Honda CR-V kontrolka AWD

22 Lis 2018, 16:27

Dzień dobry,

Mam Hondę CR-V (IV, rocznik 2013) z napędem AWD, przebieg około 74 tys.
Kilka dni temu na śliskiej drodze zapaliła mi się kontrolka AWD i paliła się cały czas aż do zgaszenia silnika. Następnie po odpaleniu po kilku godzinach podczas jazdy znów się zapaliła i świeciła się aż do ponownego wyłączenia silnika.

Co może być przyczyną? Uszkodzenie AWD? Bezpiecznik, elektryka?
Z tego co się orientuję to gdy AWD się włącza to nie daje żadnych komunikatów tylko pracuje.

Czy ktoś coś mógłby w tym temacie napisać?

dzięki
masif
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 7
  • 22 Lis 2018, 21:25

    To że na śliskiej nawierzchni zapaliło Ci się AWD to akurat dobrze bo tak ten system działa, z czujnika koła wyczuwa uślizg i włącza AWD ale kiedy się powinno wyłączać tego nie jestem pewny ale myślę że tak jak jest u Ciebie to wszystko działa jak należy, wyczuł śliską nawieżchnię włączył napęd na 4 i tak trzymał do zakończenia jazdy. Logicznie myśląc wszystko jest ok. Najlepiej podjedz do ASO aby potwierdzić te info.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16271
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    23 Lis 2018, 07:13

    Tak też myślałem, ale w instrukcji obsługi jest napisane, że gdy kontrolka się świeci to sygnalizuje jakiś błąd w tym systemie. Jak działa poprawnie to nic nie sygnalizuje tylko działa. We wtorek jadę do ASO więc się upewnię.

    Dzieki
    masif
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7

    23 Lis 2018, 09:33

    Napisz o postępach
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16271
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    27 Lis 2018, 10:44

    @Kao ja myślę że tu jest odwrotnie czyli jak nic się nie świeci to jest ok a jak zapali się kontrolka AWD to oznacza że napęd na cztery koła nie funkcjonuje prawidłowo może być tak że nie został załączony pomimo wykonania takiej próby przez system.

    Zmieniałeś ostatnio opony na zimowe? W jakim są stanie? Bieżnik masz równomiernie zużyty na wszystkich kołach? Powietrze w oponach sprawdzone i jest w normie?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    27 Lis 2018, 14:33

    Cichy77 napisał(a):@Kao ja myślę że tu jest odwrotnie czyli jak nic się nie świeci to jest ok a jak zapali się kontrolka AWD to oznacza że napęd na cztery koła nie funkcjonuje prawidłowo
    oczywiście możesz mieć racje, no zobaczymy co autor wymyśli
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16271
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    27 Lis 2018, 14:45

    ok, jestem po przeglądzie w ASO.
    Jak się okazało - nic się nie okazało :) Błąd owszem był zapisany w komputerze to jakaś pierdoła ponoć nie dająca się jednoznacznie określić.

    Sprawdzili i napęd działa bez problemów. Jakby się znów zapaliła kazali przyjechać i zostawić auto na 2-3 dni do testów.

    Póki co lać i jeździć
    masif
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7

    29 Lis 2018, 13:24

    Szkoda że nie poprosiłeś o kod błędu który powodował świecenie tej kontrolki. Czyli jedynie wykasowali błąd i nic więcej nie zrobili?

    Daj znać czy pojawi się ponownie błąd i zaobserwuj czy będą to jakieś określone warunki pogodowe lub inne.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    29 Lis 2018, 13:33

    Ponoć problem dotyczył regulacji jakiś zaworów. Tyle się dowiedziałem. Panowie bez dokładnej analizy też dokładnie nie mogą powiedzieć co i jak.

    Muszę zostawić im auto na 2-3 dni wtedy dokładnie posprawdzają.

    Ale to jest tak, że są dni gdzie kontrolka się nie świeci a w inne dni się zapali.
    masif
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7

    29 Lis 2018, 13:49

    Zobacz czy to nie ma związku ze śliską nawierzchnią wtedy kiedy załącza się AWD. Jak jest sucho jeździsz z napędem tylko na przód i tył przy normalnej jeździe nie będzie się załączał ale jak by był piasek na asfalcie i byś pojechał trochę dynamiczniej to już takim sposobem pewnie wymusisz dołączenie napędu tylnego.

    Wydaje mi się że problem pojawia się zawsze kiedy napęd tylny próbuje być dołączony ale trzeba by to sprawdzić najlepiej jak będzie ślisko :)
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    29 Lis 2018, 13:58

    Właśnie jak się dowiedziałem podobno w tym modelu jest już taki napęd, że auto rusza już z napędem na dwie osie i jak są dobre warunki to się tylni napęd odłącza.
    masif
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7

    29 Lis 2018, 20:29

    masif napisał(a):podobno w tym modelu jest już taki napęd, że auto rusza już z napędem na dwie osie i jak są dobre warunki to się tylni napęd odłącza.
    a mi się wydaje wręcz odwrotnie, czyli standadrowo masz napęd na tył a przy obciążeniu czy uślizgu masz dołączany przód
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16271
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    29 Lis 2018, 22:00

    Tak było do wersji CR-V 3 podobno. Od wersji 4 jest odwrotnie. tak przynajmniej twierdzą w ASO
    masif
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7

    29 Lis 2018, 22:15

    Bardzo możliwe
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16271
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    30 Lis 2018, 12:26

    Kao napisał(a):a mi się wydaje wręcz odwrotnie, czyli standadrowo masz napęd na tył a przy obciążeniu czy uślizgu masz dołączany przód
    Niestety w obu wersjach napęd standardowo jest na przód a tył dołączany tylko te dołączenia napędy w wersji III i IV bardzo różnią się między sobą.

    Z tego co wiem to 2 różne rodzaje napędu w sensie mechanizmu jego załaczania. W III jest dual-pump, w IV tył dołącza napęd tylny elektronika na podstawie czujników ABS. Jeden i drugi nie działa rewelacyjnie, choć w IV gen nieco lepiej. Oba nie nadają się w trudny teren ani nie poprawiają jakoś znacznie bezpieczeństwa w czasie jazdy z większa szybkością po śliskim. Jedynie sprawdzają się w zimie aby wyjechać z wysokiego śniegu, zaspy czy błota. W III napęd wymaga reguralnej wymiany oleju co max ok. 25-30 tyś. km, zwłasza jeżeli nie jest używany zbyt często (w oleju skrapla się woda jeżeli nie jest dostacztcznie rozgrzany, co nastepuje w trakcie jego pracy a pracuje rzadko w normalnych warunkach). Jak dbamy o wymianę oleju to napęd jest niezawodny, bo prosty. W IV mamy już elektronikę i ona jest nasłabszym punktem. Bardzo często problemy powoduje wilgoć i ta też może być w tym przypadku. Ogólnie w modelach IV z początku produkcji ten napęd przysparzał sporo problemów z tego co widać w necie.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!