Hyundai Coupe uszkodzona uszczelka pod głowicą?

Hyundai Coupe uszkodzona uszczelka pod głowicą?

02 Maj 2012, 12:38

Mam problem z Hyundaiem Coupe RD '97 2.0 z LPG sekwencja. Zaczęło się od tego że auto już od jakiegoś czasu było słabe i nie chciało się wkręcac na obroty. Nagle zaczeły się pojawiać sporadyczne szarpnięcia - jakby wypadł zapłon. Raz zaczeły szaleć niskie obroty - próbował zgasnąć. Aż nagle stracił moc całkowicie i chodził na 2 gary - musiałem go holować do domu. W domu nagle wszystko zaczeło działać. Potem przejechałem tak 30 km bez problemu i nagle nie mogłem go odpalić.

Wymieniłem cewkę zapłonową i myślałem, ze jest ok, ale po 10km zaczął gasnąć na jałowych obrotach, ale przytrzymanie delikatnie wciśniętego pedału gazu pomagało i wróciłem do domu. Pod domem kopcił na biało, już wcześniej tak miał, ale nie aż tak.

Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego. Auto po odpaleniu zachowywało się dziwnie ale uznałem to za dostrajanie ECU. Kopcenie nagle ustało, całkowicie, ale oborty jałowe zaczeły się utrzymywac na 1500obr/min - normalnie 700 powinno być. Nie falują ani nic, po prostu stabilnie utrzymuje 1500obr/min. Przejechałem 20km i problem ni ustał. Po ciśnięciu go dosć mocno, mimo ze nie dawało to duzego przyspieszenia, gdy wróciłem do domu słyszałem zagotowaną wodę - nie wiem jaka temperatura, bo czujnik temp. wody mi wgl się nie rusza od pół roku :(

Auto już od dłuższczego czasu jest strasznie słabe i mam wrażenie, że przy 2 tys jest najmocniejsze a potem czym wyżej tym słabsze.

Auto ma nowe świece i kable NGK - przebieg jakieś 4tys km i wymienioną cewke, oraz czujnik położenia wału korbowego.

Po wymianie czujnika położenia wału, spaliny są przezroczyste, czyli wyglądają prawidłowo.
Ostatnio edytowany przez daniel93, 03 Maj 2012, 15:14, edytowano w sumie 1 raz
daniel93
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 02 Maj 2012, 12:29
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

Re: Hyundai Coupe RD '97 za wysokie obroty na biegu jałowym

02 Maj 2012, 19:32

Auto bardzo szybko się nagrzewa, po 20km drogi silnik był cały gorący. Wywala też wodę do zbiorniczka wyrównawczego. Przy otwartym korku chlodnicy woda wypływa od momentu odpalenia, bardzo powoli ale jednak. Podejrzewałbym uszczelke pod głowicą, bo mialem wrażenie, że mi ubywa płynu, ale nie ma bąbelków, a biały dym nagle znikł :?

No i nie wiem czy uszczelka powodowała by za wysokie obroty jałowe?
daniel93
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 02 Maj 2012, 12:29
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

Re: Hyundai Coupe RD '97 za wysokie obroty na biegu jałowym

03 Maj 2012, 08:53

Nie no,masz najprawdopodobniej problem z głowicą,ale musisz wiedzieć,że jeśli występują zakłócenia w procesie spalania, silnik też będzie się szybciutko przegrzewał.Dzieje się tak zarówno na benzynie i LPG? Czasami wystarczy tylko bardzo zabrudzony filtr powietrza i można zatrzeć silnik,nie wiedząc co było przyczyną!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Hyundai Coupe RD '97 za wysokie obroty na biegu jałowym

03 Maj 2012, 11:57

Tak na LPG i benzynie jest tak samo :(

Zastanawia mnie ska biorą się zawyżone obroty jałowe :?

Przed wymianą czujnika położenia wału auto miało problem z utrzymaniem obrotów i były tak niskie, że auto gasło i do tego zasłona dymna na biało. A po wymianie trzyma obroty jałowe w okolicach 1200-1300obr, ale białego dymu nie ma.

Za to jak zakręce korek chłodnicy i zatkam palcem węzyk nadmiarowy który idzie do zbiorniczka, to już od pierwszych sekund po odpaleniu czuje, że narasta w nim ciśnienie pulsacyjnie, a przecież ruch tłoków nie powinien mieć wpływu na ciśnienie wody. Stąd myślę, że to uszczelka pod głowicą, ale brakuje mi białego dymu...

Jak na jałowym dodam gazu i puszcze to przy schodzeniu obrotów auto ma dziwny dźwięk i się telepie i słysze czasem jakies delikatne strzały w kolektorze wydechowym :?

Co mogę sprawdzić samemu? Może zacząć od wskaźnika temp. wody? Można go sprawdzić multimerem?
daniel93
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 02 Maj 2012, 12:29
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

Re: Hyundai Coupe uszkodzona uszczelka pod głowicą?

04 Maj 2012, 13:54

Musisz najpierw ustalić, czy z głowicą jest wszystko OK(uszczelka),inaczej nici z wszystkiego,to że silnik po 20km jest gorący,to tak ma być,jeśli wywala płyn korkiem zbiorniczka gdy silnik zimny,to coś nie jest tak.Jeśli doszło do erozji gniazd zaworowych ,to będziesz błądził.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Hyundai Coupe uszkodzona uszczelka pod głowicą?

04 Maj 2012, 21:48

Własnie chodzi o to, że silnik jest o wiele bardziej gorący niż normalnie, po kilkunastu minutach na jałowych nie da się dotknąć, chłodnica też jest wtedy gorąca
daniel93
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 02 Maj 2012, 12:29
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Design Vision GTI - światowa premiera nad Wörthersee Design Vision GTI - światowa premiera nad Wörthersee
    Zlot GTI Wörthersee to kultowa impreza dla pasjonatów motoryzacji. W 2013 roku spodziewanych jest około 150.000 fanów modelu GTI. W dniach 8-11 maja austriackie Reifnitz będzie dla nich prawdziwą mekką. ...
    SKODA Octavia wśród najczęściej wyszukiwanych samochodów SKODA Octavia wśród najczęściej wyszukiwanych samochodów
    Internetowy Samochód Roku - SKODA Octavia wśród najczęściej wyszukiwanych samochodów w Internecie. Największy polski serwis ogłoszeń motoryzacyjnych otoMoto.pl, już po raz ósmy przyznał nagrody ...

  • Re: Hyundai Coupe uszkodzona uszczelka pod głowicą?

    04 Maj 2012, 21:53

    Podejrzewasz może coś oprócz głowicy co mogę sprawdzić sam?
    daniel93
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Rejestracja: 02 Maj 2012, 12:29
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

    Re: Hyundai Coupe uszkodzona uszczelka pod głowicą?

    04 Maj 2012, 22:05

    daniel93 napisał(a):Za to jak zakręce korek chłodnicy i zatkam palcem węzyk nadmiarowy który idzie do zbiorniczka, to już od pierwszych sekund po odpaleniu czuje, że narasta w nim ciśnienie pulsacyjnie,


    Teraz pytanie ? korek jest sprawny ? Trzyma ciśnienie ? Czasami się zdarza że kołnierz na chłodnicy oraz korku się wytrze i mimo jego sprawności z układu zamkniętego robi się układ otwarty. Stąd niedaleka droga do ubytku cieczy chłodzącej i przegrzewania silnika.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2630
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Hyundai Coupe uszkodzona uszczelka pod głowicą?

    05 Maj 2012, 12:16

    Ale czy to normalne, że ciśnienie narasta pulsacyjnie od samego momentu włączenia silnika?

