Hyundai Tucson 2.0 - spryskiwacz nie podaje płynu

27 Wrz 2013, 11:17

Mam problem ze spryskiwaczem szyb ,taki że z przodu jest a na tył w ogóle nie podaje płynu czy może tak być że silniczek posiada oddzielnie na przód,i na tył.Proszę o jakieś informację oraz gdzie znajduje się silniczek spryskiwacza.
martin1232
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 06 08 1987
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Tucson
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Wrz 2013, 13:22

Masz w swoim aucie pewnie jedną pompkę spryskiwacza z dwoma wyjściami jedno na przód a drugie na tył. Pompka powinna być gdzieś w okolicach zbiornika z płynem do spryskiwacza.

Powinna wyglądać mniej więcej tak jak ta na zdjęciu

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Najlepiej odpiąć przewody przy pompce i sprawdzić czy podaje płyn na dwie strony. Jeżeli będzie podawała to możesz mieć zatkany przewód który idzie do tylnej klapy. Można jeszcze go odpiąć w tylnej klapie i też sprawdzić czy podaje płyn bo może jest zatkany sam spryskiwacz tylnej szyby.
Po kolei do celu :)

Daj znać co udało się zrobić...
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

27 Wrz 2013, 13:47

odpinałem dzisiaj wężyk od tyłu i żadnej reakcji,s czy może być tak że padła jedna strona w pompce bo ta pompka jest chyba dwustopniowa.
martin1232
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 06 08 1987
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Tucson
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Wrz 2013, 13:55

Tak, może tak być że jedna strona pompki będzie działała a druga nie. Podchodzą do niech chyba trzy piny i osobno sterujesz przez to na przód i tył (jest dwustopniowa). Ale dla pewności dobrze jest odpiąć przewody na pompce i sprawdzić czy podaje bo może przewód gdzieś po drodze do bagażnika jest zagięty/ściśnięty i pompka nie ma siły płynu przepchnąć.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

27 Wrz 2013, 16:16

sprawdzałem ,sciągnołem nawet tylny boczek z podsufitki żeby zobaczyć jak to wygląda,i widać że wszystko jest w porządku przewód jest lużny spiety spinkami i nie podaje płynu natył nawet kropelki ,jutro zdejmę koło i zobaczę po przez zdjęcie przewodów czy płyn idzie z obydwu otworów,na wszelki wypadek już zamówiłem nową pompkę.
martin1232
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 06 08 1987
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Tucson
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Wrz 2013, 16:46

Ok, to daj znać obstawiam że pompka jednak nie podaje z jednej strony 8)
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota FT-86 Concept
    Po ponad roku domysłów i plotek, na Tokyo Motor Show 2009 Toyota pokazała coupe FT-86 Concept, opracowane we współpracy z Subaru. Spadkobierca tylnonapędowej legendy driftu – Corolli AE86 – otrzymał ...

27 Wrz 2013, 17:21

też ,tak myślę jak zrobię to dam znać,a może wiesz gdzie można ściągnąć książkę serwisową do tucsona
martin1232
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 06 08 1987
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Tucson
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Wrz 2013, 08:59

Książki serwisowej nie widziałem, ale instrukcję obsługi w formie skanu można pobrać z

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

28 Wrz 2013, 11:08

Dzięki instrukcję obsługi mam,ale bardziej potrzebuję książki naprawy mojego autka a takowej nigdzie nie mogę dostać,Wyjąłem pompkę i na 99,00% że to wina własnie pomki gdyż po zdjęciu przewodu nawet płyn nie leciał jak z drugiej strony i widać że ktoś już do niej zaglądał.
martin1232
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 06 08 1987
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Tucson
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Paź 2013, 09:51

Tak więc nawiązując do pompki spryskiwacz wymieniłem dwa zamienniki i po podłaczeniu kostki działało tylko na jedną stronę,jak wężyk zamienilem to dzialało albo z przodu albo z tyłu,i zrobiłem taki myk że wstawiłem trójnik plastykowy podłaczyłem pod te wejście co daje ciśnienie jak się włączy spryskiwacz i działa teraz na przód i na tył,a tamten otwór zaślepiłem i na razie wszystko gra.
Mam taką sprawę a mianowicie noszę się z zamiarem zamontowania rur progowych do mojego autka i czy ktoś mi powie które to są punkty do przykręcenia wsporników
martin1232
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 06 08 1987
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Tucson
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Paź 2013, 10:25

Masz zatem uzkodzone sterowanie pompki. Albo włacznik, albo przewód albo na złączce coś siedzi. Zmierz przy pompce czy po włączeniu tyłu pojawia się napięcie na silniczek. Nie wiem jak masz właczana pompke na tył, zazwyczaj jest w manetce wycieraczek. Wówczas możliwe jest, że styk w niej się uszkodził i trzeba będzie wymienić. Łączenie przodu z tyłem to szkoda płynu. Lepiej naprawić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Paź 2013, 10:59

Objaw jest taki że jak manetkę włączę na przód to jest ciśnienie,ajak w manetce końcówkę przekręce to niema żadnej reakcji tak że wychodzi na to że manetka jest uszkodzona
martin1232
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 06 08 1987
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Tucson
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Paź 2013, 11:44

Niekonieczznie manetka - może być z jakiegoś powodu przerwa w obwodzie elektrycznym, a manetka może być ok.
Trzebaby wypiać złącze włacznika ( manetki ), i zmierzyć przejście na stykach od włączania tylnego spryskiwacza. Dodoatkowo można podać napięcie na tej złączce na przewód od pompki. Tylko nie wiem czy tam sterowanie jest plusem czy masą. Podejrzewam, że plusem. Wówczas będziesz na 100% czy to manetka czy przewody bądz złączki
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Paź 2013, 12:44

A wiesz może gdzie można zdobyć książkę naprawy tego autka taką serwisową nie książkę obsługi
martin1232
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 06 08 1987
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Tucson
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Paź 2013, 22:13

Jak nie ma na necie ( np. na elektrodzie ) to niestety nie :no:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000