Golf VII Sportsvan 1.4 tsi

28 Mar 2024, 22:29

Witam, poszukuję golfa Sportsvan 1.4 tsi z 2017r z przebiegiem do 100 tys km. Silnik z tego roku był już poprawiony a 1.5 tsi to za bardzo zaawansowany. Wszystko w tym aucie mi odpowiada natomiast chciałbym znać jakie problemy mogą wystąpić w tym silniku w przyszłości. Czy może pić olej? czy zostało to poprawione bo różne są opinie na ten temat
panaroma
Nowicjusz
 
Posty: 21

28 Mar 2024, 23:10

panaroma napisał(a):Czy może pić olej?

Tak może pić olej.

panaroma napisał(a):Wszystko w tym aucie mi odpowiada natomiast chciałbym znać jakie problemy mogą wystąpić w tym silniku w przyszłości.

Ale silnik ustawisz na palecie i reszta Cię nie obchodzi ?

Ogólnie kupujesz auto będące w połowie stawki. Niczym się nie wyróżnia pod względem stabilności mechanicznej.
Znam ludzi którzy są zadowoleni ale raczej max 100k.km. i auta idą do sprzedaży a znam takich co nie byli zadowoleni.

Ogólnie do 100k.km.mozesz być w miarę spokojny.

A jak się coś zepsuje to naprawisz. Ktoś stracił na wartości nowego auta i miał gwarancję a Tu nie masz gwarancji ale masz taniej auto.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Mar 2024, 00:44

panaroma napisał(a):Witam, poszukuję golfa Sportsvan 1.4 tsi z 2017r z przebiegiem do 100 tys km. Silnik z tego roku był już poprawiony a 1.5 tsi to za bardzo zaawansowany. Wszystko w tym aucie mi odpowiada natomiast chciałbym znać jakie problemy mogą wystąpić w tym silniku w przyszłości. Czy może pić olej? czy zostało to poprawione bo różne są opinie na ten temat

Bez przesady z tymi silnikami, 2017 rok czyli 12-13 lat od pojawienia się na rynku, ich kolejne wcielenie, a ciągle ktoś się pyta czy mu jutro nie rozleci się, przecież tutaj mocno zmodyfikowany, z nowej rodziny silników EA211. całkowicie przekonstruowano rozrząd, pasek zamiast łańcucha.
Jaki przebieg roczny?
Jak dla mnie zmieniać co roku olej i śmigać.
(200 tys to przejedzie wykonany z tektury 3 cylindrowy 1,0 TSI)

Wadliwe to były silniki z lat 2004/2005 tak do 2013/2014, szczególnie Twin-charger
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 838
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

29 Mar 2024, 08:43

panaroma napisał(a):Silnik z tego roku był już poprawiony a 1.5 tsi to za bardzo zaawansowany


A czym się niby technicznie różni 1.4tsi od 1.5tsi, że miałoby to mieć jakiekolwiek znaczenie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2843
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Mar 2024, 09:20

Oglądałem wiele recenzji na temat 1.5 TSI i często padało stwierdzenie że jest to bardziej zaawansowana konstrukcja od 1.4TSI. Nie wnikałem w szczegóły ale już sam system ACT to kolejna rzecz która może się zepsuć. Czytając porównanie tych silników większość użytkowników polecało 1.4 tsi niż 1.5 tsi. Niewielka różnica w mocy( nieodczuwalna) a spalanie ciut większe.
Zdecydowałem się na ten samochód że względu na:
1.lepsze zabezpieczenie antykorozyjne niż koreance i japońce.za dużo nabrałem się z korozją przy poprzednich.
2. Mniejsze od kombi a bagażnik większy niż hatchback. Mam mało miejsca na parkowanie i potrzebuję coś krótszego a wyższego. To nie jest SUV co też mi odpowiada
3.przeswit większy niż w kombikach, często zjeżdżam gdzieś na nierówne ścieżki.
4. Auto znane mechanikom i więcej fachowców od VW na rynku niż np od Hyundaia czy kia
5. Rodzina 2+2 nastolatki wystarczy.
6. Mam wolnossaka 1.8 duratec i teraz chce coś z turbo ( problem czasem tira wyprzedzić)
panaroma
Nowicjusz
 
Posty: 21

29 Mar 2024, 10:11

franccc napisał(a):A czym się niby technicznie różni 1.4tsi od 1.5tsi, że miałoby to mieć jakiekolwiek znaczenie
ptaszki ćwierkają, że wymiana rozrządu w 1.5 TSI tylko w ASO, bo potrzeba jakiegoś specjalistycznego kompa do jego ustawienia. Nie zagłębiałem się zbytnio w temat
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14212
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pickup ŠKODA FUNstar
    Nowy samochód marzeń 23 stażystów ze Szkoły Zawodowej ŠKODA Auto to zuchwały Pickup ŠKODA FUNstar. Koncepcja tego pojazdu, opartego na nowej ŠKODZIE Fabia, jest rezultatem projektu "samochód ...

29 Mar 2024, 13:44

Nie byłbym tak odważny z tą korozją :D. Od Toyoty na pewno lepiej a czy od pozostałych, czas pokaże
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 321
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Mar 2024, 21:31

A ja uważam że tu nie ma co przesadzać. Zwykłe auto, które ma trochę więcej techniki mogącej spłatać figla. Sądzę że normalnie zarabiającego użytkownika nie rozłoży finansowo.
W tym wszystkim dziwię się tylko że ktoś kto wierci dziurę w awaryjności auta decyduje się na tego typu auto. Dla mnie są dwie drogi albo chcesz tej bezawaryjności i kupujesz hybrydę Toyoty godząc się na jej specyficzną jazdę albo kupuje to co mi odpowiada ale nie magluję usterkowości.
Z drugiej strony ma doradców którzy golfa TSI przedstawiają jak mercedesa w124 200d z 89r.który przy 0,5mln.km.docierał się.

Dla mnie jest to szukanie na siłę poklepywania po ramieniu w internecie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe