Golf 4 1,8T dylemat

29 Kwi 2015, 21:27

łysy30 napisał(a):Prawda, ale jeśli ktoś Ciebie zapyta o Focusa odpiszesz "Tak, jest dobry", a jak o Golfa "Tak, jest dobry, ale są też inne auta..." - tu jest ta subtelna różnica
Bo Golfa każdy poleci, Focusa nie. Już wiesz dlaczego jest ta subtelna różnica?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

29 Kwi 2015, 21:34

dzida napisał(a):nie ma aut idealnych


Zgoda, i Golf też taki nie jest, tyle, że jego wady zawsze muszą być wyolbrzymiane, a często poleca się tu np. 307-kę bez choćby słowa ostrzeżenia jak bardzo może być upierdliwa w codziennym użytkowaniu. O to mi głównie chodzi - Astra cacy, Focus cacy, ale Golf to populus, nudne auto, złom, szrot...Gdzie tu logika?

dzida napisał(a):nie wiem jak Ty ale ja lubię mieć alternatywę


Pewnie, że lubię, ale w dobie downsizing'u bardzo z tym średnio :(
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Kwi 2015, 21:38

łysy30 napisał(a):O to mi głównie chodzi - Astra cacy, Focus cacy, ale Golf to populus, nudne auto, złom, szrot...Gdzie tu logika?

z tym nie do mnie, bo nigdy w ten sposób nie pisałem porównując do tych, a w jednym z świeżych tematów poleciłem szukać Audi A3, a koledze szukałem Audi 80 :)

o 307 pisałem wyżej i opisywałem kiedyś dwa skrajne przypadki sąsiada i znajomych :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Kwi 2015, 21:43

dzida napisał(a):z tym nie do mnie


W sumie może i masz rację :ok: Chodziło mi o pewną postawę na forum - "Golf to nudne auto, szukaj Astry" :D
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Kwi 2015, 21:45

Każde z tych aut ma wady i zalety ale ostatnio łysy zgodnie stwierdziliśmy że ważny jest stan :ok:
PS. Ja też nie pisałem że Astra jest ciekawa, bo nie jest. Szczególnie jak weźmiemy pod lupę wersje z PL. :mrgreen: Za to jest to przyjazne autko i łatwiej znaleźć je w dobrym stanie niż Golfa. Ale diesle klękają... DTI 75KM jest okej ale na trasy wiadomo.. :mrgreen: Także jak widać, bardziej stan :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

29 Kwi 2015, 21:47

Jeśli chodzi o mojego golfa to nie sądze aby to był ulep, wszystkie szyby oryginalne z 99-2000, lakier miejscami grubszy ale ogólnie to samo, geometria ok, wszystko sprawdzane było. Poza tym kupiłem od gościa prywatnie a on ściągnął z Włoch bodajże.
Zużyty nieco jest to fakt ale jak na 15 lat..no cóż..
Problem tylko taki że zawieszenie jest nieciekawe a przy tej mocy, jak się przyciśnie (8,2 sek do setki dokładnie) no to najazd na dziurkę i wszystko trzęsie, a to nie auto zeby się bujac 50 km/h
A skrzynia, nie wiem co jest, czy regulacja cięgien pomoże ale trzeba zawsze dopchnąć lewarek bo lekko wskakuje a potem blokada.
Obawiam się jednak że może byc problem ze synchronizatorami czy jak to się nazywa.
Klakson to myślę że sobie dam rade ale to jak znajdę czas, teraz w sumie nawet bezpiecznik można wyciągnąć.
Zastanawiam się tylko czy jak zleciłem obszycie kierownicy czy w serwisie który obszywał bo oni demontowali kierownicę, czegoś nie pochrzanili w połączeniach, bo tam są te blaszki, jakoś zaraz po zakupie nie kojarze takiego faktu, a już miesiąc temu miałem jakieś akcje że przy manewrach się klakson odzywał np parkowaniu tyłem.
Gwintu na pewno nie mam, mam zwykłe zawieszenie ,z przodu Bilstein B4 + sprężyny Kayaba bo to niedawno zmieniałem, ale efektu nie ma..
Stąd zastanawiam się czy te auta w takich mocniejszych wersjach występują w lepszym stanie, nie takie wymęczone, zużyte? Czy warto się pchać w inny, bo się okaże że ten z kolei dachował, to co mi da dobre zawieszenie i skrzynia albo płatami zacznie odchodzić lakier, po jakieś "garażowej" naprawie blacharskiej.
Paczkowski
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 11 1984
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,9 tdi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 5 Le Car Van
    W styczniu 1979 roku Heuliez zaproponował serię specjalną Le Car Van, która nawiązywała do wersji przeznaczonej na rynek amerykański. Była to wersja dwumiejscowa, zbudowana na bazie Renault 5 TS. Zamiast tylnych bocznych ...

29 Kwi 2015, 21:50

Mówisz że jest w dobrym stanie a potem piszesz że "jesli okaże się że dachował" Jaki to dobry stan? Ile ześ za to dał..?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

29 Kwi 2015, 21:52

Koniu napisał(a):Każde z tych aut ma wady i zalety ale ostatnio łysy zgodnie stwierdziliśmy że ważny jest stan


Dokładnie, i niech to będzie konkluzja naszej rozmowy :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Kwi 2015, 21:53

Paczkowski Ja bym zrobił rozeznanie na forach tematycznych VW co to może być i ile kosztuje. Jak się łatwo da zrobić to zostałbym przy Golfinie, bo masz najlepszy silnik w nim i ciężko będzie o coś o podobnej dynamice. Tak przynajmniej będziesz wiedział co masz.

Koniu
, chodziło, że może kupić coś po dachowaniu :D edit: sory ja źle doczytałem - czas w kimę :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Kwi 2015, 22:17

Ja się źle wyraziłem, o dachowaniu to właśnie chodziło mi o inne auto, inny egzemplarz, po prostu to nie skarpetki, że kupiłem białe a teraz wezmę czarne, każde auto to odrębna historia stan itd..
A tutaj już wiem co w trawie piszczy, No właśnie mam dobry silnik, fakt bo jak ktoś lubi poszaleć to nawet można podnieść moc do dobrych 190 KM na zwykłym osprzęcie, super tylko z tym zawieszeniem to chyba mogę po autostradach niemieckich pojeździć, bo w miastach a nawet na obrzeżach to jest obłęd!
Tylko no nie wiem jak to ugryźć bo diagności na stacjach nie widza problemu, bo pewnie te komputerki nie wykazują jakiś odchyleń od normy w pracy zawieszenia, a tłucze bo pewnie coś nie trzyma, coś jest stare..
Może tuleje wahacza, łączniki, gumy, sworznie no trudno powiedzieć.
Ale jednocześnie jechałem mk5 1, 9tdi 2004 rok - kolega akurat śmiga takim, zupełnie inny komfort, cichutko zawieszenie pracuje, fakt no inna generacja auta ale nie sądze żeby Polo, Golfy, Lupo, Arosy itd..Audi A3 z lat 98-2003 miały takie paskudne zawieszenie.
Pytanie też podręcznikowe czy jeśli raz wytłucze się zawieszenie które dała fabryka- można wrócić do stanu początkowego montując części z górnej półki?
typu bilstein, kayaba, lemforder itd?
A co do biegów, trudno powiedzieć, ale o ile jedynka jest toporna z tym ze wkłada się ją raczej na postoju i zawsze można z dwójki przełączyć o tyle przełączanie dwójka-trójka, jeśli jest jakaś blokada przy trójce to jest kolejny problem. Coś jest nie tak ale trudno powiedzieć i tak pomyślałem że co będę inwestował może znajdę inne "GTI" w lepszym stanie ale wątpie.

Za auto dałem 11500 - 8 miesięcy temu
Paczkowski
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 11 1984
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,9 tdi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Kwi 2015, 05:11

Mówisz że auto pochodzi z Włoch a tam nie dba się o auta.
Ja mam kolege który ma Golfa IV 1.9TDI 90KM od paru lat dokłada do niego co chwile ale za nic w świecie go nie sprzeda :roll:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Kwi 2015, 06:06

Barol napisał(a):Ja mam kolege który ma Golfa IV 1.9TDI 90KM od paru lat dokłada do niego co chwile ale za nic w świecie go nie sprzeda


A ja mam kolegę, który jeździł kiedyś Seicento. Znali je wszyscy laweciarze we Wrocławiu, poważnie. Auto było tak zawodne, że strach było nim jechać dalej niż do sklepu po bułki, bo miało w zwyczaju gasnąć na środku skrzyżowania, a potem nie chciało już odpalić i trzeba było je spychać na pobocze (sam pomagałem mu w tym przynajmniej dwukrotnie). Kolega wymienił w nim dosłownie wszystko (chyba tylko znaczek na masce był oryginalny :D), a i tak codziennie rano zastanawiał się, czy jego "żółte g...o" odpali czy też musi iść na tramwaj, żeby dojechać do pracy. Czy to oznacza, że każde SC to totalna padlina? Pewnie napiszesz, że Twoje jest niezawodne i ja Ci wierzę, bo - w odróżnieniu od Twojego kolegi - ja do swojego Golfa IV 1.9 TDI 90KM nie dokładałem nic, gdyby było inaczej pozbyłbym się go przy najbliższej okazji i teraz pewnie plułbym na Golfy tak jak i Wy :D Jeśli kupisz ulepa/złoma to cokolwiek nie zrobisz zawsze będzie ulepem/złomem.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

30 Kwi 2015, 19:28

No niestety z Włoch może i są zaniedbane auta, ale problem jest taki że to jest wersja "GTI" 1,8 Turbo, czyli auto dla wariatów trochę, 1,4 zwykłe czy 1,6 albo 1,9 tdi te słabsze kupowali ludzie nawet w PL, GTI tak jak dziś to auta dla szaleńców i to są/ były drogie wersje dlatego też nie wiem czy jakikolwiek sportowy egzemplarz znajdzie się w idealnym stanie.
Czy np Astra OPC, Accord Type R, czy jakis mocarny Civic, Ford Probe czy są możliwe do kupienia w b. dobrych stanach? ale nie na aukcjach tylko w 100% w rzeczywistości.
poza tym punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, ja u siebie trochę włożyłem niestety w auto bo chce na siłę mieć idealny stan, prawie jak nowe auto, a innym wystarczy to że odpala ładnie, moc trzyma, przechodzi rzetelny przegląd i wszystko ok, nie ma ognisk korozji takich że można ręką blachę odłamać..no niektórzy mają takie podejście.
Poza tym jak widzę na forum tematycznym czy VW Golf czy Audi A3 te cacka ze skórami w środku, z dekorami od innych wersji, z felgami za 2 tys..to w sumie nie wiem co robić.
Chyba się przejdę i pojeżdżę komisowymi autami w podobnych mocnych wersjach i porównam.

Muszę też zerknąć czy znajdę gdzieś nawet z drugiego końca PL z pierwszej ręki kupiony w Polsce golf IV GTI...wątpie
Paczkowski
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 11 1984
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,9 tdi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Maj 2015, 09:48

Ja nie pluje na VW bo nic nie mam do tych aut a ten przykład kolegi to przykład że można mieć skarbonke i nią ciągle jeżdzić :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012