Freelander problem ze skretem, zgrzyty, trzaski POMOCY !!!

26 Lis 2009, 20:15

Witam
Jestem nowy na Tymy forum :) Prosze o pomoc !
Miesiac temu kupilem Land Rovera Freelander 2003 TD4 manula.
Wczoraj podczas parkowania uslyszalem zgrzyty podczas maksymalnego skrecania kolami. na prostej drodze nie trzeszczy tylko podczas skretu. Nie slychac tego tak bardzo na zewnatrz tylko w srodku. Tak jak by cos tarlo i az zwalnia.Bez roznicy czy jest na biegu czy na luzie jak sie toczy to czy w lewo czy w prawo po pewnym czasie zaczyna trzec trzeszczec :/
Po takim czyms jak chce wyrzucic bieg to musze popuscic sprzeglo i dopiero wtedy wyskakuje.
W tym czasie jak go kupilem sprzeglo bralo bardzo nisko ale sprawdzalem sprzeglo po przez probe ruszenia na 5 i recznym i odrazu gasl jak by sprzeglo bylo do bani to by sie slizgal

zieki wielkie i czekam na porady pozdro Patryk

[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 15:09 ]
Znajdzie sie ktos kto pomoze ???
Niby macie doradzac :/
patkwie
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: UK

27 Lis 2009, 18:15

metaliczne zgrzyty i trzaski wskazywały by na walnięte IRD. a Jak ruszasz dość ostro też słychać te zgrzyty?
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

27 Lis 2009, 19:34

siema
nic nie slychac przy dynamicznym ruszaniu
tylko jak powoli manewruje np parkowanie i kiedy kierownica jest na maxa skrecona to cos trze az hamuje samochod.
patkwie
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: UK

27 Lis 2009, 20:30

witam gdzies kiedys czytalem o takiej przypadlosci i okazalo sie ze kolega mial za szerokie opony i przy max skrecie opony ocieraly .Moze to jest przyczyna jakie masz oponki założone ?? Pozdrawiam :cool: do dam ze oponki producent przewidział 195 80 R15 https://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/land_rover/
amik
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 170
Miejscowość: dolnoslaskie

28 Lis 2009, 15:51

popros kolege albo kogos niech ustanie na parkingu kolo auta i obserwuje czy przy skrecie i ruszaniu nie ociera ci opona o plastiki. jezelimasz kola 16 moze tak byc. twoja ird jest juz po zmianach i watpie zeby poszla. ale jezeli tak to czeka cie 3 tys wydatek.
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

28 Lis 2009, 15:59

Może wisko się za mocno skleiło i trze. Opisywane objawy pasują do objawów zużytego sprzęgła wiskotycznego na wale napędowym.
subaru_wrt
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Grajewo
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    NISSAN NV200 LONDON TAXI
    Nissan przedstawił śmiałą, przyszłościową wizję londyńskiej taksówki - model NV200 London Taxi - skierowaną do 300 tysięcy codziennych użytkowników tego środka transportu. NV200 London Taxi emituje zdecydowaniem ...

29 Lis 2009, 18:04

Ciao.
A wg mnie to masz do wymiany poduszki tylnego dyfra. One tak trzaskają. Ok 350zl za 3 szt na allegro.
A jeśli chodzi o hamowanie to niestety ten typ tak ma :-) Wg jednych jest to objaw sklejonego wisko, wg innych - objaw prawidłowego dzaiłania wisko. Cóż... po mojej analizie mechanicznej całego ukladu napedowego dochodzę do wniosku ze to dobry objaw.

Pozdro.
konrig
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Sosnowiec

29 Lis 2009, 20:42

Prawdopodobnie są to objawy maksymalnego skrętu na maglownicy oplowskiej (jest większy skręt niż na oryginalnej) Przy skręcaniu nie bierz kierownicy na maxa i powino być OK
fredas
Początkujący
 
Posty: 139

30 Lis 2009, 17:25

Nie wypisujcie głupot kolega ma racje na pierwszy rzut sprawdź poduszki tylnego mostu, one potrafią wydawać niesamowicie niepokojące dźwięki

Sprawź też czy ostatni tłumik Ci się nie urwał na jednym zaczepie i nie stuka w tylną belke, przerabiałem to odgłosy jakby się miał reduktor rozlecieć

Ostatnie to walnięty reduktor, jeżeli dołączą wibracje auta, szarpanie, zgrzyty się nasilą aż staniesz to reduktor powiedział papa - w serwisie LR tak mi sprawdzają reduktory we Frelkach pierwszej generacji jazda do tyłu i max skecone koła
ps. wisko masz dobre tak ma być na skręconych i wstecznym auto hamuje
Freelander 2004 1.8 16V
Konrad Targówek lub 147750Mhz SQ5OMU
Konrad Targówek
Początkujący
 
Posty: 57
Miejscowość: Warszawa

05 Sty 2010, 23:09

Czy znalaześ co bolało twojego freelka??? ja mam podobne objawy. prawdopodobnie walniete wisko. Po sciagnieciu wału nic nie trzeszczy... Niestety naprawa troszke kosztowna więc chciałbym sie upewnić czy moja diagnoza jest trafna. Główne objawy to trzeszczenie w napedzie + hamowanie autka na luzie, biegu, przy jezdzie na wprost itp...
luki322
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Bydgoszcz

05 Sty 2010, 23:37

patkwie, czy sprawdzałeś luzy na przegubach przednich półosiach napędowych ?
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

05 Sty 2010, 23:41

najtaniej to jeszcze sprawdzić ograniczniki skrętu i poziom płynu we wspomaganiu :wink: o dziwo takie objawy też się zdarzają
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Sty 2010, 11:06

pocieszny napisał(a):najtaniej to jeszcze sprawdzić ograniczniki skrętu i poziom płynu we wspomaganiu :wink: o dziwo takie objawy też się zdarzają

x2 za pociesznym :D sprawdź ograniczniki skrętu, może trzeba przesmarować ;)
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk