Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

01 Lis 2016, 22:06

Witam

Przerobiłem swojego mercedesa W124 silnik 2.0 118km na EFI. Wtryskiwacze od audi a4 1.8T. Mam zamiar sam zakładać instalację z tym że nie wiem jakie podzespoły byłyby najlepsze. Kolega polecił mi taki zestaw jak poniżej ale chciałbym go skonsultować z Wami. Jeżeli można coś wymienić na lepsze a nie będzie to jakoś dużo więcej kosztowało to nie ma problemu. Chcę dobrą instalację żeby nie paliła jak smok i była bezproblemowa. Kwoty jako takiej nie mam ustalonej, chcę wiedzieć ile mnie to wyjdzie dopiero wtedy w razie czego weźmie się coś z niższej półki :)

Reduktor ACR01 Stag
Sterownik (Stag 4, 300premium lub 300ISA2)
Wtryskiwacze STAG AC W03

Butlę już posiadam.

Wiem że to nie jest dobrana instalacja tylko jedne z typów do wyboru. Nie jestem za bardzo w temacie a nie chcę kupić czegoś co nie będzie jeździło tak jak powinno. Dlatego piszę do Was z prośbą o pomoc w wyborze fajnej instalacji :)

Z góry dzięki.

Pozdrawiam Krzysztof
Mirakuru
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 09 07 2014
Auto: Mercedes W124
Silnik: 2.0 118KM
Paliwo: Benzyna + LPG

02 Lis 2016, 11:20

Mirakuru napisał(a):Mam zamiar sam zakładać instalację z tym że nie wiem jakie podzespoły byłyby najlepsze
Masz uprawnienia żeby później wystawić stosowne dokumenty do wbicia instalacji do dowodu? Inaczej nie możesz jeździć takim samochodem z założoną przez siebie instalacją.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Lis 2016, 22:02

Instalację jest wbita w dowodzie bo była już zamontowana. Niestety nie jest sprawna i muszę tylko powymieniać podzespoły :). Kolega będzie mi to pomagał montować chodzi tylko o dobranie części żeby to miało ręce i nogi.
Mirakuru
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 09 07 2014
Auto: Mercedes W124
Silnik: 2.0 118KM
Paliwo: Benzyna + LPG

05 Lis 2016, 16:04

Pomoże ktoś ?
Mirakuru
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 09 07 2014
Auto: Mercedes W124
Silnik: 2.0 118KM
Paliwo: Benzyna + LPG

05 Lis 2016, 18:33

Jeżeli chodzi o sterowniki od gazu które wymieniłeś są przestarzałe. Na rynku jest teraz dużo lepszych i rozwojowych serowników od gazu chociażby seria Q. Do tego silnika w zupełności sprawdził by się sterownik bule box czy zenit pro, chociaż tak naprawdę pamiętaj że wtryskiwacze gazowe do 70% sukcesu instalacji gazowej dlatego weź coś z najwyższej pułki baracuda czy hercules, aby przedłużyć ich żywotność proponuję filtr z odstojnikiem, reduktor możesz zostawić. Jeszcze tylko pytanie jak twoje przeróbki silnikowe będą się spisywać.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Lis 2016, 20:04

Moim zdaniem jak nie znasz się na instalacjach odpuść sobie samodzielny montaż. Oddaj w ręce kogoś kto się zna na temacie. Co do przykładu sterownika to nie jest to najnowszy czy super sprzęt. Doprowadzić samochód na benzynie do serii napisz ile chcesz przeznaczyć na gazunek a wtedy coś możemy podpowiedzieć
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LX - terenowy krążownik
    Najczęściej kupowanymi autami Lexusa są obecnie SUV-y. W Polsce klienci mogą wybrać popularnego Lexusa NX lub większego Lexusa RX, tymczasem za oceanem oferta obejmuje też dwa jeszcze większe modele – GX oraz prekursora ...

