Hybrydy w górę, a diesle w dół - wynajem długoterminowy

30 Lis 2017, 16:13

Na europejskim rynku samochody z napędem alternatywnym zdobywają coraz większą popularność i odnotowują kolejne rekordy kosztem modeli z silnikami zasilanymi olejem napędowym. Również w Polsce łączny udział diesli w coraz częściej wybieranym wynajmie długoterminowym systematycznie spada, a na popularności zyskują hybrydy oraz auta z napędem benzynowym.

Zmiany preferencji zakupowych wśród menadżerów flot są coraz bardziej zauważalne. Dotyczą one przede wszystkim form finansowania samochodów firmowych i rodzajów napędów. Zgodnie z danymi JATO Dynamics samochody AFV (hybrydy, elektryczne i plug-in hybrid) odnotowały w tym roku drugi najwyższy udział w rynku.
Hybrydy w górę, a diesle w dół - wynajem długoterminowyWedług najnowszych danych płynących z rynku europejskiego, liczba rejestracji samochodów z ekologicznymi napędami wyniosła we wrześniu ponad 1,2 mln. Oznacza to wzrost rok do roku o 5,6 proc. W 2017 roku zarejestrowano łącznie prawie 13,2 mln samochodów AFV, co oznacza wzrost rok do roku na poziomie 3,6 proc. – czytamy w raporcie JATO Dynamics.

Firmy nadają rytm – wynajem długoterminowy staje się hitem
Na polskim rynku za wzrosty sprzedaży odpowiada niezmiennie nabywca instytucjonalny. Zgodnie z danymi, które zebrał Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w raporcie za pierwsze trzy kwartały 2017 roku, liczba rejestracji nowych pojazdów na firmy wzrosła rok do roku o 20,7 proc. – nabywcy indywidualni wygenerowali w tym czasie wzrost na poziomie 10,5 proc.

"Marki z segmentu premium cieszą się na naszym rynku rosnącym zainteresowaniem. W ciągu pierwszych trzech kwartałów liczba rejestracji samochodów luksusowych wzrosła o 24,1 proc. Klienci wybierają najczęściej małe i średnie SUV-y, które odnotowały wzrost zainteresowania o ponad 20 proc.” wyjaśnia Piotr Kurpiński, kierownik salonu Lexus-Żerań.

Według danych zebranych przez KPMG w 2016 roku firmy leasingowe sfinansowały zakup 193,8 tys. samochodów osobowych, a rynek leasingu w Polsce wyniósł na koniec ubiegłego roku 20,6 mld zł tylko w przypadku samych pojazdów osobowych.

Rynek kredytów – w przeciwieństwie do leasingu – skurczył się. Na taką formę finansowania decydują się bowiem najczęściej osoby prywatne. Na koniec 2016 roku bankowe portfolio kredytów samochodowych miało wartość 10,9 mld zł – czytamy w raporcie "Stan branży motoryzacyjnej oraz jej rola w gospodarce" przygotowanym przez KPMG.

"W segmencie aut premium większość samochodów kupowanych jest na firmę, a w prawie stu procentach przypadków klienci wspomagają się finansowaniem bankowym. Najczęściej jest to klasyczny leasing, a w ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszy się wynajem długoterminowy. Co ciekawe, ta ostania forma staje się również coraz ważniejszą formą finansowania nie tylko w przypadku aut służbowych, ale i o wiele tańszych prywatnych. Popularność tego rozwiązania jest prosta do wytłumaczenia. Można użytkować samochód, płacąc za usługę miesięczny abonament, coś na wzór abonamentu telefonicznego. Co więcej, w przypadku wyboru topowej wersji tej usługi użytkownik musi dbać tylko o zakup paliwa i płynu do spryskiwaczy" dodaje Piotr Kurpiński, Lexus-Żerań.

Udział diesli spada – zyskują auta ekologiczne
W trzecim kwartale 2017 r. kontynuowane były w Polsce zauważalne zmiany w udziale poszczególnych napędów samochodów znajdujących się w wynajmie długoterminowym – czytamy w raporcie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów.

Udział samochodów z silnikiem Diesla ciągle spada – na koniec września 2017 roku liczba aut z takim napędem zmniejszyła się o prawie 5 proc. w ciągu ostatniego roku. Popularność zyskały samochody z silnikiem benzynowym – ich udział wzrósł o 4,5 proc. W przypadku samochodów ekologicznych, a więc z napędem hybrydowym i elektrycznym, liczba aut obsługiwanych przez firmy zrzeszone w PZWLP urosła w ciągu ostatniego roku 2,5-krotnie. Pod kątem liczby rejestracji samochody te stanowią nadal margines floty w porównaniu do diesli i aut benzynowych, ale warto zaznaczyć, że tylko w ciągu trzeciego kwartału bieżącego roku w wynajmie długoterminowym przybyło ponad 200 aut hybrydowych oraz 13 aut elektrycznych.

Skąd takie zmiany? Specjaliści PZWLP podkreślają, że eksploatacja samochodów z silnikami benzynowymi pod kątem finansowym jest obecnie zbliżona do aut z silnikami Diesla. Co więcej, firmy zwracają baczniejszą uwagę na kwestie związane z ochroną środowiska – stąd rosnąca popularność hybryd i samochodów elektrycznych.

źródło: jato.com, pzwlp.pl
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

06 Gru 2017, 23:52

Wie kolega ile mi wyliczyli za długo terminowy najem busa (Ducato Maxi 4latek)? Chcieli 2400 miesięcznie + wpłata własna + wykup po cenie rynkowej.

60 m-cy x 2400zł = 144000zł + wpłata własna 5000zł = 149000zł.
4 letni bus + 5 lat najmu = 9 letni bus.
9 letnie Ducato Maxi kosztuje obecnie 18000>22000zł.
149000zł + 22000zł wykup = 171000zł

Wiecie w czym problem?
Nowy Ducato Maxi (2.3D) kosztuje 75000zł + VAT = 92250zł.
Najem?
W Polsce?
:mrgreen:

Udział Diesli spada - zyskują auta eko. Które w busiarstwie to eko?
Transit z CNG?
speedyrider
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Łomianki
Prawo jazdy: 19 07 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Taczka
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

07 Gru 2017, 00:10

speedyrider napisał(a):Udział Diesli spada - zyskują auta eko. Które w busiarstwie to eko?
Transit z CNG?
Na pewno te z CNG i LPG tak jak np Sprinter mercedes-sprinter-w-wersjach-ngt-i-lgt-recepta-na-kryzys-vt62395.htm Hybryd jeszcze chyba nie ma w tym segmencie. Chociaż o ciężarówce wodorowej już czytałem :D
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Gru 2017, 08:10

speedyrider napisał(a):60 m-cy x 2400zł = 144000zł + wpłata własna 5000zł = 149000zł.
4 letni bus + 5 lat najmu = 9 letni bus.
9 letnie Ducato Maxi kosztuje obecnie 18000>22000zł.
149000zł + 22000zł wykup = 171000zł

Jeżeli już bierzesz się za wyliczenia, to rób to rzetelnie. Brakuje mi tu kosztów ubezpieczenia, przeglądów i opon zimowych. Żeby była jasność, porównywałem ostatnio wynajem z leasingiem i rzeczywiście wynajem jest sporo droższy(kompleksowo), ale takiej przepaści, jak w Twoich wyliczeniach nie ma na pewno.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Gru 2017, 08:32

OC na tego busa = 1337,70zł bo już się dowiadywałem ile firma składki płaci.
Przeglądy, naprawy, opony, amortyzacja jednak po stronie najmującego.
OC na 5lat = 6688,50zł co nie zmienia faktu że i tak najem to kosmos cenowy.
Gdyby jeszcze wykup auta był po najmie 5,6 letnim za przysłowiową złotówkę to by się to jeszcze jakoś kalkulowało. Niestety, zapiski w umowach typu że firma moze ale nie musi Ci później auta odsprzedać rujnuje opłacalność takich interesów. Przez 5,6 lat będziesz ładować w serwis, powiedzmy w oryginalne części, będziesz dbać a na koniec jak udokumentujesz naprawy i wyjdzie że auto nawet cacy cacy to Ci powiedzą "bujaj się". Te cwaniaczki z takich firm żerują jedynie na takich którzy mają problemy finansowe, nie mogą dostac leasingu, kredytu i nie mają kasy.
To nie ma nic a nic wspólnego z uczciwością. Według nowych przepisów mogę leasingować nowego busa nawet na 7lat. Przy wpłacie własnej 10000zł wszystko odbywa się praktycznie na dowód.
Tacy jak ot by FordBank = 4,7% rok czyli x 7 = 32,9%
Nowy Ducato Maxi L4H2 w podstawie (2.0D) 108363zł brutto
108363zł - 10000zł wpłata = 98363zł + 32,9% = 130724,42zł / 84 m-ce = 1556,25zł miesięcznie rata!

1500 talarów zarobi byle jaka budowlanka na jednym remoncie łazienki w 5dni. Nie ma sensu dorabiać cwaniaków. Oni wszyscy muszą wreszcie zrozumieć iż status klasycznego Polaka uległ zmianie. To nie PRL w którym czekało sie na żuka pół roku i trzeba było miec talon. Opłacalność kupowania używanego wychodzi z Polski coraz szybciej. No i dobrze bo na rynku mamy od groma szajbusów. Nowe najtansze Ducato z salonu w wersji mini od 88000zł brutto a na rynku wtórnym mozna znaleźć 3,4 latka za 75000zł. Paranoja.
speedyrider
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Łomianki
Prawo jazdy: 19 07 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Taczka
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Mercedes klasy A
    Mercedes pokazał kolejną generację klasy A. Silniki, które będą dostępne to m.in. 1,4 turbo 163KM (A200), 2,0 turbo 220KM (A250) oraz 1,5 diesel 116KM (A180d). Później paleta ma się rozszerzyć. Moim zdaniem ...
    Światowa premiera Volkswagena cross up!
    Volkswagen rozszerza ofertę samochodów cross o nowego członka New Small Family, o cross up!. To miejskie auto pojawi się na rynku już latem i obok CrossPolo, CrossGolfa i CrossTourana będzie czwartym zindywidualizowanym ...