

Hybrydowy Golf GTE jest napędzany 1,4-litrowym silnikiem benzynowym (z turbodoładowaniem i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 110 kW/150 KM oraz silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW/102 KM.
W skład zespołu napędowego wchodzi również, specjalnie przygotowana dla modeli hybrydowych, 6-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Łączna moc zespołu napędowego Golfa GTE wynosi 150 kW/204 KM.
Golfa GTE charakteryzuje średnie zużycie paliwa, wynoszące zaledwie 1,5 l/100 km (emisja CO2 – 35 g/km) i zużycie energii 11,4 kWh/100 km (wg normy NEFZ dla aut hybrydowych). Zasięg na napędzie wyłącznie elektrycznym wynosi 50 kilometrów, zasięg całkowity to około 940 km.

Jednocześnie, po włączeniu trybu GTE – kiedy jest wykorzystywana pełna moc silnika TSI – Golf GTE przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 s i rozwija prędkość maksymalną 222 km/h. Zasilany wyłącznie silnikiem elektrycznym Golf GTE rozpędza się do maksymalnie 130 km/h.
źródło: Volkswagen Group