GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

24 Lut 2011, 15:30

Witam Szanownych Kolegów:)
Mam mały problem w swoim golfie. Podczas przekręcania kluczyka w stacyjce i załącza mi się wycieraczka z tyłu. Problem także w tym że działa jak się jej chce....kilka przetarć w każdą strone i zatrzymuje się gdzie jej się podoba...że już nie wspomnę o samoczynnym wł. rozebrałem tylną klapę, rozkręciłem, posmarowałem, dużo rdzy nie było. Sprawdziłem także przekaźnik 337 Siemens pod kierownicą i wygląda chyba na dobry. I już zaczyna mnie to irytować poprostu. Macie może jakieś pomysły co dalej??:)
Z góry dzięki za odpowiedź:)
Pozdrawiam
goral8611
Początkujący
 
Posty: 64
Rejestracja: 11 Sie 2010, 12:51
Miejscowość: Żywiec

Re: GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

24 Lut 2011, 15:37

Sprawdz włącznik tej wycieraczki - jak sama się włącza, to on może być powodem. Powodem mogą też być styki tej wycieraczki przy silniczku - działa to tak, że jak włączysz wycieraczkę, to silniczek dostaje napięcie z włącznika. Ale jak już ramię wycieraczki ruszy, to silniczek dostaje napięcie już nie z włacznika, ale z akumulatora przez styk w tej wycieraczce. I jak te styki szwankują, to może być tak, że ona ruszy, zatrzyma się i przy jakimś szarpnięcu samochodu ( np. wjechaniu w dziurę) ten styk się poprawi i włączy się sama, mimo, że włącznik jest w pozycji wyłączonej.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

24 Lut 2011, 15:41

hmmm sprawdzałem wtyczki jak rozbierałem. A no zaciekawiło mnie jeszcze jedno;) w klapie, ale po prawej stronie wisiał czarny kabelek...ale oceniając po długości jakoś nigdzie mi nie pasował żeby go podłączyć, skąd by mógł wypaść...może to to?? próbowałem zewrzeć do klapy na masę, ale to chyba nie bardzo pomogło
goral8611
Początkujący
 
Posty: 64
Rejestracja: 11 Sie 2010, 12:51
Miejscowość: Żywiec

Re: GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

24 Lut 2011, 15:51

Czarne kabelki są zazwyczaj z masy.
Mnie chodziło nie o kostkę łączeniową tylko o styki w śrrodku koło obudowy silniczka. Nie wiem czy w Lanosie można się do nich dostać, bo np. w Nubirze nie bardzo.
Sprawdz jeszcze, czy po każdorazowym włączeniu włacznika wycieraczki na tej kostce łączeniowaej jest napięcie równe napięciu akumulatora. do tej złączki przychodzą ci trzy kabelki - dwa plusy i jeden minus. Jeden plus musi być cały czas, a drugi pojawiać się musi po właczeniu włacznika ( przy włączonej stacyjce oczywiście ).
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

24 Lut 2011, 16:25

hmmm nio ok. Ale to już robota na jutro, bo dzisiaj nie dam rady. Chyba że się jeszcze dzisiaj na tyle "zdenerwuje" że wezmę się za to.
goral8611
Początkujący
 
Posty: 64
Rejestracja: 11 Sie 2010, 12:51
Miejscowość: Żywiec

Re: GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

25 Lut 2011, 02:45

MotoAlbercik napisał(a):Nie wiem czy w Lanosie można się do nich dostać, bo np. w Nubirze nie bardzo
nie gniewaj sie ale to GOLF ;)

Znam ten problem, jest jak albercik mowi, ale troszke inaczej. Mianowicie masz do wymiany silniczek. Problem znany w passatach 96-00 oraz golfach z tych lat-to te same silniki.
Oczywiscie jak masz ''zaparcie'' to da sie to usunac bez nakladu finansowego.
Nalezy rozebrac silnik i przelutowac jego styki laczace sie z drutami uzwojenia i cala reszta. Zimne luty tam masz na 99% bo w tych latach zaczeto uzywac cyny ''ekologicznej'' w VW i takie sa efekty.
Szalejace zamki, moduly komfortu wycieraczka czy zalaczajacy sie brak plynu do spryskiwaczy jak spadnie ponizej 0 na dworze.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Rejestracja: 29 Sty 2011, 20:58
Miejscowość: Crewe UK
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan GT-R 2013 Nissan GT-R 2013
    Dzięki wyższym osiągom, jeszcze lepszej stabilności jazdy przy wysokich prędkościach oraz lepszej kontroli prowadzenia, model GT-R z 2013 roku wyznacza nowe standardy dla samochodów wyczynowych. Najnowszy GT-R, zainspirowany ...
    Toyota C-HR R-Tuned - 600-konny crossover Toyota C-HR R-Tuned - 600-konny crossover
    Toyota zaprezentowała na targach SEMA 2017 wyścigowego crossovera Toyota C-HR R-Tuned oraz całą kolekcję modyfikowanych Camry, w tym samochody NASCAR. Toyota C-HR o mocy 600 KM jest najszybszym crossoverem na świecie. Na ...

  • Re: GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

    25 Lut 2011, 10:10

    przelutować w sensie, że tylko poprawić luty??:)
    goral8611
    Początkujący
     
    Posty: 64
    Rejestracja: 11 Sie 2010, 12:51
    Miejscowość: Żywiec

    Re: GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

    25 Lut 2011, 13:39

    Seba TDI napisał(a):nie gniewaj sie ale to GOLF


    Sorki. Czytałem wcześniej o Lanosie i chyba mnie zaćmiło :oops:
    Ale ta wycieraczka jest taka sama jak w Nubirze i Lanosie chyba też. Bo oba te samochody to tak naprawdę Daewoo :wink:
    Ale może być jak piszesz - że nie da się dostać do tych styków, tak jak w Nubirze i trzeba wymienić cały silniczek.

    goral8611 napisał(a):przelutować w sensie, że tylko poprawić luty??:)


    Dokładnie. A jak to nie pomoże, to mozesz spróbować rozebrać cały ten silniczek na ile się da. Może akurat uda ci sie dostać do tych styków, o których pisalem.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

    25 Lut 2011, 16:03

    A no rozebrałem troszkę....doszedłem do płytki z elektroniką..i tam coś mi tak nie za bardzo się spodobało, bo zaśniedziane jest kilka połączeń......przeczyściłem, bo lutownicy na razie nie mam i założyłem....no i kutwa zarysowałem klape, bo mi wycieraczka się obluzowała i pojechała po lakierze.......ja wiedziałem ze tak będzie.
    goral8611
    Początkujący
     
    Posty: 64
    Rejestracja: 11 Sie 2010, 12:51
    Miejscowość: Żywiec

    Re: GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

    25 Lut 2011, 16:13

    Bez lutalki pan nie poszalejesz w tym temacie.... Przlutuj cyna srebrzanka wszystkie styki na nowo.
    Odessij stara cyne i daj nowa z dodatkiem srebra.
    Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
    Seba TDI
    Początkujący
     
    Posty: 159
    Rejestracja: 29 Sty 2011, 20:58
    Miejscowość: Crewe UK

    Re: GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

    25 Lut 2011, 16:42

    Sebia TDI napisał(a): Przlutuj cyna srebrzanka wszystkie styki na nowo.
    Odessij stara cyne i daj nowa z dodatkiem srebra.


    Taaa, a potem jeszcze pomaluj całe autko na złoto farba z zawartością złota 20 karatów :lol:

    Rany Seba TDI - jak ty sobie lubisz zycie komplikować....
    A zwykłą cyna nie można przelutować wszystkich styków? Musi zaraz być ze srebrem? I trzeba zaraz odsysać starą i dawać nową?

    goral8611 - czyli mamy rozumieć, że wycoeraczka ci zaskoczyła? Bo domyślam się, że jak poczyściłeś te styki, to silniczek dostał napięcie i wrócił do normalnego położenia ramię wycieraczki? A kllapą się nie przejmuj - wypolerujesz albo kredką zamarzesz :wink: Ewentualnie nie myj auta za często to nie będzie tej rysy widać :smile:
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

    25 Lut 2011, 18:19

    MotoAlbercik napisał(a):Rany Seba TDI - jak ty sobie lubisz zycie komplikować....
    A zwykłą cyna nie można przelutować wszystkich styków? Musi zaraz być ze srebrem? I trzeba zaraz odsysać starą i dawać nową?

    OOOOO tu sie bede klucil(mimo iz naprawiam auta i prowadze firme budowlana) bo moim zawodem wyuczonym jest elektronik.


    Cyna ekologiczna to cyna bez zawartosci olowiu, przez co jest sztywna, nie rozciagliwa, utlenia sie niesamowicie szybko-mowiac wprost zimne luty powstaja w kgnieniu oka.

    Cyna ''srebrzanka'' to cyna z duza zawartoscia olowiu oraz srebra dzieki ktoremu polepsza sie przeplyw pradu i zmniejsza opor na lucie przez co sie nie utlania-czyli nie powstaja zimne luty bo jest to chemicznie niemozliwe(mozna jedynie wylamac lut mechanicznie)


    Oczyszczenie punktow lutowniczych jest logicznie koniecznie bo zabrudzenie nowej cyny ekologoczna degraduje i rozrzedza w dyzym procencie cyne nowa-efektem jest powstawanie zimnych lutow tylko troche wolniej.

    Dlaczego srebrzanka a nie zwykla-mozna i zwykla, ale tam gdzie mamy doczynienia ze sterowaniem impulsowym (w pierwszym momencie impuls iest wiekszy niz jego przebieg koncowy) warto zastosowac srebrzanke by polepszyc sprawnosc i tp.
    Zaoszczedzi to nam ponownego rozbierania np za rok.
    Cena zwyklej to kolo 20zl a srebrzanki to okolo 30zl zato jakosc nieporownywalna.
    A przy okazji moze sie przydac do np polutowania sluchawek, czy innego toru audio/video gdzie mili ohmy maja znaczenie w odbiorze, szumach czy przydzwiekach.

    [ Dodano: 25 Luty 2011, 17:21 ]
    MotoAlbercik napisał(a): albo kredką zamarzesz


    To zart czy na powaznie??? Jaka kredka??? Sa kredki do rys?
    Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
    Seba TDI
    Początkujący
     
    Posty: 159
    Rejestracja: 29 Sty 2011, 20:58
    Miejscowość: Crewe UK

    Re: GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

    25 Lut 2011, 20:19

    Hmmm wszystkie styki mam powymieniać na płytce?? bo tam to i montaż powierzchniowy jest;) czy tylko wtyczki z gniazdka. Wycieraczka mi porysowała maskę kiedy próbowałem ustawić ją na szybie, bo ona i tak się ustawia gdzie chce....nio i nie dokręciłem i klops. no ryska dosyć głęboka, bez kredki co najmniej się nie obędzie. Wogóle to chodzi wam o tą płytkę ze sterowaniem czy sam silniczek?? bo tam tylko jeden kabelek idzie.
    goral8611
    Początkujący
     
    Posty: 64
    Rejestracja: 11 Sie 2010, 12:51
    Miejscowość: Żywiec

    Re: GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

    27 Lut 2011, 00:14

    goral8611 napisał(a):Wogóle to chodzi wam o tą płytkę ze sterowaniem czy sam silniczek?? bo tam tylko jeden kabelek idzie.

    O wszystkie punkty lutownicze, tam gdzie sie da przelutowac i przeczyscic styki tam nalezy to zrobic.
    Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
    Seba TDI
    Początkujący
     
    Posty: 159
    Rejestracja: 29 Sty 2011, 20:58
    Miejscowość: Crewe UK

    Re: GOLF IV 1.9 tdi 90KM 1999r

    28 Lut 2011, 16:14

    Dzięki Panowie za pomoc:) problem "opyliłem" nowemu właścicielowi autka, razem z autkiem:)
    Pozdrawiam
    goral8611
    Początkujący
     
    Posty: 64
    Rejestracja: 11 Sie 2010, 12:51
    Miejscowość: Żywiec
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Infiniti Q50
      Subaru Impreza STI