[Wideo] Głośna benzyna, lekkie falowanie, chodzi trochę jak diesel

03 Kwi 2023, 10:40

Witajcie! Może ktoś rzucić uchem na to?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Jak na benzynę chodzi głośno, lekko falują obroty (jak się zagrzeje to nieco mniej falują) i w dodatku chodzi to jak diesel. Całość ginie jak tylko wchodzą obroty wyższe niż te na postoju, nie słyszę żadnych hałasów narastających wraz z obrotami. Olej jest, auto jeździ normalnie, odpala bez problemu

VW Lupo 1.4 75 koni silnik AKQ
hasko
Nowicjusz
 
Posty: 3

03 Kwi 2023, 12:28

Warto by było zajrzeć do rozrządu czy tam jest wszystko ok.
Sprawdzałeś może czy są jakieś błędy w sterowniku?
Nie zauważyłeś spadku mocy?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10268
Zdjęcia: 35

03 Kwi 2023, 12:34

Niestety nie mam teraz kabla do sprawdzenia. Żadnego Check Engine rzecz jasna.
Jeżdżę nim od niedawna więc nie mam porównania lecz auto wydaje się być wciąż zrywne i mieć moc.
W najbliższym czasie zamierzam wymienić oleje i filtry plus rozrząd, bo nie wiem w jakim stanie są
hasko
Nowicjusz
 
Posty: 3

03 Kwi 2023, 12:36

Spróbuj zajrzeć do przepustnicy i ją wyczyścić na początek, klekotać mogą też i zawory.

Czy jak się silnik rozgrzeje to problem znika i chodzi ciszej?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10268
Zdjęcia: 35

04 Kwi 2023, 17:51

Wyraźnie słychać jak klepią dzwignie zaworów chyba dawno były regulowane warto by je przeregulować
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 477
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

04 Kwi 2023, 18:24

Acer66 napisał(a): chyba dawno były regulowane warto by je przeregulować
Nie w tym silniku. Regulacja luzów hydrauliczna. Choćby chciał zajrzeć do popychaczy to trzeba zdjąć co najmniej główny pasek rozrządu i zdemontować górną część głowicy z wałkami. Nie ma typowej pokrywy zaworów.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5002
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moc zamknięta w żelu
    Pierwsze powstały jeszcze w połowie ubiegłego wieku. Obecnie znajdują coraz szersze zastosowanie także jako akumulatory samochodowe. Choć po dziś dzień niektórzy nie potrafią sobie wyobrazić elektrolitu w innej postaci ...

04 Kwi 2023, 18:36

Na nagraniu wyraźnie słychać klekotanie zaworów.A skoro są hydrauliczne i klepią na zimno a potem nieco cichną jak wzrastają obroty i temperatura to może źle dobrano olej.Warto na to zwrócić uwagę
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 477
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

04 Kwi 2023, 19:24

Acer66 napisał(a):Na nagraniu wyraźnie słychać
Nagranie a wsłuchanie się w rzeczywistości to dwie różne sprawy . Na własne uszy usłyszysz więcej , dodasz gazu , przyłożysz ucho tu i tam . Nie wypowiadam się konkretnie według tych nagrań z komputera . Ale . Czy to będzie motor AKQ , BUD , BKY czy BXW itp...czyli ze stajni VAG 1,4 16 V zawsze będzie podejrzenie klepiących tłoków. Zwłaszcza na zimnym silniku . Tak dla zobrazowania

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Tłok nie zużyty . Na jego płaszczu minimalne ślady współpracy z cylindrem . Poniżej już du.....żo gorzej . Można podejrzewać nawet przytarcie . Tłok tłukł o ścianki cylindra .

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5002
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna