Inwestycja w obecne auto, czy zmiana na coś innego?

29 Wrz 2023, 10:11

Cześć. Obecnie jeżdżę A3 8V 2.0t quattro ze stanów - rok 2015, czyli przedlift. Ogólnie auto fajne, koszta utrzymania w miarę przystępne (na chwilę obecną). Jakość wykonania niestety taka se (szczerze, to octavia z 2017 roku którą mam okazję co jakiś czas jeździć jest w środku lepiej wykonana) ale za to autem się jeździ całkiem w porządku.

Niestety, ale największym minusem tego auta jest to, że jest to kompletna bieda - brak PDC, jakichkolwiek radarów. Z takich "lepszych" rzeczy, to mam tylko elektryczny fotel kierowcy, duży szyber i to chyba wszystko. Chociaż, jakbym był handlarzem, to zaraz bym tutaj wymienił jeszcze szyby w prądzie, ABS, ESP itp itd, tak jak to niektórzy robią :D

W auto włożyłem już trochę pieniędzy (ale w sumie nie jakoś dużo - cały zawias przód zrobiony, wymienione sprężyny przód i tył, obydwa przednie łożyska) + szykuje mi się powoli wymiana dwumasy w DSG i prawdopodobnie regeneracja dyfra tył (aczkolwiek jest szansa, że to łożyska).

Ale zmierzając do meritum - nie licząc potencjalnie zbliżających się napraw, to najbardziej boli mnie fakt "niedoposażenia" auta. Mam je rok (raczej zbyt długo aut nie trzymam, szkoda życia na jeżdżenie jednym autem przez 5-6 lat :lol:) i zaczynam się powoli zastanawiać nad doposażeniem auta a jego sprzedażą.

Jeżeli chodzi o doposażenie, to największym minusem tego "przedsięwzięcia" jest to, że musze przyszykować dodatkowe 6-7 tysięcy (dołożenie PDC, wymiana jednostki MIB na model poliftowy) i powiedzmy, że takie coś na chwilę obecną by mi wystarczyło na kolejne kilka miesięcy jazdy. Ale z drugiej strony, zacząłem się zastanawiać nad sprzedażą auta i kupnem czegoś innego. Tylko problem jest taki, że nie wiem za bardzo co.

Nie chciałbym przekraczać budżetu który zakładam, że będzie wartością sprzedażową obecnego auta (czyli pewnie koło 63-64k). Przez całe życie jeździłem VAGami - głównie z tego powodu, że staram się sam wszystko robić przy autach, a pomijajac fakt, że te auta są proste w naprawie (chociaż w przypadku 8v już niekoniecznie), to mam też sporo narzędzi typowo pod VAGa.

Jeżeli miałbym wymieniać auto, to bylibyście w stanie coś zaproponować? - Nie mam żadnych wymagań odnośnie skrzyni - obecnie mam automat, ale jestem w stanie się "cofnąć" do manuala (szczególnie, jeżeli byłaby to skrzynia, która nie wydaje z siebie dźwięków w trakcie których człowiek się zastanawia ile zaraz będzie musiał wydać pieniędzy, tak jak mam obecnie z DSG :D)
- Raczej benzyna (od czasu do czasu pojadę do pracy, około 7-8km miastem albo 12km autostradą), a tak, to jeżdżę głównie po dużym mieście + raz na jakiś czas jakaś dłuższa trasa w formie wycieczki
- Wolałbym 5d (3d zniosę w jakichś określonych przypadkach, ale jednak fajnie mieć świadomość tego, że nie muszę wysiadać z auta żeby mógł pojechać ze mną więcej, niż 1 pasażer).
- Bez znaczenia, czy kombi, czy hatchback czy sedan.
- Moc - jestem w stanie zejść z obecnych 220km do trochę mniejszej mocy, ale bez przesady.
- Napęd - tak samo, obecnie mam AWD, ale jestem w stanie zrezygnować z tego na cześć RWD/FWD.
- Koszta utrzymania - wiadomo, że jak auto będzie mocniejsze, to swoje weźmie. Ale pisząc o kosztach utrzymania mam na myśli koszta, pokroju rozrządu w jakimś 3.0 tdi od audi - nie mam problemu, żeby za jakieś łożysko zapłacić 400/500 zł, ale nie chcę też auta, gdzie czasami do banalnej czynności trzeba rozebrać całe auto.
- Awaryjność - wiadomo, ciężko w 15 letnim aucie przewidzieć pewne rzeczy (szczególnie, że zależy to dużo od poprzedniego właściciela), ale chciałbym móc jeździć autem w spokoju, a nie ciągle je naprawiać.

Moje propozycje:

Leon mk3 1.5 tsi - jeździłem octavią z tym silnikiem i całkiem fajnie się odpycha. Myślę, że w tym budżecie kupie coś lepiej wyposażonego, niż obecne Audi.
Hyundai Genesis coupe 2.0t - trochę taka odskocznia, ale spodobało mi się te auto. Z tego co czytałem, to całkiem bezproblemowe w utrzymaniu. Z kosztami podobnie.
Ceed 2 1.6 t-gdi - fajnie wyposażone w tym budżecie, auto trochę bardziej dla ludu i też wydaje mi się że może być bezproblemowe, ale jakoś nie wiem. O ile te nowe modele Kia/Hyundai mi się podobają, tak w przypadku 2 generacji mam trochę wątpliwości.
Renault GT220 - znalezienie HB graniczy z cudem, a ten model w kombi mi się nie podoba.
Alfa Romeo Giuletta QV - przednie lampy mnie odstraszają.

Z takich starszych aut, to myślałem jeszcze nad jakimś A4 B7 1.8t/2.0tfsi w quattro albo Lexem GS430 mk2 - pierwszy wybór głównie z przyzwyczajenia do vaga, drugi z tego powodu że chciałbym sprawdzić jak to jest z tą V8. Ale z drugiej strony, średnio mi się widzi płacić 45 tysięcy za 20 letnie auto tylko dlatego, że marka premium i V8. No i odstrasza trochę dostępność części.

Co myślicie?
uskke
Nowicjusz
 
Posty: 46
Auto: Nie mam

29 Wrz 2023, 11:59

uskke napisał(a):W auto włożyłem już trochę pieniędzy (ale w sumie nie jakoś dużo - cały zawias przód zrobiony, wymienione sprężyny przód i tył, obydwa przednie łożyska) + szykuje mi się powoli wymiana dwumasy w DSG i prawdopodobnie regeneracja dyfra tył (aczkolwiek jest szansa, że to łożyska).

Hmm to są początki zabawy. NIe wiem jaki masz nalot ale potem będzie weselej.
Na 100% masz dsg ?

uskke napisał(a):Renault GT220 - znalezienie HB graniczy z cudem, a ten model w kombi mi się nie podoba.


Kup 190kę i zrób tak jak ja zrobiłem :D
uskke napisał(a):Z takich starszych aut, to myślałem jeszcze nad jakimś A4 B7 1.8t/2.0tfsi w quattro albo Lexem GS430 mk2 - pierwszy wybór głównie z przyzwyczajenia do vaga, drugi z tego powodu że chciałbym sprawdzić jak to jest z tą V8. Ale z drugiej strony, średnio mi się widzi płacić 45 tysięcy za 20 letnie auto tylko dlatego, że marka premium i V8. No i odstrasza trochę dostępność części.


Gs430 mk2 są znacznie taniej niż 45k.pln.. Można go kupić żeby zobaczyć jak powinno być złożone auto i jak może być oszczędne. Po tym samochodzie już nic nie będzie takie samo :D ale jest to auto retro, zapomnij o nowoczesności, systemach itp.
Za 45k. będzie mk3 niestety w porównaniu do mk2 na minus chociaż już mniej retro ale dalej jak na klasę auta tanio. Części mniej niż do Golfa 4 ale bidy nie ma.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Wrz 2023, 12:09

Taa, DSG. Ogólnie, byłem przygotowany na koszta i powiem szczerze - nie przeszkadzała by mi ewentualna "kosztowność" tej skrzyni gdyby nie to, że te auto kompletnie nie jest takie jakie chciałbym żeby było :D

Fajnie jeździ, przyśpiesza jako tako, ale pod względem "nowoczesności" to czuje się jak w starym aucie - brak czegokolwiek. Obecnie mam 145kkm przejechane.

Właśnie tak rozmyślam nad tą Megane, kupnem słabszej wersji, zrobieniem jakiegoś chipa i pojeżdżeniu trochę. Myślałem nad Megane 3RS, ale jednak 3 furtki + chciałbym trochę komfortu (młody jestem, ale bycie młodym-gniewnym już mi wyszło z krwi).

A co Lexa - właśnie widziałem różne ofety. Jak już miałbym się pchać w lexa gs, to raczej mk2 - głównie za sprawą jakości wykonania (chociaż nie wiem, czy lata już nie dadzą o sobie znać). A cene wziąłem z grupy fb, kiedyś pytałem to się dowiedziałem, że jak nie chce gruza, to muszę szykować minimum 40k.
uskke
Nowicjusz
 
Posty: 46
Auto: Nie mam

29 Wrz 2023, 12:28

uskke napisał(a): A cene wziąłem z grupy fb, kiedyś pytałem to się dowiedziałem, że jak nie chce gruza, to muszę szykować minimum 40k.

Nie chce mi się komentować tych oszołomów od klasyków itd. Ogólnie jest to drogie auto jak na wiek ale jak się trafi to zazwyczaj sztuki po 30-35k są betonami sprzedażowymi. Może jak coś co jest igła z nalotem 100k.km. to ok.35k pójdzie.

Ale to nie jest auto for ju :D . To tak jak masz nokie 3210 i najnowszego ajfona.
I jeszcze mk2 V8 realizuje zadanie sleepera, lekkie felgi i ganiasz i to grubo. Jest t jedno z nielicznych aut gdzie musiałem pokazywać Panu (obcemu) z BMW że nie mam pod maską kompresora.

uskke napisał(a):Myślałem nad Megane 3RS, ale jednak 3 furtki + chciałbym trochę komfortu (młody jestem, ale bycie młodym-gniewnym już mi wyszło z krwi).


Megane 3 RS jest twarda a dokładając krótki bieg 6ty w trasie średnio. 140kmh = 4k.rpm w mojej GT mam 3k.rpm.
Dla mnie coupe robi robotę i 5furtek wizualnie :cry:
Ja sobie zrobiłem na opcje RS po programie i jest git. Szybkie auto, fajna charakterystyka, fajna jazda.
uskke napisał(a):Obecnie mam 145kkm przejechane.


To uciekaj :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Wrz 2023, 15:32

szybki napisał(a):Gs430 mk2 są znacznie taniej niż 45k.pln.. Można go kupić żeby zobaczyć jak powinno być złożone auto i jak może być oszczędne. Po tym samochodzie już nic nie będzie takie samo ale jest to auto retro, zapomnij o nowoczesności, systemach itp.

Że się tak bezczelnie podepnę autorowi, ile realnie trzeba dać za gs300 a ile za gs430 mk2? Nawet niż na silniku chyba zalezmu żeby był polift i audio ML.
Bo zbieram i bd ściągał z na zamówienie albo megane 2.0 kombi albo gsa z naciskiem na gsa
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

29 Wrz 2023, 16:20

MK2 300 fl około 25k ładna 430ka 25-30.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Wrz 2023, 16:29

szybki napisał(a):MK2 300 fl około 25k ładna 430ka 25-30

O kurde myślałem że zdecydowanie drożej ładne sztuki.
Instalacja z 5k?
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

29 Wrz 2023, 19:01

uskke napisał(a): brak PDC, jakichkolwiek radarów.


ale po co ci to?

bez radarów jeździć nie umiesz czy jak :lol:

to samo z czujnikami parkowania i to audi a3 jeszcze , a3 to nie jest cadillac escalade gdzie tam by się juz przydało coś takiego

P>S> mój szwagier ma dosyć długie auto avensisa kombi i czujniki parkowania są a i tak upalił w słupa jak cofał. :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

29 Wrz 2023, 19:34

rupertpumpkin napisał(a): kurde myślałem że zdecydowanie drożej ładne sztuki.
Instalacja z 5k?

Aut jest mało a i tak często te perełki w zawyżonej cenie sprzedają się miesiącami gdzie finalnie nie wiesz za ile poszła.
Zresztą są takie stronki od klasycznych aut i obfitych opisów gdzie cena jest X2 a potem dają wklejkę "sprzedane". Zresztą dla śmiechu trzymam sobie foty z ich perełkami jak stały pod płotem u Sadama Habibi w różnych krajach eu za 1/3 ceny. Tam jeszcze nie miały story :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Wrz 2023, 19:49

szybki napisał(a):Aut jest mało a i tak często te perełki w zawyżonej cenie sprzedają się miesiącami gdzie finalnie nie wiesz za ile poszła.
Zresztą są takie stronki od klasycznych aut i obfitych opisów gdzie cena jest X2 a potem dają wklejkę "sprzedane". Zresztą dla śmiechu trzymam sobie foty z ich perełkami jak stały pod płotem u Sadama Habibi w różnych krajach eu za 1/3 ceny. Tam jeszcze nie miały story

Musi coś w rym być bo jak widzę ceny to rozstrzał na otomoto jest potężny więc pewnie cena ofertowa a transakcyjna to musi być przepaść w niektórych przypadkach.
Pewnie zagadam z kimś żeby przywiózł z zagranicy pod dom i święty spokój ;)
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

29 Wrz 2023, 20:07

rupertpumpkin napisał(a):Pewnie zagadam z kimś żeby przywiózł z zagranicy pod dom i święty spokój

W sumie tak ale ogólnie jest problem bo już nie ma tych aut zagranicą a jak są to drogie.
Według mnie lepiej opłaca się brać MK3 bo nawet z USA można coś ustrzelić w dobrej cenie. Przy wprowadzaniu masz kupę kosztów stałych + akc 18,6 co przy tanim aucie robi się kiepsko.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Wrz 2023, 20:09

rupertpumpkin napisał(a):Pewnie zagadam z kimś żeby przywiózł z zagranicy pod dom i święty spokój ;)


jasneeee bo za granicą stoją perełki za pół darmo w idealnym stanie isię proszą kup mnie kup mnie :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

29 Wrz 2023, 20:37

Myślałem o mk3 ale mk2 bardziej mi się podoba i eksploatacja trochę taniej.

A co do sprowadzania to myślałem bardziej pod tym kątem że może trochę lepszy stan a może nie ale zd łatwiej zamówić coś rzadkiego niż samemu polować i jeździć. Przykład megane 2.0 kombi. W mojej okolic przez ostatnie 2 miesiące pojawiły się 2 sztuki i zeszły moment obie ok 27k i wiem z grup na fb że dużo osób zadzwoniło parę godzin po wystawieni i było po ptakach a jak pytałem typa co sprowadza to zaproponował że za 31k przywiezie pod dom z opłatami i rejestracja. Sztuka która wysłał stała 6k ojro w Niemczech. Może trochę drożej (a może nie) ale może warto zapłacić za komfort niż polować na jakiegoś zwyklaka 2 miesiące
Takie przemyślanie ale może gadam głupoty 8)
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

30 Wrz 2023, 07:42

Założenia masz dobre. Ja bym szukał wszędzie . Czyli w Pl i EU.
Co nie zmienia faktu że przy MK2 samych kosztów transportu + opłat w Pl jest około 4-4,5k jak spoza UE dojdzie z około 2k. Więc procentowo zakładając wartość auta 25-35k.to sporo tych "dodatków".
Przy MK3 wartym 45-55k koszt papierów wzrosną już niewiele.
Wiadomo że MK2 jest jakościowo lepszy i tańszy w obsłudze ale dalej zostaje procentowe inwestowanie w auto.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe