Hybryda - pytania i porady. Czy ktoś coś wie na temat tych aut?

08 Mar 2021, 19:29

Nie to żebym się czepiał ale prius ma gorszy współczynnik cx niż astra, golf a taki sam jak passat
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Mar 2021, 19:59

Widzę że rozpracowujecie hybrydę w każdym milimetrze :D

A temat jest prosty hybryda 1,8 prius/auris jest do jazdy w mieście z dodatkiem trasy. Miasto 4,5-6,5l pb trasa 7-11l pb. normalna jazda trasą około 7-8l. Auris przy Vmax niebotyczne :) 181km/h (ani centa więcej i licznikowe 190) palił ponad 11l liczone tankowaniem pod korek.
Największy przeciwnik tych aut to szybkie wyprzedzanie więc na autostradzie jest luz.
Ja hybrydę zamieniłem na inne auto bo zacząłem jeździć trasy a lubię mieć sporo pod nogą w innym przypadku pewnie zostałbym przy H.

Ogólnie super auto dla spokojnego kierowcy wiedzącego czego chce. Jeżeli zaakceptuje się manewr mocnego butowania w tej opcji hybrydy to już innego auta się nie zachce chyba że gs450h :D

Wśród moich znajomych jest tak: mała hybryda do tłuczenia a do zapita..ki coś innego :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Mar 2021, 15:15

Ok. Dzięki wszystkim za pomoc. Szkoda, że nie wszystkie hybrydy mają światła LED...Bo tym razem chciałbym mieć autko hybrydowe z oświetleniem LED. Będę coś szukał.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Mar 2021, 18:59

No to ja jeszcze was zaskoczę lub nie :) Mając na uwadze Aurisa hybrydowego ma on akumulator 12V jest to taka mało pojemnościowa bateria w bagażniku i teraz ciekawostka jak się rozładuje a bateria trakcyjna jest pełna to nie odpalicie auta i nie pojedziecie nigdzie :mrgreen:

Zaczynają wychodzi pierwsze problemy :mrgreen:

Wystarczy przyłożyć do tej baterii niewielkie napięcie na odpowiednie bieguny tak żeby ja wzbudzić i powinno być ok bo zabezpieczenie nie pozwala na jej całkowite rozładowanie ale jak jest na skraju wyczerpania nie pozwala na uruchomienie hybrydy. Normalnie mnie zaskoczyło to rozwiązanie :)

Najlepsze jest to że akumulator ten ładuje się z baterii trakcyjnej bo przecież hybryda nie ma alternatora. Baterię trakcyjną z kolei ładuje generator prądu w przekładni e-CVT.

Czyli jest duża szansa że przy sporych mrozach i dłuższych postojach taki mały akumulatorek odmówi posłuszeństwa, a hybryda powie nie jedziemy. Z tego co się dowiedziałem to właśnie on jest odpowiedzialny za odpalenie systemów prawie wszystkich przy starcie dlatego jest tak ważny.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9763
Zdjęcia: 34

26 Mar 2021, 19:31

Rokiko napisał(a):Czyli jest duża szansa że przy sporych mrozach i dłuższych postojach taki mały akumulatorek odmówi posłuszeństwa, a hybryda powie nie jedziemy


Jest też spora szansa że idąc do rozładowanej hybrydy którą nigdzie nie pojedziemy spadnie nam na głowę samolot bo mu silnik zamarzł :D

Rokiko napisał(a):Normalnie mnie zaskoczyło to rozwiązanie

Mnie też to zaskoczyło bo zostawiłem ze światełkiem kabiny hybrydę na kilka miesięcy i nigdzie nie odjechałem. Podładowałem prostownikiem aku i już jeździ 2rok. Nawet w ostatnie mrozy :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Mar 2021, 20:13

Zgadza się ale warto o tym wiedzieć. Taki problem akurat słyszałem od Gościa który mieszka w Finlandii i użytkuje Hybrydę :)

szybki napisał(a):Mnie też to zaskoczyło bo zostawiłem ze światełkiem kabiny hybrydę na kilka miesięcy i nigdzie nie odjechałem. Podładowałem prostownikiem aku i już jeździ 2rok
Czyli jest zabezpieczenie tego akumulatora przed nadmiernym rozładowaniem które by go uszkodziło :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9763
Zdjęcia: 34

