Hybryda - pytania i porady. Czy ktoś coś wie na temat tych aut?

09 Mar 2022, 08:38

Dla hybrydy taki mocny nie jest potrzebny więc jest tu spory zapas energii :wink: . Swoją drogą takie napędy a raczej baterie nie lubią jak długo stoją nie używane. Tu masz auta firmowe więc trochę inne podejście.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9765
Zdjęcia: 34

14 Cze 2023, 14:56

Jeszcze jedna ciekawa informacja która wynika z moich obserwacji układu hybrydowego która na pewno się przyda przyszłym jak i obecnym posiadaczom takich napędów. Mianowicie jak mamy pełną baterię czy 60% (tyle utrzymuje się na trasie) i więcej to czuć że przyspieszenie jest bardziej dynamiczne i chętniej układ przechodzi w tryb EV, jak mamy około 40% i mniej (najmniej zaobserwowałem jakieś 36%) to czuć że moc jest trochę mniejsza bo generator ładuje dodatkowo baterię. Trzeba trochę pojeździć nabierając doświadczenia żeby to wyczuć. Oczywiście wartości procentowe tylko można obserwować w aplikacji HA.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

05 Gru 2023, 14:42

szybki napisał(a):Największy przeciwnik tych aut to szybkie wyprzedzanie więc na autostradzie jest luz.
Zobaczcie jak to się szybko zmienia i wystarczy dzisiaj wziąć takiego plug-ina np. nowego Priusa tam jest już czym jechać i wyprzedać lub taką RAV4 która ma 306KM :shock:
Moskito
Początkujący
 
Posty: 189
Zdjęcia: 15

06 Gru 2023, 09:18

Teraz hybrydy są pakowane wszędzie co daje fajne efekty.

Nawet nowe c63 amg czy panamera są ehybrid i katapultują się jak odrzutowce paląc normalne ilości paliwa w porównaniu do starszych odpowiedników.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

06 Gru 2023, 09:37

e0hater napisał(a):Teraz hybrydy są pakowane wszędzie co daje fajne efekty.
Generalnie masz rację ale są spore różnice konstrukcyjne między nimi i tak np. Ford w modelu C-max który bardzo często jest ściągany z USA w wersji hybrydowej ma z tego co pamiętam jakieś wadliwe łożysko w skrzyni które najczęściej nie wytrzymuje przebiegu 100tkm i trzeba robić remont nawet jak zmieniasz olej, a koszt poprawy oryginału potrafi być bardzo wysoki bo nawet powyżej 7-8tyś zł. Ostatnio czytałem o kilku takich autach z przebiegami od 80 do 130tkm.

Tu opisywałem różnicę napędu hybrydowego Toyoty i Kia Czasem warto poczytać i dowiedzieć się czegoś nowego :wink:

e0hater napisał(a):Nawet nowe c63 amg czy panamera są ehybrid
Ciekaw jestem jak tam to rozwiązanie wygląda bo jeszcze nie miałem okazji zapoznać się z tym.

Nie pamiętam czy tu już pisałem ale apropo rozwiązań to np. Peugeot 508 RXH czyli hybryda ma tak rozwiązany układ hybrydowy że klimatyzacja nie działa w trybie elektrycznym EV :mrgreen: Czyli stoimy w korku w upalny dzień silnik spalinowy nie chodzi no i mamy brak klimy, nie wiem kto to tak rozwiązał ale mnie to by na maksa wkurzało :wink: Dlaczego tak jest bo w tym modelu napęd elektryczny jest przekazywany tylko na tylne koła.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9765
Zdjęcia: 34