Impreza vs Evo IX vs RX 8

18 Kwi 2011, 00:11

Majk, tylko sie z nim nie scigaj :!:
takie cos
STI 408hp / 580NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp

to sie objezdza 150 konnym GSI.
zeby nie bylo ostrzegalem :!:
a poza tym sie nie chwal, dobrze wiemy ze nie masz o motoryzacji pojecia. jak jestes taki kozak to sam zmien olej w astrze GSI. zaloze sie ze spanikowalbys. to auto-legenda, pomnik. nie jakies tam subaru czy lansery. :lol:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

18 Kwi 2011, 00:16

Ostatnio jechalem Legacym i mnie Corsa A objechala i to dosc konkretnie, taki Sleeper bo doszedlem go dopiero po szybkiej parti zakretów ale na prostej odchodził i to bardzo , potem pogadalem z panem na BP, swap 3.0 V6 z Omegi :lol:
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

18 Kwi 2011, 00:38

MajkPZM napisał(a):Ostatnio jechalem Legacym i mnie Corsa A objechala i to dosc konkretnie, taki Sleeper bo doszedlem go dopiero po szybkiej parti zakretów ale na prostej odchodził i to bardzo , potem pogadalem z panem na BP, swap 3.0 V6 z Omegi

tyle ze podniecac sie takim czyms to moga tylko ludzie pokroju hemp'a.
wolalbym 160 konna impreza, bo i ona dalaby rade takiemu wynazkowi jak skonczy sie prosta.
FWD, ciezki silnik nad osia skretna- to nie ma prawa szybko jezdzic poza prosta. oczywistosc :wink:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

18 Kwi 2011, 01:56

Jedni lubią stuningowane osły, a drudzy mustangi z rodowodem 15 pokoleń wstecz. Co kto lubi rypka mnie to jeśli mam być szczery :) mimo tego, że dla mnie tuning osła to wiocha.

Jeśli chodzi o ceny to sugerowałem się średnią z allegro :P ale mnie póki co głownie interesuje koszt utrzymania.

@MajkPZM
Rozumiem, że jesteś mechanikiem ? inżynierem?
Ciekaw jestem Twojej opinii a propos kosztów utrzymania tych samochodów, możesz coś dodać szerzej ? Wydajesz się ogarnięta i siedząca w temacie osobą dlatego też liczę na konkretniejszą odp jak "wg mnie/ wydaje mi się, że mniej pali ten, ale ten ma tańszy serwis"
(dla jasności nie pije do Ciebie hemp )
niedzwiedz89
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Oświęcim

18 Kwi 2011, 03:10

niedzwiedz89, no problem ;]


ja wolę corse :)

w pierwszej chwili pomyslalem o Corsie Hansa 3,2 V6 :)
co z tego ze ma nowe zawieszenie Blisteina gwint 2 rozporki jak i tak JerzyB333 dogoni go Golfem taty, bo to GOLF i wiecej tłumaczyc nie trzeba;p


ahhh mocni w gadce :) a na ulicy dojezdzaja do skrzyzowania na biegu co by auto mniej paliło.... a rezerwa nigdy nie gaśnie :)
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno

18 Kwi 2011, 09:42

Niedzwiedz89
EVO teoretycznie powinno wyjsc taniej w utrzymaniu, silnik w EVO jest jednak bardziej pancerny od 2.5 subarowego, ewentualne podniesienie mocy w EVO tez jest sporo tansze, samym programem + wydech z 300konnego evo masz juz 360koni, w subaru zeby miec te 360koni to trzeba wyłozyć prawie 10tyś na początek. Jak sie kupi nie zakute STI to pierwsze co trzeba zrobic to jechac na kucizne chyba, że auto ma służyc tylko do turlania sie po miescie. Spalanie podobne ale wszystko zalezy od stylu jazdy przy normalnej po miescie 15l do upalania na torze do 70l. Mi standardowo po miescie STI pali koło 20l.
Przeglady w obu dosc często, ja zmieniam olej co kilka pojezdzawek czyli co jakies 1000km, ale jak sie auta uzywa codziennie do normalnej jazdy to oleje+ filtry wystarczy co 7,5tyś km.

