Honda Civic VI olej w zbiorniku wyrównawczym

04 Kwi 2017, 00:04

Witam ! Problem polega na tym... mianowicie, Jechałem autem (Civic VI 1.4 90KM) i gdy miałem już parkować pod domem to słyszałem takie syczenie, zaparkowałem, zgasiłem silnik i z początku myślałem, że to powietrze z opony schodzi, ale okazało się po podniesieniu maski, że wąż górny od chłodnicy jest pęknięty i z niego płyn wywaliło, sprawdziłem zbiornik wyrównawczy, zero płynu , jedyne takiej mazi było czarnej zapewne olej, sprawdziłem olej na bagnecie... jest normalny, ciemny, pod korkiem oleju nie ma żadnego nagaru/nasadu , przy korku od chłodnicy też czysto, auto nie kopci z wydechu. Dolałem wody do zbiornika wyrównawczego i zapaliłem silnik, chodził tak z 5min na jałowym biegu i zaczął po tych ~5min pluć tą wodą wymieszaną trochę z olejem z tej dziurki z węża (zakleiłem ją taśmą, niestety za mało jej trochę dałem) i temp. się podniosła. Zastanawia mnie czy to aby na pewno uszczelka pod głowicą, ponoć podobne objawy występują też przy innych usterkach, mniej poważnych. Co sądzicie o tym ?
RoyaLc
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 08 2016
Auto: Honda Civic VI
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

05 Kwi 2017, 19:18

Płyn od chłodnicy ma tłuste plamy?
Ubywa ci oleju?

Wymień ten pęknięty wąż, wyczyść ten zbiorniczek i wymień całkowicie lub uzupełnij płyn chłodniczy oraz obserwuj co się będzie działo.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Kwi 2017, 20:44

Właśnie, wyczyściłem zbiorniczek, wymieniłem wąż i wszystko działa jak powinno, myślałem, że to uszczelka, ale okazało się, że termostat się zaciął a to czarne w zbiorniku to już musiało po prostu być wcześniej jakiś syf zanim kupiłem auto a nie widziałem bo płyn chłodniczy był, poziom oleju w porządku, przejechałem już ponad 40km po mieście i wszystko działa jak należy, więc myślę, że kryzys zażegnany :) Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
RoyaLc
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 08 2016
Auto: Honda Civic VI
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

10 Kwi 2017, 21:54

RoyaLc napisał(a):wyczyściłem zbiorniczek, wymieniłem wąż i wszystko działa jak powinno
No to szerokości :ok: ale dla pewności zajrzyj tam za jakieś 100km i upewnij się czy wszystko jest ok :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Już 10 km/h mniej na liczniku może uratować życie
    Mniej zatłoczone ulice w czasie pandemii wielu kierowców traktuje jako zachętę do mocniejszego przyciśnięcia pedału gazu. Jednak szybsza jazda oznacza tragiczniejsze w skutkach wypadki drogowe. Nieznaczne przekroczenie ...