    Silnik ma dziwny dźwięk przy schodzeniu z wysokich obrotów na jałowym, jakby niedopalał mieszanki
    daniel93
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Rejestracja: 02 Maj 2012, 12:29
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

    Re: Hyundai Coupe uszkodzona uszczelka pod głowicą?

    05 Maj 2012, 17:27

    Nie no,po odpaleniu zimnego silnika i odkręceniu korka,płyn nie powinien się wylewać,potem naturalnie ciśnienie płynu wzrasta pod wpływem temperatury,gdy silnik gorący lepiej jest korka nie zdejmować,chociaż różnie jest z tym z różnymi autami,wszystko zależy jak układ chłodzący jest zbudowany,chodzi o zbiornik wyrównawczy. W Okularniku mogę sobie zdjąć korek kiedy chcę i płynu nie wyrzuci, ale w 190-tce wywali mi połowę(na gorącym silniku)nawet gdy silnik wyłączę.Zobacz na bagnet oleju, czy nie ma płynu w oleju.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Hyundai Coupe uszkodzona uszczelka pod głowicą?

    06 Maj 2012, 01:05

    Patrzyłem i nie widać nic na bagnecie podejrzanego :|

    Czy to wywalanie płynu nie jest oznaką przedostawania się kompresji do układu chłodzenia?
    daniel93
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Rejestracja: 02 Maj 2012, 12:29
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

    Re: Hyundai Coupe uszkodzona uszczelka pod głowicą?

    06 Maj 2012, 07:13

    daniel93 napisał(a):Czy to wywalanie płynu nie jest oznaką przedostawania się kompresji do układu chłodzenia?

    Właśnie o to chodzi.Uszkodzona uszczelka to wersja optymistyczna jednak bardziej stawiam na pękniętą głowicę.Tak czy inaczej trzeba sprawdzić szczelność głowicy.Przy okazji sprawdź wszystkie elementy głowicy.
    Napraw wskaźnik temp.
    kant95
    Zaawansowany
     
    Posty: 694
    Rejestracja: 17 Lut 2011, 22:17
    Miejscowość: lublin
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Chrysler Voyager
    Silnik: 2.5
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    Re: Hyundai Coupe uszkodzona uszczelka pod głowicą?

    06 Maj 2012, 09:12

    Miałem taki problem, była to całkowicie wydmuchana uszczelka pod głowicą ... po wymianie uszczelki sprzedałem samochód na giełdzie bo zaczął chodzić jak czołg i palić jak smok(chyba coś pokrzywiło się :D ) rozrząd raczej został na tym samym miejscu itd... wiadomo, że są różne przypadki ale proponowałbym znalezienie innego silnika z jakiegoś pewnego źródła, kompresja może iść też z innych powodów=silnik padaka
    nitro
    Zaawansowany
     
    Posty: 928
    Rejestracja: 28 Lip 2010, 12:35
    Miejscowość: znikąd

    Re: Hyundai Coupe uszkodzona uszczelka pod głowicą?

    06 Maj 2012, 11:42

    Problem zaczął się już przed zimą, zrobił sie jakiś trochę słabszy, kopcił na biało, ale w zimie myślałem, że to para wodna. Przejechałem tak całą zimę ze 2-3tys km, bo po za tym, że był trochę słabszy nie było innych niepokojących objawów, także uszczelka mogła się rozdmuchać bardziej. Głowica sama od siebie chyba by nie pękła
    daniel93
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Rejestracja: 02 Maj 2012, 12:29
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

    Re: Hyundai Coupe uszkodzona uszczelka pod głowicą?

    06 Maj 2012, 11:48

    Nie zauważyłem oleju w płynie chłodzącym, ani odwrotnie masła w oleju, a narastające ciśnienie jest bardzo delikatne i trzeba kilkanaście sekund przytrzymać zatkany węzyk, żeby coś poczuć
    daniel93
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Rejestracja: 02 Maj 2012, 12:29
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0
     
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      S2020005
      GTP Light