05 Lis 2016, 20:26

Na EFI silnik pracuję o wiele lepiej jak na Ke-Jet. Jest dynamiczniejszy i mocniejszy tak że o to nie ma się co martwić. Co do sterowników to tak jak mówię nie jestem w temacie na tyle żeby wiedzieć co jest aktualnie najlepsze bo to podobnie jak w elektronice dziś na topie jest telefon xxx a za msc wyjdzie 2x mocniejszy lub tańszy o podobnych parametrach. Co do montażu nie widzę problemu zamontowania całości, po drugie w razie czego pomagał mi będzie kumpel który zna się co nieco :). Co do kwoty mogę przeznaczyć tak do 1,5tys. Chcę żeby instalacja była bezproblemowa w obsłudze i nie rozleciała się po 10tys km, więc jeżeli trzeba będzie dołożyć coś do tej kwoty żeby złożyć lepszą instalację to nie ma problemu. Wiadomo to nie nowy samochód i nie trzeba mu 4 czy 5 gen bo to jest bezsensowne wydawanie pieniędzy w tym przypadku.
Mirakuru
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 09 07 2014
Auto: Mercedes W124
Silnik: 2.0 118KM
Paliwo: Benzyna + LPG

07 Lis 2016, 20:44

Mirakuru napisał(a):Wiadomo to nie nowy samochód i nie trzeba mu 4 czy 5 gen bo to jest bezsensowne wydawanie pieniędzy w tym przypadku.

IV generacja to jest sekwencyjny wtrysk gazu który w tym przypadku jest najlepszym rozwiązaniem. Sterowniki nie musi posiadać opcji typu OBD czy jakiś valvetoników, ale na wtryskiwaczach gazowych bym nie oszczędzał bo to serce instalacji.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Lis 2016, 22:34

ja też bym celował w IV generację, jednak jeśli chcesz być usatysfakcjonowany z jazdy na lpg - to załóż IV generacje.
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

07 Lis 2016, 22:55

Napewno jest to bardzo dobry wybór w przypadku IV generacji ale no właśnie wiele też zależy od stanu samochodu więc poczekajmy co kolega wybierze do Merca i wtedy podyskutujemy
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

07 Lis 2016, 23:08

Jeżeli chodzi ci o kompresję to jest książkowa. A o co chodzi z tym co wybiorę do mercedesa jaką generację ? Co do 4 gen tak powiedziałem bo myślałem że jest droga i mój silnik nie wykorzysta jej potencjału. Jeżeli uważacie że będzie najlepsza to ok tylko jak to wygląda cenowo ?

PS. zapomniałem dodać że EFi zrobione jest na pół-sekwencję.
Mirakuru
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 09 07 2014
Auto: Mercedes W124
Silnik: 2.0 118KM
Paliwo: Benzyna + LPG

08 Lis 2016, 20:37

sterownik najlepiej wybrać pod siebie z czym się miało doczynienia (jak już coś wybierzesz napisz to podpowiem czy warto), jeżeli chodzi o wtryskiwacze polecam wysokiej jakości tj. herculesy reduktor coś ze stajni kme jakiś silver czy tur.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Lis 2016, 23:24

Cena jest różna i zależna od regionu i warsztatu w którym montujesz. Tak więc tam muszą Ci to wycenić - Ty tylko mozesz zasugerować im na jakich podzespołach - tak jak użytkownik wyżej napisał.
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

09 Lis 2016, 14:23

Jak już wcześniej pisałem instalację montuję sam z kolegą.
Mirakuru
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 09 07 2014
Auto: Mercedes W124
Silnik: 2.0 118KM
Paliwo: Benzyna + LPG

09 Lis 2016, 20:23

to jak montujesz sam to bierz pod uwagę tylko dobre podzespoły o ile nie chcesz oszczędzać ja bym polecił jak wyżej coś z górnej półki : Herki lub barki
Co do reduktora Antartic bądz tur od KME.
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014