Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

17 Gru 2016, 21:36

No będę próbował się wkręcić po bokach wtryskiwaczy tak żeby było jak najkrócej. Mam jeszcze dwa pytania które wniknęły dzisiaj przy montażu.

Długość przewodów DO Wtryskiwacza od listwy nie ma znaczenia ??? Najważniejsze są długości PO wtryskiwaczu do kolektora tak ?

Mam też problem z tym licznikiem który pokazuje ile jest gazu w butli (ma 3 przewody). Jego średnica jest za wielka w porównaniu do tej dziury która jest w wielozaworze. Jest tam stary licznik ale ma tylko 2 wyjścia i nie wiem co z tym zrobić.

Poniżej wszystko jest na zdjęciach. Reduktor i elektrozawór założyłem wraz z podłączeniem obiegu wody. Prosiłbym Was o zobaczenie czy to wszystko jest dobrze zamontowane.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Czy mógłbym ten rezystancyjny zegar od BRC podpiąć pod Staga czy nie da się tak ?
RaQu
Nowicjusz
 
Posty: 35
Zdjęcia: 9
Rejestracja: 02 Lip 2015, 12:09
Auto: Mercedes-Benz W124
Silnik: 2.0 122KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

18 Gru 2016, 14:45

ważna jest długość wężyka od wtryskiwacza gazowego w kierunku króćców w kolektorze ssącym muszą być jak najkrótsze. Co do samego wskazania jest to zwykłe szkiełko 0-90 OHM które będzie pasować do staga.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 543
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 02 Lut 2016, 18:39
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

18 Gru 2016, 14:53

Ok dzięki czyli podepnę kolorami tak jak jest oryginalnie :)
RaQu
Nowicjusz
 
Posty: 35
Zdjęcia: 9
Rejestracja: 02 Lip 2015, 12:09
Auto: Mercedes-Benz W124
Silnik: 2.0 122KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

18 Gru 2016, 15:05

tam sa dwa kable masa i sygnałowy myślę że podołasz
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 543
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 02 Lut 2016, 18:39
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

24 Gru 2016, 15:00

RaQu napisał(a):Filtr mam odstojnikowy Alex Ultra 360 . Kupiłbym z włóknem szklanym ale nie było pod ten wymiar co chciałem.


Filtr bym wymienił na początku - boproducent przyznał się do wtopy i wkłady w tym filtrze się rozpadaja.
http://gazeo.pl/wiadomosci/ALEX-chucha-na-zimne,wiadomosc,9594.html

Tak więc zastanów się nad tym. polecam filtr Twister.
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 01 Lut 2016, 21:52
Prawo jazdy od: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

26 Gru 2016, 10:51

He jak pech to pech xD. No nic na razie niech siedzi będzie kumpel zamawiał to się rozejrzę za czymś innym. Z tego co widzę to nie chodzi o cały filtr tylko wkłady więc wymienię na jakiś inny i będzie grało :). Mam pytanie odnośnie ustawień tego Qboxa. Nie ma tam moich wtryskiwaczy (co bardzo mnie zdziwiło) Valteków jest kilka rodzajów a Barracud nie O_o. Wybrałem Ac W02 bo były zbliżone rezystancją czasami otwarcia itp czy tak może zostać czy trzeba to zmienić ?. Zastanawiam się na ile dokładne jest zbieranie tych ptk do LPG i PB, jutro będę stroił wszystko od nowa tym razem z czteropasmówką. Bo z tego co zauważyłem nie włączając wgl instalacji gazowej na benzynie mi śmiga pięknie ładnie a już na mapie benzynowej zebranej przez sterownik na niskich obrotach faluje i to dość konkretnie identycznie na LPG. Tak że po udanym wystrojeniu wrzucę fotki i relacje z jazdy :). Dysze rozwiercam na 2mm a i jeszcze jakie powinienem mieć ciśnienie na reduktorze przy takim rozmiarze dysz ? Przypomnę silnik mam 4cyl 120KM.
RaQu
Nowicjusz
 
Posty: 35
Zdjęcia: 9
Rejestracja: 02 Lip 2015, 12:09
Auto: Mercedes-Benz W124
Silnik: 2.0 122KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wywrotki giganty to największe ciężarówki na świecie Wywrotki giganty to największe ciężarówki na świecie
    Wozidła sztywnoramowe to największe na świecie pojazdy kołowe. Ładowność największych z nich znacznie przekracza 300 t, a wielkość odpowiada dużemu jednorodzinnemu domowi. Zbudowanie tak imponujących rozmiarami pojazdów ...
    Jakie silniki wybierają Europejczycy? Jakie silniki wybierają Europejczycy?
    Analitycy sygnalizują, że październik 2017 r. był momentem przełomowym pod względem wybieranego przez kierowców rodzaju paliwa. W ciągu tego miesiąca zarejestrowano ponad 619 tys. pojazdów z silnikami benzynowymi, ...

  • Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    27 Gru 2016, 08:00

    ciśnienie spokojnie ustawiaj między 1.1 a 1.25 w zależności od dysz właśnie. Zmień ten filtr sobie bo z tym Alexem dużo ostatnio wymiań idzie
    golfiarz
    Aktywny
     
    Posty: 333
    Rejestracja: 22 Cze 2016, 20:30
    Prawo jazdy od: 13 04 1983
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Vw Golf VII
    Silnik: 2.0TFSI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    27 Gru 2016, 09:19

    Ok tak jak mówiłem wkład wymienię na dniach jak kumpel będzie zamawiał sobie jakieś rzeczy :)
    RaQu
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 9
    Rejestracja: 02 Lip 2015, 12:09
    Auto: Mercedes-Benz W124
    Silnik: 2.0 122KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1990

    Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    27 Gru 2016, 21:02

    Jak nie znają przyczyny to podejrzewam że wymiana nic nie pomoże i tak samo będzie się działo. może zły materiał albo konstrukcyjnie źle zaprojektowane - więc lepiej wymienić cały filtr.
    Piotrek123
    Aktywny
     
    Posty: 259
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 01 Lut 2016, 21:52
    Prawo jazdy od: 13 01 2008
    Auto: BMW 328xi
    Silnik: 3,0 234 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    27 Gru 2016, 22:09

    w programie zaznacz hane najbardziej jest zbliżona do baracudy
    djkranc
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 543
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 02 Lut 2016, 18:39
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
    Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    27 Gru 2016, 22:34

    Image

    Pod zdjęciem napisane jest że tylko wkłady zawodzą więc nie wiem :/

    Dobrze zobaczę tam i wybiorę Hany dzięki :)
    RaQu
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 9
    Rejestracja: 02 Lip 2015, 12:09
    Auto: Mercedes-Benz W124
    Silnik: 2.0 122KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1990

    Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    28 Gru 2016, 07:56

    ja zmienisz wkład to pojeżdzij zobacz czy się nie dzieje to samo bo może obudowa coś nie tak.
    golfiarz
    Aktywny
     
    Posty: 333
    Rejestracja: 22 Cze 2016, 20:30
    Prawo jazdy od: 13 04 1983
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Vw Golf VII
    Silnik: 2.0TFSI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    28 Gru 2016, 14:16

    Tzn jak mam sprawdzić działanie tego filtra xD ?
    RaQu
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 9
    Rejestracja: 02 Lip 2015, 12:09
    Auto: Mercedes-Benz W124
    Silnik: 2.0 122KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1990

    Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    28 Gru 2016, 19:47

    Wystarczy rozkręcić filtr i zobaczyć czy wkład cały. ALe na górze tekstu jest napisane że nie znają przyczyny. WIęc wymiana na ten sam fabrycznie uszkodzony wkład , nie wiem czy ma sens.

    Bo raczej go nie poprawili jak nie znają przyczyny. Chyba że wymieniają na inny wkład.
    Piotrek123
    Aktywny
     
    Posty: 259
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 01 Lut 2016, 21:52
    Prawo jazdy od: 13 01 2008
    Auto: BMW 328xi
    Silnik: 3,0 234 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    28 Gru 2016, 20:42

    No właśnie nie mam co do tego pewności chyba trzeba do nich napisać.

    Mam jeszcze kilka pytań bo zrobiłem wstępną mapę stroiłem z sondą szerokopasmową i tam mieści się w granicach 15.5 są małe odchyłki na + i - ale nieduże.

    Image

    Czy ta mapa jest ok tak na wygląd ? Podczas jazdy nie czuć różnicy czy LPG czy PB. Ciśnienie na reduktorze mam ustawione na 1.16 podczas jazdy min to 1.0coś a max to 1.2coś wydaje mi się że tutaj ciśnienie jest ok.

    Dysze rozwierciłem na 2.0 tylko nie wiem czemu ale w programie wyskakuje błąd wtryskiwacze cały czas otwarte ??

    Jest jeszcze problem z falowaniem na LPG na niskich obrotach 600-800 tak +- faluje cały czas, Macie jakieś pomysły albo rady :) ?

    Czy aby czasy wtrysków nie są trochę za duże ?

    Nie wiem czemu ale źle pokazuje mi stan gazu w butli na tym małym ekraniku. Albo pokazuje cały czas pełny albo rezerwa i nie wiem o co chodzi. Mam wybrany 90Ohm czujnik poziomu LPG i malejąco.

    Z testów które przeprowadziłem wczoraj i dzisiaj odnośnie spalania. 60km (trasa + miasto w tym kilka km w korku) 9l co daje 15l / 100km. Natomiast w trasie 40km/3l co daje 8l / 100km. Pewnie jeszcze raz będę musiał podłączyć sondę i zobaczyć na te odczyty :)

    Jeszcze bym zapomniał zapytać o jedną rzecz. W ustawieniach odnośnie kolejności cylindrów mam tam ustawione tak jak było oryginalnie w sterowniku. Czy nie powinno być to zmienione tak jak mam zrobioną pół sekwencję 1 i 3, 2 i 4 cyl razem czy to nie ma jakiejś różnicy przy półsekwencji ?
    RaQu
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 9
    Rejestracja: 02 Lip 2015, 12:09
    Auto: Mercedes-Benz W124
    Silnik: 2.0 122KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1990
     
    • Warto przeczytać
    • Renault Alpine A110-50
      SEAT Ibiza Ecomotive
      Autosacrum 2009
      KTM