Golf III nie zapali, pomocy

28 Paź 2007, 14:25

regulacje zaworow zapomnij, sa hydraulicznie ustawiane, nie ma mozliwosci regulacji.
master-power
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: szczecin,hamburg
  • 28 Paź 2007, 14:38

    Tak,ale to jest tylko USTAWIANIE hydrauliczne tych zaworów,czyli że nie potrzebują one okresowej regulacji.Natomiast zawsze mogą nawalić samoregulatory,może się też uszkodzić sam zawór,a i nawet moga się wyrobic gniazda zaworów.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Paź 2007, 15:21

    Należy ustalić dlaczego jest za duży poziom oleju.Jeżeli ubył płyn chłodzący to oznacza awarię uszczelki pod głowicą.Sprawdź lepkość (palcami) oleju bo może też być w oleju benzyna.Rozrząd najszybciej sprawdzisz tak:wykręć świecę na pierwszym cylindrze (od rozrządu) używając śrubokręta ustaw tłok w najwyższym położeniu wtedy znak na kole zamachowym pokrywa się ze znakiem na obudowie sprzęgła (trzeba wykręcić dużą zaślepkę plastikową,ktora znajduje się nad kołem zamachowym).Jak ustawisz wał korbowy to ściągnij kopułkę z aparatu zapłonowego i sprawdź jak jest skierowany palec powinien być ustawiony na 1 lub 4 cylinder.Poznasz to po wyjściach przewodow wysokiego napięcia z kopułki.Znak na kole pasowym wałku rozrządu znajduje się od strony silnika.Jeżeli ustawisz silnik tak aby palec był skierowany na 1 cylinder znak ten powinien pokrywać się z płaszczyzną głowicy (znak powinien być na godzinie 15).
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    28 Paź 2007, 18:10

    Sprawdzalem lepkosc oleju i olej smierdzi benzyna, co sie stalo?
    A iskre sprawdzalem jeszcze dzis, wykrecajac wszystkie swiece a kumpel zakrecil rozrusznikiem, ale mialy lipne iskry jutro kupie nowe, no ale chociarz lipne iskry ale by cos chytal tak mi sie wydaje.

    Ale martwi mnie to ze olej smierdzi benzyna, co jest grane?
    mati18
    Nowicjusz
     
    Posty: 23

    28 Paź 2007, 19:15

    Olej musisz zmienić.To że świece mają słabą iskrę może być wina palca ,kopułki, przewodow WN.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    28 Paź 2007, 19:17

    Wiem ze musze wymienic, ale dlaczego dostala sie benzyna do oleju?
    mati18
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Pierwszy minivan od Lexusa - jak będzie cena?
      Niespełna rok temu Lexus pokazał światu swojego pierwszego minivana. Teraz Lexus LM trafia do sprzedaży na chińskim rynku, a jego cena imponuje. To jeden z najdroższych modeli Lexusa na świecie! Najdroższy Lexus na chińskim ...

    28 Paź 2007, 19:59

    Pamiętam taki problem w toyocie . Niby iskra była , paliwo też , a nie chciała zagadać . Auto było holowane z warsztatu to warsztatu . Mechanicy sprawdzali wszystko co możliwe i każdy stawiał inną diagnoze .
    Nie było by większego problemu z naprawą gdyby nie to ,że właściciel oznajmiał iż nie płaci za wymienione części niepotrzebnie , tzn np.- jeśli wymiana świec nie przyniosłaby pozytywnego rezultatu , to on za nie nie płaci ! i tyle ! Nauczył sie tak od swojego kolegi , który naprawiał swoje auto u mechanika . Był problem z nierównymi wolnymi obrotami . Mechanik wymienił prawie cały układ zapłonowy ( troche to kosztowało ) i nic się nie poprawiło . Na koniec wyregulował zawory i... to była przyczyna . Jegomość był przy tym . Powiedział że płaci tylko za to , zapłacił , i .... pojechał . Wracając do toyoty - Wymiana cewki zapłonowej załatwiła sprawe.!!!!!!!!!
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4728
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    28 Paź 2007, 20:02

    jesli paliwo jest w oleju, to prawdopodobnie wina pierscieni na tlokach. Sam juz naprawialem takie usterki. Sprawdz przewody WN, zmierz opornosc. Jesli masz watpliwosci to kup nowe kable swiece kopulke palec. I powinien odpalic. Benzyna nie potrzebuje duzego cisnienia w zyl.
    master-power
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Miejscowość: szczecin,hamburg

    28 Paź 2007, 20:04

    Ale ja chce sie dowiedziec co jest przyczyna dostania sie paliwa do oleju?
    mati18
    Nowicjusz
     
    Posty: 23

    28 Paź 2007, 20:29

    Jeżeli benzyna nie spala się np.brak iskry na jednym cylindrze to z tego cylindra paliwo przedostaje się do oleju i nie ma to nic wspolnego z pierścieniami.Tak samo będzie jeżeli silnik będzie cały czas chodził na ssaniu.Jak nie wymienisz oleju to wtedy mogą ulec uszkodzeniu pierścienie i gładź.Jak silnik będzie chodził na wszystkie cylindry to benzyna nie będzie się przedostawać do oleju.Sprawdź czy nie masz wydechu zatkanego.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    28 Paź 2007, 21:06

    Ale ten silnik wogole nie zapali, i tu jest problem, no i jest za duzy poziom oleju, i jest benzyna w oleju,
    ten samochod niema ssania, ma automatyczne chyba
    mati18
    Nowicjusz
     
    Posty: 23

    28 Paź 2007, 21:06

    . Załóżmy że nie na jednym cylindrze jest brak iskry , tylko na wszystkich , to długotrwała i częsta próba uruchomienia silnika , i jeszcze nalanie dodatkowej porcji paliwa ( ile tego nalałeś ? ) - to i masz je w oleju ! Długo kręciłeś rozrusznikiem ? A może brałeś na hol ? Nie czułeś zapachu benzyny ?
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4728
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    28 Paź 2007, 21:13

    Wlalem jedna strzykawke taka mala, no i krecilem kilka razy, od poniedzialku codziennnie, ale poziom wzrosl by az o 3cm?
    mati18
    Nowicjusz
     
    Posty: 23

    28 Paź 2007, 22:01

    Panowie spokojnie.Sprawa benzyny w oleju została wyjaśniona.Najpierw nalezy uruchomić silnik.Autor postu pisze,że wtryskiwacz pyli benzynkę.Czyli jest coś nie tak z iskrą.Iskra na świecy musi być koloru niebieskiego i podczas przeskakiwania musi być słychać charakterystyczny suchy trzask,co oznacza,że jest odpowiednio mocna.Nie wiem jakie masz przewody zapłonowe,ale jak się da,to musisz zdjąć osłonkę z przewodu WN,zbliżyć przewód na odległość około 2 cm do kadłuba silnika i sprawdzić,czy przeskoczy iskra.I tak na każdym przewodzie.Jak to zrobisz to pisz jakie efekty.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Paź 2007, 08:52

    No ale silnik bede wtedy krecil rozrusznikiem, i nie bede slyszal tego trzasku, to jak mam to zrobic?
    mati18
    Nowicjusz
     
    Posty: 23