Hybrydy w górę, a diesle w dół - wynajem długoterminowy

30 Lis 2017, 16:13

Na europejskim rynku samochody z napędem alternatywnym zdobywają coraz większą popularność i odnotowują kolejne rekordy kosztem modeli z silnikami zasilanymi olejem napędowym. Również w Polsce łączny udział diesli w coraz częściej wybieranym wynajmie długoterminowym systematycznie spada, a na popularności zyskują hybrydy oraz auta z napędem benzynowym.

Zmiany preferencji zakupowych wśród menadżerów flot są coraz bardziej zauważalne. Dotyczą one przede wszystkim form finansowania samochodów firmowych i rodzajów napędów. Zgodnie z danymi JATO Dynamics samochody AFV (hybrydy, elektryczne i plug-in hybrid) odnotowały w tym roku drugi najwyższy udział w rynku.
Hybrydy w górę, a diesle w dół - wynajem długoterminowyWedług najnowszych danych płynących z rynku europejskiego, liczba rejestracji samochodów z ekologicznymi napędami wyniosła we wrześniu ponad 1,2 mln. Oznacza to wzrost rok do roku o 5,6 proc. W 2017 roku zarejestrowano łącznie prawie 13,2 mln samochodów AFV, co oznacza wzrost rok do roku na poziomie 3,6 proc. – czytamy w raporcie JATO Dynamics.

Firmy nadają rytm – wynajem długoterminowy staje się hitem
Na polskim rynku za wzrosty sprzedaży odpowiada niezmiennie nabywca instytucjonalny. Zgodnie z danymi, które zebrał Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w raporcie za pierwsze trzy kwartały 2017 roku, liczba rejestracji nowych pojazdów na firmy wzrosła rok do roku o 20,7 proc. – nabywcy indywidualni wygenerowali w tym czasie wzrost na poziomie 10,5 proc.

"Marki z segmentu premium cieszą się na naszym rynku rosnącym zainteresowaniem. W ciągu pierwszych trzech kwartałów liczba rejestracji samochodów luksusowych wzrosła o 24,1 proc. Klienci wybierają najczęściej małe i średnie SUV-y, które odnotowały wzrost zainteresowania o ponad 20 proc.” wyjaśnia Piotr Kurpiński, kierownik salonu Lexus-Żerań.

Według danych zebranych przez KPMG w 2016 roku firmy leasingowe sfinansowały zakup 193,8 tys. samochodów osobowych, a rynek leasingu w Polsce wyniósł na koniec ubiegłego roku 20,6 mld zł tylko w przypadku samych pojazdów osobowych.

Rynek kredytów – w przeciwieństwie do leasingu – skurczył się. Na taką formę finansowania decydują się bowiem najczęściej osoby prywatne. Na koniec 2016 roku bankowe portfolio kredytów samochodowych miało wartość 10,9 mld zł – czytamy w raporcie "Stan branży motoryzacyjnej oraz jej rola w gospodarce" przygotowanym przez KPMG.

"W segmencie aut premium większość samochodów kupowanych jest na firmę, a w prawie stu procentach przypadków klienci wspomagają się finansowaniem bankowym. Najczęściej jest to klasyczny leasing, a w ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszy się wynajem długoterminowy. Co ciekawe, ta ostania forma staje się również coraz ważniejszą formą finansowania nie tylko w przypadku aut służbowych, ale i o wiele tańszych prywatnych. Popularność tego rozwiązania jest prosta do wytłumaczenia. Można użytkować samochód, płacąc za usługę miesięczny abonament, coś na wzór abonamentu telefonicznego. Co więcej, w przypadku wyboru topowej wersji tej usługi użytkownik musi dbać tylko o zakup paliwa i płynu do spryskiwaczy" dodaje Piotr Kurpiński, Lexus-Żerań.

Udział diesli spada – zyskują auta ekologiczne
W trzecim kwartale 2017 r. kontynuowane były w Polsce zauważalne zmiany w udziale poszczególnych napędów samochodów znajdujących się w wynajmie długoterminowym – czytamy w raporcie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów.

Udział samochodów z silnikiem Diesla ciągle spada – na koniec września 2017 roku liczba aut z takim napędem zmniejszyła się o prawie 5 proc. w ciągu ostatniego roku. Popularność zyskały samochody z silnikiem benzynowym – ich udział wzrósł o 4,5 proc. W przypadku samochodów ekologicznych, a więc z napędem hybrydowym i elektrycznym, liczba aut obsługiwanych przez firmy zrzeszone w PZWLP urosła w ciągu ostatniego roku 2,5-krotnie. Pod kątem liczby rejestracji samochody te stanowią nadal margines floty w porównaniu do diesli i aut benzynowych, ale warto zaznaczyć, że tylko w ciągu trzeciego kwartału bieżącego roku w wynajmie długoterminowym przybyło ponad 200 aut hybrydowych oraz 13 aut elektrycznych.

Skąd takie zmiany? Specjaliści PZWLP podkreślają, że eksploatacja samochodów z silnikami benzynowymi pod kątem finansowym jest obecnie zbliżona do aut z silnikami Diesla. Co więcej, firmy zwracają baczniejszą uwagę na kwestie związane z ochroną środowiska – stąd rosnąca popularność hybryd i samochodów elektrycznych.

źródło: jato.com, pzwlp.pl
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

06 Gru 2017, 23:52

Wie kolega ile mi wyliczyli za długo terminowy najem busa (Ducato Maxi 4latek)? Chcieli 2400 miesięcznie + wpłata własna + wykup po cenie rynkowej.

60 m-cy x 2400zł = 144000zł + wpłata własna 5000zł = 149000zł.
4 letni bus + 5 lat najmu = 9 letni bus.
9 letnie Ducato Maxi kosztuje obecnie 18000>22000zł.
149000zł + 22000zł wykup = 171000zł

Wiecie w czym problem?
Nowy Ducato Maxi (2.3D) kosztuje 75000zł + VAT = 92250zł.
Najem?
W Polsce?
:mrgreen:

Udział Diesli spada - zyskują auta eko. Które w busiarstwie to eko?
Transit z CNG?
speedyrider
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Łomianki
Prawo jazdy: 19 07 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Taczka
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

07 Gru 2017, 00:10

speedyrider napisał(a):Udział Diesli spada - zyskują auta eko. Które w busiarstwie to eko?
Transit z CNG?
Na pewno te z CNG i LPG tak jak np Sprinter mercedes-sprinter-w-wersjach-ngt-i-lgt-recepta-na-kryzys-vt62395.htm Hybryd jeszcze chyba nie ma w tym segmencie. Chociaż o ciężarówce wodorowej już czytałem :D
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Gru 2017, 08:10

speedyrider napisał(a):60 m-cy x 2400zł = 144000zł + wpłata własna 5000zł = 149000zł.
4 letni bus + 5 lat najmu = 9 letni bus.
9 letnie Ducato Maxi kosztuje obecnie 18000>22000zł.
149000zł + 22000zł wykup = 171000zł

Jeżeli już bierzesz się za wyliczenia, to rób to rzetelnie. Brakuje mi tu kosztów ubezpieczenia, przeglądów i opon zimowych. Żeby była jasność, porównywałem ostatnio wynajem z leasingiem i rzeczywiście wynajem jest sporo droższy(kompleksowo), ale takiej przepaści, jak w Twoich wyliczeniach nie ma na pewno.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3679
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Gru 2017, 08:32

OC na tego busa = 1337,70zł bo już się dowiadywałem ile firma składki płaci.
Przeglądy, naprawy, opony, amortyzacja jednak po stronie najmującego.
OC na 5lat = 6688,50zł co nie zmienia faktu że i tak najem to kosmos cenowy.
Gdyby jeszcze wykup auta był po najmie 5,6 letnim za przysłowiową złotówkę to by się to jeszcze jakoś kalkulowało. Niestety, zapiski w umowach typu że firma moze ale nie musi Ci później auta odsprzedać rujnuje opłacalność takich interesów. Przez 5,6 lat będziesz ładować w serwis, powiedzmy w oryginalne części, będziesz dbać a na koniec jak udokumentujesz naprawy i wyjdzie że auto nawet cacy cacy to Ci powiedzą "bujaj się". Te cwaniaczki z takich firm żerują jedynie na takich którzy mają problemy finansowe, nie mogą dostac leasingu, kredytu i nie mają kasy.
To nie ma nic a nic wspólnego z uczciwością. Według nowych przepisów mogę leasingować nowego busa nawet na 7lat. Przy wpłacie własnej 10000zł wszystko odbywa się praktycznie na dowód.
Tacy jak ot by FordBank = 4,7% rok czyli x 7 = 32,9%
Nowy Ducato Maxi L4H2 w podstawie (2.0D) 108363zł brutto
108363zł - 10000zł wpłata = 98363zł + 32,9% = 130724,42zł / 84 m-ce = 1556,25zł miesięcznie rata!

1500 talarów zarobi byle jaka budowlanka na jednym remoncie łazienki w 5dni. Nie ma sensu dorabiać cwaniaków. Oni wszyscy muszą wreszcie zrozumieć iż status klasycznego Polaka uległ zmianie. To nie PRL w którym czekało sie na żuka pół roku i trzeba było miec talon. Opłacalność kupowania używanego wychodzi z Polski coraz szybciej. No i dobrze bo na rynku mamy od groma szajbusów. Nowe najtansze Ducato z salonu w wersji mini od 88000zł brutto a na rynku wtórnym mozna znaleźć 3,4 latka za 75000zł. Paranoja.
speedyrider
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Łomianki
Prawo jazdy: 19 07 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Taczka
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak jeździć po dziurach, wyrwach w nawierzchni?
    Nie zawsze kierowca ma możliwość ominięcia dziury w nawierzchni – czasem nie zdąży przed nią wyhamować, czasem jej ominięcie wiąże się ze zbyt gwałtownym i nagłym manewrem, który może zaskoczyć innych uczestników ...