Problem z odczytem ilości paliwa Ford Fiesta MK5 1.3 2005

02 Kwi 2023, 19:10

Witam od jakiegoś czasu zmagam się z problemem w moim samochodzie Ford Fiesta problemem dotyczącym ilości paliwa w baku jakoś z dwa miesiące temu tankując samochód do pełna mogłem przejechać na spokojnie 470km/520km kilometrów na jednym baku a teraz przy tankowaniu do pełna mogę przejechać tylko 300km/390 km to jest maksymalnie i nie wiem czego dotyczy ta usterka ponieważ nie mam żadnych problemow z autem które mógłby by wskazać mi usterkę której szukam. nie świecą się żadne kontrolki żaden check engine silnik pracuje równo nie ma problemów z odpalaniem. byłem u mechanika na diagnostyce jakiś czas temu i stwierdził że też nie ma żadnej usterki że to mogło zależeć od jakości paliwa jakie wlewam ale tankuje już któryś raz z rzędu na różnych stacjach benzynowych i jest non stop ten sam problem no i po prostu już nie wiem co mam robić. samochód był sprawdzany od deski do deski i problem cały czas występuje. Zaznaczam też że w lutym były wymieniane świece i kable zapłonowe. Z góry dzięki
Misza223
Nowicjusz
 
Posty: 4

02 Kwi 2023, 20:52

Ilość litrów jaką tankujesz do pełna jest taka sama jak wcześniej? Tu się nic nie zmieniło?

Jeździsz w takich samych warunkach cały czas?

Mechanik sprawdzał pracę sond?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9752
Zdjęcia: 34

02 Kwi 2023, 21:13

Jeśli chodzi o ilość litrów to tak jest ona taka sama. Jeżdżę po mieście i sporadyczne trasy do 100/150km max a jeśli chodzi o sondę to nie mam pojęcia
Misza223
Nowicjusz
 
Posty: 4

03 Kwi 2023, 08:42

Zbiornik w twoim samochodzie ma 42 litry więc przypuszczając, że tankujesz od pojawienia się rezerwy około 35 litrów to w przypadku z przed problemów miałeś spalanie na poziomie 35l / 500km = 7 l/100km, a w drugim przypadku spalanie wzrosło do 35l / 350km = 10 l/100km więc tu widać, że jest ono znacząco wyższe.

Tu masz kilka przyczyn które mogą wpływać na zwiększone zużycie paliwa:
- uszkodzony termostat, zacięty w pozycji otwartej,
- uszkodzone sondy lambda ich niewłaściwa praca,
- uszkodzony przepływomierz powietrza,
- brudny słabo drożny filtr powietrza

J bym zaczął od sprawdzenia termostatu i pracy sond lambda.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9752
Zdjęcia: 34

03 Kwi 2023, 16:21

Termostat, sondy jak i filtry w dobrym stanie z tego co mówił mechanik. Jeśli chodzi o przepływomierz to nie miał jak go sprawdzić ale raczej wątpił w jego usterkę lecz nie wykluczał. Mówił też o zużyciu silnika i czy bierze dużo oleju ale przy sprawdzaniu stanu oleju silnikowego pokazało że jest pomiędzy min/max więc to też odpada. Po zresetowaniu ldziennego licznika kilometrów (tego nad przebiegiem) kilometry do przejechania lekko wzrosły lecz po chwili znowu opadły. Strasznie dziwny przypadek i dużo nerwów bo za taką kasę niedawno mogłem przejechać ponad 100km więcej. Myślę ciągle czy to może usterka monitorka na którym pokazuje zasięg lecz faktycznie tego paliwa ubywa szybciej niż wcześniej.
Misza223
Nowicjusz
 
Posty: 4

04 Kwi 2023, 11:22

A może masz dziurkę w baku, albo jakąś małą nieszczelność na przewodach paliwowych.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Kwi 2023, 13:05

Jeśli chodzi o nieszczelności to też odpada. Bak byl sprawdzany no i jest też plastikowy więc korozją go nie mogła wziąć. Z przewodami tak samo. Może ewentualnie jest to wina przepływomierza bo tego na ten moment nie sprawdzałem.
Misza223
Nowicjusz
 
Posty: 4