Z Twoim budzetem ciezko o STI i EVO IX, pamietam zeby w zadnym wypadku nie wydac calej kasy na auto, bo kupisz auto i na pewno pare tysiecy na początek bedzie trzeba wsadzić. Silnik 2.0T jest troche odporniejszy od tego 2.5T, ( 2.0T w STI do 2005 roku, potem 2.5T ). Za tą kase mozesz poszukac dobrego WRXa 2.0T ale WRX a STI to calkiem inne swiaty, ten pierwszy jest fajnym, mocnym i szybkim dupowozem, ktory potrafi dac calkiem sporo fanu:)

ahhh mocni w gadce a na ulicy dojezdzaja do skrzyzowania na biegu co by auto mniej paliło.... a rezerwa nigdy nie gaśnie :shock: :lol: A Ty pewnie z typu tych w Octaviach co to 200m przed skrzyzowaniem gdzie pali sie czerwone sakczą po pasach wypedzaja wszystkich i przed samymi swiatlami ostro po heblach :roll:
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    PODSUMOWANIE i SPIS MODELI - Koszty utrzymania
    Na tej stronie znajdziesz spis ponad 350 modeli samochodów w około 90 zestawieniach. Abarth: Grande Punto 1,4 T-Jet Alfa Romeo: 147 2,0 TS 147 3,2 GTA 156 1,9 JTD 159 1,8 159 1,9 JTDm 166 3,0 Audi: A2 1,6 FSI A3 8L ...

18 Kwi 2011, 10:45

hemp napisał(a):niedzwiedz89, no problem ;]


ja wolę corse :)

w pierwszej chwili pomyslalem o Corsie Hansa 3,2 V6 :)
co z tego ze ma nowe zawieszenie Blisteina gwint 2 rozporki jak i tak JerzyB333 dogoni go Golfem taty, bo to GOLF i wiecej tłumaczyc nie trzeba;p

Praw fizyki nie zmienisz, rozłożenia masy z ciężkim przodem i lekkim tyłem również :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

18 Kwi 2011, 11:14

MajkPZM napisał(a):A Ty pewnie z typu tych w Octaviach co to 200m przed skrzyzowaniem gdzie pali sie czerwone sakczą po pasach wypedzaja wszystkich i przed samymi swiatlami ostro po heblach



powiedział co wiedział :)
Jogi4x4 napisał(a):Praw fizyki nie zmienisz, rozłożenia masy z ciężkim przodem i lekkim tyłem również


nigdy nie twierdzilem ze takie małe zapierdalaczki beda lepsze na torze niz STI czy EVO.
poprostu mowilem ze moga sporo namieszac na wyscigach na 1/4 mili i czesto zadziwic na prostych 400m
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno

18 Kwi 2011, 12:02

hemp napisał(a):co z tego ze ma nowe zawieszenie Blisteina gwint 2 rozporki


To poprawia prowadzenie w zakrętach ale z powodu takiego rozłożenia masy to dalej nie będzie sie prowadzić jak czteronapęd
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

18 Kwi 2011, 12:14

Jogi4x4 napisał(a):hemp napisał/a:

co z tego ze ma nowe zawieszenie Blisteina gwint 2 rozporki


To poprawia prowadzenie w zakrętach ale z powodu takiego rozłożenia masy to dalej nie będzie sie prowadzić jak czteronapęd


oczywiscie, nigdy nie twierdzilem inaczej
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno

18 Kwi 2011, 16:45

@MajkPZM
Trochę się zamotałem. Z tego co mówisz wynika, że WRX to zajebista sprawa :P chyba, że się machnąłeś i chodziło Ci o STI :P
Skoro mówisz, że to za mało na dobre Evo to poczekam w takim razie jeszcze, dozbieram i wtedy kupię coś sensownego.

Poza tym trochę mi się sytuacja w domu zmieniła. Więc póki co zejdę na coś do 20tyś, bo będę musiał kupić 2 auta. Dla siebie coś z pazurem i dla ojca jakiegoś wolnossaka.
I tu Panowie mam do Was kolejne pytanie co byście mi doradzili ?

Jeśli chodzi o mnie to myślałem o :
- Hyndai Coupe
- Peugeut 407 Coupe (ale tego chyba nie dorwę w tej cenie), diesel
- Audi A4 (dlaczego nie ma wersji Coupe..eh), diesel
- Focus Coupe, diesel
Na tą chwilę tyle. Auto chce mieć do codziennej jazdy i czasem pośmigania. Preferuje diesel bo mimo tego, że Nissana mam gazie i nie mam z nim problemów, to wkurza mnie tankowanie 2 zbiorników :P

A dla ojca (też do 20tyś):
- Thalia - sedan, diesel. Paskudny samochód, ale model 06-08 można dostać już w tej cenie. W dodatku pali 3-5l ropy i ponoć bezawaryjne a coś takiego właśnie potrzebuje dla ojca.
Generalnie nie mam więcej pomysłów może to być cokolwiek byleby spełniało takie warunki:
- nie starsze niż 10lat
- diesel
- sedan/combi
- ma mało palić i być tanie w utrzymaniu, żeby mój ojciec mógł się wylaitować na te lata, a nie wkur!@#ć non stop, bo jego obecny wóz to jeżdżąca awaria :/ w rok zjadł ponad 10-12k. A jak dodam, że to nubira w gazie to śmiech na sali. Aaa dodam jeszcze, że jara się Scenic'em i samochodami podobnych gabarytów, ale nie wiem czy się znajdzie coś dobrego w tej cenie.
niedzwiedz89
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Oświęcim

18 Kwi 2011, 16:57

z evo do hjundaja coupe, nie ma to jak bajkopisarze :)

zostan przy tym co masz bo Ci do tego stary zaleje. a do mocniejszych aut juz nie da rady

[ Dodano: 18 Kwiecień 2011, 16:58 ]
a ojcu kup poloneza w gazie.
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno

18 Kwi 2011, 17:14

Hemp,
mimo, że od początku irytowały mnie Twoje posty nie tylko w moim temacie, starałem się być miły i wyrozumiały. Ale już mi się odechciało. Nie wiem jakie Ty masz problemy ze sobą ogólnie i szczerze mam to gdzieś. Może Ty masz 'starego' nie wnikam, ale z mojego ojca zejdź, bo 2 rzeczy nigdy nie będę tolerował głupoty i hipokryzji.
Z Evo do Hyundai Coupe ? Jaki widzisz w tym problem ? Pisałem, że budżet na nie będę mieć po 2 awansie (nie pisałem że będzie jutro czy za tydzień), więc zszedłem do tego czym dysponuje na dziś - w miarę logiczne dla każdego z pełnym zestawem chromosomów.
A co do bajek...weź się ogarnij człowieku. Pół forum z Ciebie zbija i Twojego objeżdżania wszystkich swoją niedoścignięta ASTRA I po wieś tuningu. Jesteś typowym forumowym trolem w dodatku erudytą a to już jest wybuchowa mieszanka.
Reasumując mam do Ciebie ostatnią prośbę, jeśli nie masz zamiaru się już udzielać na temat, to nie pisz, a nawet nie zaglądaj tu.
niedzwiedz89
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Oświęcim

18 Kwi 2011, 19:18

Focus Coupe? Pierwszy raz słyszę, wiem, że istnieje CC ale tutaj z 60 tysięcy trzeba mieć.
407 w Coupe za 20 tysiecy??? No nie szalejmy tak ;-) Za ta kwotę kupisz co najwyżej 406 w Coupe
[link do oferty na Allegro wygasł]

Z twoich propozycji najlepszym wyborem będzie jednak moim zdaniem Hyundai Coupe

A ja od siebie dodam jeszcze Forda Cougara. Tutaj spokojnie zmiescisz sie w budzecie
[link do oferty na Allegro wygasł]

Honde Prelude
[link do oferty na Allegro wygasł]
4 koła skrętne, niezła moc i trwałośc Hondy :)

Możesz też poszukać Alfy Romeo GTV, ale tutaj przydałby się kontakt z jakims doświadczonym alfistą. Do tego polecam forum alfaholicy.org

Ewentualnie BMW e46, ale tutaj musiałbyś dać z 26 tysięcy. Jednak napęd na tył + prowadzenie + jakość wynagrodziłyby ten wydatek ;)
[link do oferty na Allegro wygasł]
Libre
Aktywny
 
Posty: 336
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Seat Ibiza

18 Kwi 2011, 19:55

voila, Focus Coupe
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
:)

Dzięki Libre za wypowiedź ;)
Akurat Cuugarów niecierpie :P a BMW podobają mi się tylko stare.
Za to Prelude, trafiłeś idealnie w mój gust :)
406 też dorwałeś ładny okaz.
niedzwiedz89
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Oświęcim