie na kierownicy ale spróbuję to sprawdzić jadąc na wulkanizację czy to zbieg okoliczności i źle wywarzone koła, czy też jednak kolejny objaw.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 133
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Wrz 2020, 12:32

Miro12 napisał(a):Od pewnego czasu zaczęły pojawiać się stuki na nierównościach, szczególnie tylko przy wolnej jeździe. Przy krótkich ruchach kierownicą na postoju, również jest to słyszalne.
Bardzo prawdopodobne że to problem na maglownicy.
Miro12 napisał(a):Przy większych prędkościach pojawia się bicie na kierownicy ale spróbuję to sprawdzić jadąc na wulkanizację czy to zbieg okoliczności i źle wywarzone koła, czy też jednak kolejny objaw.
Bardzo rzadko jest to spowodowane maglownica ale zdarzają się takie przypadki. Sprawdź jednak w pierwszej kolejności wyważenie kół i tarcze hamulcowe czy nie są lekko zwichrowane.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

25 Wrz 2020, 13:19

Rokiko napisał(a):Bardzo rzadko jest to spowodowane maglownica ale zdarzają się takie przypadki. Sprawdź jednak w pierwszej kolejności wyważenie kół i tarcze hamulcowe czy nie są lekko zwichrowane.


Dzisiaj właśnie podjadę i powiem żeby spróbowali wywarzyć mi te koła na nowo. Ja nie to obawiam się, że maglownica. Chociaż dziwię się, że na stacji diagnostycznej nie wyszło to.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 133
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Wrz 2020, 17:55

Miro12 napisał(a):Chociaż dziwię się, że na stacji diagnostycznej nie wyszło to.
Na odległość nie powiem Ci co to może być w 100%.No cóż stacja diagnostyczna nie jest tu nic winna ale ludzie....Nie ma sensu tego tematu jątrzyć......
Wjedz na kanał ....Poproś jeszcze kolegów zeby wtedy samochód pobujali na boki.Jeżli usłyszysz stuki to podejrzewam ze mogą być to łączniki drążka stabilizatora lub tulejki na tych drążkach......
Rokiko napisał(a):i tarcze hamulcowe czy nie są lekko zwichrowane.
Ta upierdliwość występuje tylko przy hamowaniu..... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

25 Wrz 2020, 18:20

Miro12 napisał(a):Przy krótkich ruchach kierownicą na postoju, również jest to słyszalne.
Sorrrrry....nie czytałem tego dokładnie......Ten objaw może dotyczyć łożysk górnych amorków przód.Wystarczy ręką spróbować skręcać koło i obserwować czy sprężyna kręci się normalnie czy ma drgania.....
Ps.czy te stuki są głuche czy bardziej metaliczne..... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

25 Wrz 2020, 19:57

Tak jak pisałem wcześniej, podjechałem na wulkanizację i trochę już wiem. Wibracje powodowały felgi, które były źle wyważone. Ponowne wyważanie i teraz jest spokój. Jedynie nadal pozostały delikatne głuche stoki na nierównościach i to nie zawsze.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 133
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Wrz 2020, 20:44

Miro12 napisał(a):Jedynie nadal pozostały delikatne głuche stoki na nierównościach i to nie zawsze.
Zrób tak jak pisałem wcześniej.Sprawdz tulejki drązka stabilizatora.......
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

25 Wrz 2020, 21:31

Migi60 napisał(a):Zrób tak jak pisałem wcześniej.Sprawdz tulejki drązka stabilizatora.......

Na poniedziałek jestem umówiony do mechanika, także dam znać co wyszło.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 133
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Wrz 2020, 14:30

Wina leżała po stronie sworznia wahacza. Co najlepsze na stacji kontroli pojazdów tego nie widzieli... :roll:
Miro12
Początkujący
 
Posty: 133
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna