Grand Prix Australii w Melbourne - królują opony miękkie

Grand Prix Australii w Melbourne - królują opony miękkie

21 Mar 2018, 22:40

Na tegoroczną Grand Prix Australii nominowano takie same opony jak w zeszłym sezonie – miękkie, supermiękkie i ultramiękkie – ale w 2018 roku wszystkie mieszanki są o jeden szczebel miększe, co przyczynia się do odnotowanego już podczas zimowych testów wyraźnego wzrostu osiągów. Z nowymi samochodami, nowymi kierowcami, zmienną pogodą i znaczną ewolucją warunków, Melbourne to zawsze jeden z najbardziej nieprzewidywalnych i wyczekiwanych wyścigów sezonu.

Tor wyścigowy z punktu widzenia ogumienia:
- Albert Park jest rzadko używanym torem ulicznym, więc na początku weekendu Grand Prix nawierzchnia może być szczególnie "zielona" i śliska.
- Pętla generalnie składa się z krótkich i średnio długich prostych oraz wolnych i średnio szybkich zakrętów.
- Trakcja jest kluczowa na licznych wyjściach z zakrętów na krótkie proste.
- Poziomy zużycia i degradacji są ogólnie dość niskie: rok temu większość samochodów zjeżdżała po jednym razie, a najpopularniejszą strategią – z której skorzystali pierwsi trzej kierowcy na mecie – był schemat ultramiękkie/miękkie. W tym roku mieszanki są miększe, więc może to oznaczać inne tempo zużycia i degradacji, czyli potencjalnie więcej pit stopów.
- Szansa na neutralizację jest dość duża: w sezonie 2006 aż czterokrotnie interweniował samochód bezpieczeństwa.
- Siły działające w osi poprzecznej nie są szczególnie duże, ogólny poziom energii działającej na ogumienie jest średni.
- Strata czasu podczas wizyty w alei serwisowej to około 25 sekund, w porównaniu z sezonem 2017 tor nie został poważnie zmodyfikowany.

"Testy w Barcelonie zasygnalizowały już postępy pod względem osiągów uzyskiwanych przez samochody w specyfikacji 2018 oraz nowe mieszanki. Podobnie powinno być w zupełnie innych warunkach panujących w Australii. Dopiero zobaczymy, jakie dokładnie będą to warunki: pogoda w Melbourne o tej porze roku może wahać się od chłodu i deszczu po upał. Z dotychczasowych obserwacji wynika, że tegoroczne miększe mieszanki powinny stworzyć możliwość jazdy na jeden lub dwa pit stopy w tym sezonie – w przeciwieństwie do jednego w przypadku większości kierowców przed rokiem. Tak jak zawsze przed pierwszą Grand Prix sezonu, wciąż pozostaje sporo pytań bez odpowiedzi, ale mamy nadzieję na pełny emocji wyścig z kluczową rolą strategii związanej z ogumieniem." wyjaśnia szef działu wyścigów samochodowych Pirelli Mario Isola.

Co nowego?
- Wyścig rozpoczyna się teraz o 16:10 czasu lokalnego (7:10 czasu polskiego). Wszystkie tegoroczne Grand Prix startują dziesięć minut po pełnej godzinie, aby ułatwić telewizjom prowadzenie transmisji.
- W Australii zadebiutuje nowa wersja dwumiejscowego samochodu Formuły 1, oparta na zmodyfikowanym aucie Tyrrell z sezonu 1998 – na oponach Pirelli.

Warto wiedzieć:
- minimalne ciśnienie początkowe na GP Australii dla opon SLICK to 22,0 psi (przód) | 19,5 psi (tył).
- maksymalny kąt nachylenia kół przy maksymalnym obciążeniu to -3,75° (przód) | -2,00° (tył).

źródło: Pirelli
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2736
Zdjęcia: 9780
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi e-tron GT concept - system ładowania o napięciu 800 volt Audi e-tron GT concept - system ładowania o napięciu 800 volt
    Akumulator Audi e-tron GT concept może być ładowany na dwa sposoby: z użyciem kabla, przez przykryte klapką gniazdo umieszczone po lewej stronie przodu pojazdu albo bezprzewodowo – indukcyjnie z wykorzystaniem układu ...
    Jak przygotować się do jazdy? Jak przygotować się do jazdy?
    Najbardziej tragiczne zdarzenia na drodze to te ze skutkiem śmiertelnym, jednak nawet kiedy wszyscy uczestnicy wypadku przeżyją, jego następstwa mogą odczuwać do końca życia. Najnowsze badania wykazały, że urazy głowy, rdzenia ...

  •