28 Mar 2021, 08:11

Ja nie nazwałbym tego problemem a bardziej zabezpieczeniem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Paź 2021, 15:41

Więcej o baterii trakcyjnej Aurisie Hybrydowym toyota-auris-ts-1-8-hybrid-prestige-executive-skyview-navi-vt126531.htm jest tam też informacja o średnim realnym spalaniu na dystansie 10000km oraz inne ciekawe i pomocne materiały z eksploatacji tego samochodu o których warto wiedzieć.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

26 Paź 2021, 15:49

Rokiko napisał(a):Czyli jest duża szansa że przy sporych mrozach i dłuższych postojach taki mały akumulatorek odmówi posłuszeństwa, a hybryda powie nie jedziemy.


W sumie to aż się prosi o opcję, gdzie możesz np. w aplikacji wymusić doładowanie akumulatora 12V poprzez konwerter pobierający energię z trakcyjnej. Chyba że się nie da tak zrobić?

Z drugiej strony to takie szukanie problemu na siłę, aczkolwiek ciekawostka jest.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Paź 2021, 16:42

galakty napisał(a):W sumie to aż się prosi o opcję, gdzie możesz np. w aplikacji wymusić doładowanie akumulatora 12V poprzez konwerter pobierający energię z trakcyjnej. Chyba że się nie da tak zrobić?
Być może nie da się ale swoją drogą jak o tym pisałem to zainteresowałem się tematem i wychodzi na to że taki akumulator w hybrydzie służy tylko do uruchomienia wszystkich systemów więc nie jest jakoś mocno obciążony. Na zagranicznych stronach znalazłem informację że wystarczy w takim przypadku podać napięcie na zaciski akumulatora 12V nawet z jakiejś innej słabszej baterii, ważne żeby to było odpowiednie napięcie bo chodzi tylko o wzbudzenie tego akumulatora i systemu aby załączył się układ hybrydowy. Czyli nie potrzeba tak dużo mocy jak w przypadku zwykłego samochodu z konwencjonalnym silnikiem i akumulatorem.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9763
Zdjęcia: 34

24 Lut 2022, 12:33

Cześć, w Hybrydach montuje się teraz możliwość podłączenia powerbank -a aby w razie padnięcia aku można by było odpalić auto.
Wymaga to pewnie odpowiednio przygotowanej instalacji.
Kiler2196
Nowicjusz
 
Posty: 11

24 Lut 2022, 12:41

W jaki sposób ma wyglądać takie podłączenie? Nie wiem czy zwykły power bank dający na wyjściu np 2,1A przy 5V da radę. Poza tym zostaje jeszcze zmiana napięcia na 12V bo nie wszystkie power banki mają możliwość pracy przy takim napięciu.

Napisz coś więcej o tym rozwiązaniu i czy ktoś je już stosuje?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9763
Zdjęcia: 34

24 Lut 2022, 16:09

Nie znam danych jaki to power bank. Ale się dowiem. Mamy w autach firmowych takie rozwiązanie zrobione. Robiło to ASO.
Mieliśmy problemy w 2 letnich corolla odpalić auto po dłuższych postojach.
Kiler2196
Nowicjusz
 
Posty: 11

24 Lut 2022, 16:28

Kiler2196 napisał(a):Nie znam danych jaki to power bank. Ale się dowiem. Mamy w autach firmowych takie rozwiązanie zrobione. Robiło to ASO.
Ciekawe, czekam na więcej informacji o tym bo przyznam że nie słyszałem o takim rozwiązaniu :) Pobudzenie małego akumulatora i owszem przez jakiś inny o napięciu 12V można było to zrobić nawet ze zwykłych baterii odpowiednio połączonych (czytałem o tym).
Kiler2196 napisał(a):Mieliśmy problemy w 2 letnich corolla odpalić auto po dłuższych postojach.
Hybrydy mają małe akumulatory które służą jedynie to uruchomienia systemów i nie muszą posiadać wysokiego prądu rozruchowego (nie uruchamiany rozrusznika jak w tradycyjnym napędzie) ale prze ich małą pojemność 35Ah czas podtrzymania jest również mniejszy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9763
Zdjęcia: 34

09 Mar 2022, 07:42

Cześć, przepraszam za zwłokę:-)

Taki power bank mamy: Blow POWER BANK - JUMP STARTER16800MAH JS-19 LADBLOPOW0003
Kiler2196
Nowicjusz
 
Posty: 11