Instalacja V gen.

04 Lis 2016, 14:50

Ktoś mi może powiedzieć konkretnie ile zapłacę dziś za montaż takiej instalki o standardowej jakości typu Stag do auta z wielopunktowym wtryskiem paliwa (np 1,6-ok 100KM).
A ile kosztuje taka instalacja do silnika ,który ma wtrysk bezpośredni??
Pytam ,bo znajomy chce zmienić auto i taką V gen chce założyć do tego nowokupionego. Tylko czy wybrać auto z tradycyjnym MPI czy z wtryskiem bezpośrednim? Wiadomo ,że z wtryskiem bezpośrednim ,można coś nowszego kupić. Ale jakie będą koszty instalacji???
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lis 2016, 18:26

artur73 napisał(a):wielopunktowym wtryskiem paliwa (np 1,6-ok 100KM).

ceny wachają się od 2tys do 2.5tys kwestia sterownika redukota i wtryskiwaczy gazowych oraz wiedzy gazownika
.
artur73 napisał(a):A ile kosztuje taka instalacja do silnika ,który ma wtrysk bezpośredni??

to nie jest takie łatwe stwierdzenie instalacje do bezpośredniego wtrysku dzielą sie na te które podają gaz w fazie lotnej i dotryskują benzynę( mniej skomplikowane koszt okolo 3.5tys), oraz na takie które dawkują gaz w fazie lotnej (koszt od 8tys) w obu przypadkach trzeba się dowiedzieć czy producent ma opracowany taki silnik i czy jest wogole możliwośc założenia instalacji w konkretnym aucie.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Lis 2016, 19:47

djkranc napisał(a):ceny wachają się od 2tys do 2.5tys kwestia sterownika redukota i wtryskiwaczy gazowych oraz wiedzy gazownika
Rozumiem ,że piszesz o zwykłej instalce sekwencyjnej tzw. IV gen. Tylko ,że ja pytam o V gen do tradycyjnego MPI.

Co do wtrysku bezpośredniego ,to faktycznie ...trzeba by się zagłębić w konkretne modele. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lis 2016, 20:47

do 140 kW 5800-6400 zł, powyżej 140 a do 210kW 6800 -7400 zł

to ceny dla 4 cylindrów.
spory wydatek
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

05 Lis 2016, 09:20

Dla kogo spory to spory..
Adrizo
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 18 11 1984
Przebieg/rok: 31tys. km
Auto: Audi
Silnik: 3.2
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Lis 2016, 15:12

Jakie to odkrywcze...Jeśli dla Ciebie nie jest spory, to tylko pogratulować. Dla kogo jest? No dla mnie, dlatego napisałem, że spory. Masz z tym problem?
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najdziwniejsze pomysły motoryzacyjne ostatnich lat
    Tegoroczne edycje targów motoryzacyjnych pokazały, że producenci samochodów podczas prac koncepcyjnych wciąż poszukują niestandardowych rozwiązań. Które z nich okażą się trafne, zweryfikuje czas. Eksperci ...

05 Lis 2016, 18:43

moje osobiste zdanie na temat V generacji, nie jest taka super niezawodna jak się chwalą producenci. Pompy wysokiego ciśnienia są cały czas awaryjne, i serwis cały czas kosztuje kosmiczne pieniądze ludzi którzy potrafią to serwisować też jest jak na lekarstwo. Nie zmienia to faktu że mamy wolny kraj i każdy ma prawo do wyboru na czym jeździ albo co ma pod maska samochodu.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Lis 2016, 20:00

Moje zdanie jest takie bo sam użytkowałem lub bardziej miałem okazje pojezdzic samochodem z taką instalacją i o ile nic się nie działo to problemem było opalanie zimnego silnika. Co do opinii ja bym nie wydał tyle kasy na taką instalacje bo i serwis kiepski a wizja jazdy z jednego miejsca do drugiego oddalonego o 150 km w celu sprawdzenia co się dzieję moim zdaniem mija się z celem. No ale to tylko moja opinia
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

06 Lis 2016, 09:49

Czyli panowie ...lepiej poczekać z tą opcją V gen. na udoskonalenie sprzętowe i na jednoczesny spadek ceny za samą instalkę..?
Wniosek- dobra sekwencja nie jest zła tylko...coraz mniej na rynku aut z tradycyjnym MPI nadającym się do założenia zwykłej sekwencji.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lis 2016, 10:05

Coraz mniej MPi, takie są fakty. Jeśli tylko jesteś w stanie wyłożyć takie pieniądze, to jest to opcja do rozważenia. Musisz policzyć, w jakim czasie zwróci Ci się montaż - ile jeździsz. Bo może się okazać, że korzystniej jest założyć IV generację. Na IV już będziesz oszczędzał (zwróci Ci się montaż), a z V generacją dalej będziesz czekał na zwrot z inwestycji, a powiedzmy już będziesz myślał nad zmianą auta. Tak to trzeba rozważyć. Oczywiście do obu opcji uwzględnić trzeba kwestie serwisowe.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

06 Lis 2016, 10:13

artur73 napisał(a):Czyli panowie ...lepiej poczekać z tą opcją V gen. na udoskonalenie sprzętowe i na jednoczesny spadek ceny za samą instalkę..?

Z tym czekaniem to może byś kiepsko ponieważ inst. Vka była już w 2000r. wkładana do tojek wtedy w ASO kosztowała 7,5k a teraz kosztuje około 5k poza aso więc można uznać że ceny stoją w miejscu.
Co do samej instaliki to wspominam ją bardzo pozytywnie, mój brat przejechał tojką 300tyś.km. i nic przy niej nie było robione. Wiadomo że to też były czasy zwykłych "systemów" lpg które często przypominały maszynę parową więc wtedy porównanie wypadało max dobrze. Teraz jeżdżę na dobrej sekwencji i chyba nie zdecydowałbym się na Vkę ze względu na koszty tym bardziej że jakiś specjalnych oszczędności z tego powodu nie ma.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lis 2016, 21:12

artur73 napisał(a):Wniosek- dobra sekwencja nie jest zła tylko...coraz mniej na rynku aut z tradycyjnym MPI nadającym się do założenia zwykłej sekwencji.

Dobra sekwencja jest dobra nawet bardzo dobra:) Co do samochodów z bezpośrednim wtryskiem paliwa producenci instalacji gazowych mocno pracują nad tym aby takie auta dało się zagazować, kończy się era diesla także warto pracować nad nowymi rozwiązaniami w branży LPG.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Lis 2016, 22:47

bezpośredni wtrysk jest zgubny, ponieważ niektórych samochodów nie da się zagazować, ja przy zakupie bmw bym się naciął własnie na taki silnik, jednak udało mi się znaleźć jeszcze inny starszy model z starą rzędowa szóstką :) SIlnik niezawodny :) oczywiście zagazował po niedługim czasie :)
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

07 Lis 2016, 22:51

Producenci nie próżnują wystarczy spojrzeć na nowe silniki z grupy VW a dokładnie mówiąc 1.8TSI z 8 - ma wtryskiwaczami czyli 4 pośrednie i 4 bezpośrednie. Ciężkie czasy idą dla paliw alternatywnych
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

08 Lis 2016, 05:52

No to powiedźcie mi wprost ,czy zagazowalibyście i jaką wtedy instalacją Fodziaka C-Maxa z którąś zwykłą benzynówką (1,6-100KM albo 1,8-120KM lub 2,0 145KM) ???
:roll:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna