Jak jest naprawdę z napięcie akumulatora?

19 Wrz 2024, 20:21

Dzień dobry,

Bardzo proszę o wyjaśnienie:
Naładowany aku Silver Dynamic 100Ah naładowany do momentu ładowania 1A.
Napięcie podczas odpalania 12,5V (bardzo dobrze) testowo pozostawiam odłączony od auta na dwa tygodnie. Po dwóch tygodniach napięcie podczas startu 11,7V źle auto nie odpala. Podłączam aku do ładowarki, ładuję ok. 1 godzinę początkowy prąd ładowania ok. 3,2A który w 5-ciu minutach spada do ok.1,2A. Zakładam do auta odpalam i jest ok.

Z krótkich wiadomości od sprzedawców otrzymuje informacje iż każdy akumulator z tych 12,7V przed startem w czasie odpalania ma np. już 10,5V.

Niestety wcześniej nie prowadziłem pomiarów ale z serwisu otrzymuje wiadomość iż musi być zawsze ponad 12 przy odpalaniu inny temu zaprzeczają iż to niemożliwe.

Kto wie najlepiej jak jest naprawdę.
fiki
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 1

20 Wrz 2024, 09:12

fiki napisał(a):Z krótkich wiadomości od sprzedawców otrzymuje informacje iż każdy akumulator z tych 12,7V przed startem w czasie odpalania ma np. już 10,5V.
Podczas staru napięcia spada do około 10V ponieważ obciążenie akumulatora jest bardzo duże, a to za sprawą rozrusznika. Generalnie jeżeli na akumulatorze masz napięcie spoczynkowe powyżej tych 12,5V to wszystko powinno być ok. Na forum w dziale akumulatory-samochodowe-vf493.htm masz sporo informacji o akumulatorach.

Zauważ też że już po otworzeniu auta z pilora niektóre systemy zaczynają się aktywować a to powoduje że napięcie lekko spada. Może być tak że przed otworzeniem samochodu będzie np. 12,6V ale już zaraz po tym jak go otworzysz bez próby odpalania pojawi się nawet poniżej 12V.

Jak chcesz zagłębić temat to można sobie Kupis taki tester do akumulatora już za około 150zł który pozwoli wykonać test z rozruchem i tam będzie widać jakie są napięcia.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

20 Wrz 2024, 17:01

Dziękuję,
za odzew ale niestety nie zgodzę się. Napięcie na klemach aku o niczym nie świadczy co obrazuje przypadek mojego aku Varta. Mogę mieć nawet 12,8V i nie zapalić, mogę mieć mieć 12,4V i zapalić i to nie jest trudne do wytłumaczenia ale nie jestem nauczycielem fizyki czy elektrotechniki od tego właśnie jest to Forum.
Nie zapalam bo jest aku do niczego i zachowuje się tak jak to opisałem, liczyłem ewentualnie na potwierdzenie tego, jasne że aku to nie jest idealne źródło prądowe ale jednak aku rozruchowe o danym prądzie i napięciu podanych na danych.
Rozrusznik załącza się po świecach i nie pobiera już więcej niż świece.
U mnie pobór prądu podczas rozruchu nie przekracza 30A. Bosch podaje jakie ich aku ma mieć parametry : 400A - przez 5 sek nap nie może spaść poniżej 11,9V. I z tego co widzę akumulatory krajowej dystrybucji nie spełnią zwłaszcza Claris made in Czech. czyli Varta Bosch.
Chcę widzieć taksiarza z takimi akumulatorami w samochodzie:) z tego co można kupić w handlu.
A może otrzymam właściwy krajowy adres sprzedawcy aku z parametrami Boscha.
Przyrząd rezystancyjny naturalnie mam jak inne ponieważ palcami nic nie zmierzę.
Dziękuję,
fiki
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 1

20 Wrz 2024, 17:33

fiki napisał(a):Rozrusznik załącza się po świecach i nie pobiera już więcej niż świece
Mam rozumieć że piszesz o silniku diesla?

fiki napisał(a):Mogę mieć nawet 12,8V i nie zapalić, mogę mieć mieć 12,4V i zapalić i to nie jest trudne do wytłumaczenia
No jasne ale jak masz odpowiedni akumulator o parametrach jakie przewidział producent to raczej przy sprawnym akumulatorze i wartościach napięcia o których napisałeś jak nie zapalasz to nie będzie wina akumulatora :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

20 Wrz 2024, 20:56

fiki napisał(a): mojego aku Varta
Ile to latek ma ta Twoja Varta ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4843
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Wrz 2024, 10:45

Aku Varta S3 Silver Dynamic 100Ah wyprodukowana w grudniu 2022, kupiona z końcem listopada a zamontowana u mnie w lutym 2024.
fiki
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowca i narciarz w jednym stali domu
    Zadając pytanie: Co łączy kierowcę i narciarza? Pewnie większość osób odpowiedziałaby, iż łączy ich samochód, którym narciarze najczęściej docierają pod stok narciarski. Jednak obie te grupy mają ze sobą ...

21 Wrz 2024, 10:49

ps. kupiona z końcem listopada 2023r,
fiki
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 1

21 Wrz 2024, 11:04

Jest stwierdzenie bardziej niż prawdziwe, auto jest w porządku zapala jak zawsze teraz jeżdżę na innym aku a ten Varta Silver Dynamic 100Ah rozładowuje się w dwóch tygodniach ale w/g sprzedawcy i gwaranta jest dobry, dobry bo ma napięcie OCV w normie ale nie ma "prądu". Nie chcą podać wyników pomiarów, uzasadnienie odrzucenia reklamacji jest stwierdzenie iż akumulator ma wszystkie parametry prawidłowe oraz tu wyszczególniam prawidłową gęstość elektrolitu!
fiki
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 1

21 Wrz 2024, 21:12

fiki napisał(a):odrzucenia reklamacji
Czyli temat powstał bo reklamujesz a ONI reklamację dorzucają . Powiem Ci że ciężko będzie coś wydumać aby Ci pomóc .Możesz się doktoryzować odnośnie akumulatorów. Możesz pytać tu i tam ale to ONI mają ostateczne zdanie .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4843
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Wrz 2024, 10:44

Tak, niestety prawda.
Ale, ale to jest czego nie wiem jak organizacje państwowe ustosunkowują do takich oszustw, jakie jest orzecznictwo. Są też rzeczoznawcy itd a w końcu jest Internet w którym wiadomości szybko się roznoszą. Na razie nie podaję nigdzie nazwy sprzedawcy ale na wszystko jest czas.

Podniosłem swoją wiedzę o akumulatorach wiem jak należy testować akumulator i ta Varta już w czasie zakupu była wadliwa, była zapewne ze zwrotu.
fiki
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 1

23 Wrz 2024, 13:02

fiki napisał(a):Varta już w czasie zakupu była wadliwa, była zapewne ze zwrotu
To czemu ja kupiłeś mając taka wiedzę? Teraz raczej to taka walka z wiatrakami i przepychanie się między stronami. Na pewno nie będzie łatwo.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

29 Lis 2024, 20:55

Końcowy wniosek :)

Ta Varta na pewno nie mogła by być wykorzystana do nowszych Mercedesów które z informacji z dobrych źródeł muszą mieć 12,1V przy starcie. Jednak powodem u mnie był rozrusznik, w ostatniej fazie moich zmagań z problemem nawet inżynier chciał doszukiwać innych powodów związanych z elektryką. Kupiłem nowy rozrusznik no i teraz nie mierzę już napięć przy starcie - zapalam prawidłowo.
Dziękuję za zainteresowanie się moim tematem.
fiki
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 1