Freelander td4 - problem z klimatyzacja

28 Maj 2010, 21:13

Witam...
Klimatyzacja przestała działac mozna powiedziec z dnia na dzien...

W marcu został przeprowadzony przeglad i wymiana czynnika chłodzącego -wszystko działało wyśmienicie.
wczoraj włączam klime a tu ....NIC, nie działa choc kontrolka zaswieca sie.

Pojechałem sprawdzic czy nie uszedł gaz.
Gaz jest, nie załacza kompresora, prad dochodzi do kompresora i wyglada na to ze cewka/sprzegiełko nie "spina" napedu....

Po zapaleniu silnika prad do sprezarki dochodzi od razu (czy właczona jest A/C czy nie) oczywiście jezeli wyłaczam nadmuch to prad zanika, zwykłym miernikiem probowałem sprawdzic przewodność cewki i niby jest obwód ale to moze byc jakis prad szczatkowy, kompresor nie stawia oporu, kreci się lekko...
Obstawiam ze padła cewka/sprzegiełko, ale nie mam doświadczenia z klimatyzacja dlatego mam
pytanie: czy jest mozliwosc wymiany bez rozszczelniania układu owej cewki lub co innego mogło sie stac ze klima zaniemogła moze jakis czujnik itp...

Pozdrawiam..........
ermax
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: internat

29 Maj 2010, 06:48

ermax napisał(a):czy jest mozliwosc wymiany bez rozszczelniania układu owej cewki lub co innego mogło sie stac ze klima zaniemogła moze jakis czujnik itp...

Sprawdź czujnik wysokiego ciśnienia - odpowiada on za załączanie sprężarki - może on szwankuje.
W sajgorszym wypadku sprężarka do wymiany lub naprawy.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

29 Maj 2010, 17:17

Sprawdz samą cewkę, czy się nie spaliła.
A jakie napięcie ci przychodzi na cewkę sprzegła? Oczywiście zanim zaczniesz mierzyć napięcie, to wypnij z cewki przewody. Jeżeli na cewce będzie napięcie równe napięciu na akumulatorze, to oznacza to, że wszystko w sterowaniu klimy jest ok, a problem może być tylko z cewką lub samym sprzegiełkiem.
Piszesz też, że napięcie do sprzegła sprężarki dochodzi od razu po właczeniu silnika, bez względu na to, czy włączony masz AC czy nie. W tym przypadku sprawdz przekaźnik cewki sprzegła - prawdopodobnie jest sklejony. Dlatego też mogła spalić się cewka, albo nawet uszkodzić sprzegiełko.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Maj 2010, 19:34

Napiecie do cewki dochodzi ok. 13v (bez wzgledu czy swieci sie włacznik A/C czy nie) ale po wyłączeniu wentylatora dmuchawy napiecie zanika,
cewka mierzona na zwarcie pokazuje przepływ ale po spaleniu sie cewki praktycznie zawsze jest przepływ -wiec to nie jest miarodajny pomiar, piszesz ze sklejony przekaznik klimy -ale czy po wyłaczeniu wentylatora prad by zanikał??? chyba nie, dalej by dochodził...

ale czy podłaczjac kompresor "na krótko" (ocz. na chwilke) nie sprawdze czy cewka działa -wymuszajac jej bezwzgledne działanie ???
ermax
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: internat

31 Maj 2010, 10:06

Jeżeli o wyłączeniu wentylatora dmuchawy napięcie na cewce sprzęgła zanika, to przekaźnik jest ok. Napięcie na cewce też jest ok.
Mogą być dwie uszkodzone rzeczy - sam włącznik - podaje on napięcie na przekaźnik sprzęgła ( cewki ) od razu po włączeniu dmuchawy. Kolejnośc jest taka, że napięcie na włącznik AC podawane jest przez włącznik dmuchawy ( czyli napięcie na włączniku AC pojawia się po włączeniu dmuchawy ). Jeżeli AC się przyciśnie, to napięcie leci na cewkę przekaźnika. Żeby to sprawdzić, musiałbyś rozłączyć przewody z tego włącznika. Wówczas napięcie na cewce przekaźnika powinno zaniknąć.
Druga rzecz, to sprawa tego, że sprężarka się nie włącza. Powodem może być samo sprzęgiełko sprężarki lub uszkodzony elektromagnes na cewce sprzęgiełka. A z tym lepiej pojechać do warsztat zajmujący się klimą. Chyba, że masz tam dobre dojście i możesz tak jak piszesz połączyć sprzęgło sprężarki " na krótko ". Ale lepiej nie ryzykować.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy nowy Lexus CT zyska napęd elektryczny?
    Brytyjski magazyn Auto Express analizuje przyszłość popularnego w Europie Lexusa CT 200h przewidując, że nowa generacja samochodu, oparta na platformie TNGA pojawi się w 2020 roku i – w przeciwieństwie do aktualnego ...
    Toyota FT-1 - koncepcyjne dwudrzwiowe coupe klasy GT
    Podobno Akio Toyoda, prezydent Toyoty i entuzjasta sportowych samochodów, po raz pierwszy zetknął się z FT-1, kiedy projektanci z amerykańskiego studia Toyoty Calty Design posadzili go do gry Gran Turismo. Toyoda był ...