Jak samemu zregenerować wahacze tylnej osi,Mercedesy.

08 Sty 2013, 16:39

Zamiast kupować całe wahacze,można kupić same tulejki FAGA(pytać w sklepie).Co prawda cały wahaczyk f-my TEKNOROT kosztuje tyle ile dwie tulejki(50 zł) ,ale nigdy nie wytrzyma tyle.Odkręcamy dany wahaczyk,musimy mieć imadło.Potrzebna jest jedna tulejka metalowa o średnicy tulejki tej,która jest w wahaczu,druga musi być o średnicy dokładnie 4.5 cm,tak by można tulejkę z wahacza wypchnąć.Długość tulejek obydwu ok.4 cm.Potem imadło ,tulejki stare wychodzą bez protestu,niestety trzeba na to dużej siły,ale imadło sobie radzi z tym bez problemu.Potem wpychamy w ten sam sposób tulejki nowe.Tak oto za małe pieniążki regenerujemy sobie wahacze tylnej osi,które wytrzymają tyle samo jak nowe całe firmy FAG.Nie uda się tylko zregenerować drążka reakcyjnego,gdyż on posiada sworzeń,jego niestety trzeba kupić(albo oddać do regeneracji).Przynajmniej przez 100 tyś km spokój.Głównego wahacza nie ruszamy,z doświadczenia wiem,że tulejki w tym wahaczu,prócz pływającej, są nie do zdarcia,ona jest inna,dłuższa.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8628
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept serii 1 tii 2007
    Studium stylistyczne skupione wyłącznie na wyścigach motorowych. Samochód zbudowany w oparciu o BMW serii 1 Coupé wpisuje się w tradycję tworzenia kompaktowych, lekkich i sportowych aut coupé produkcji ...
    Bez kichania, kaszlu i łzawienia oczu w samochodzie
    Przez kilka chłodniejszych miesięcy w przewodach i zakamarkach układu klimatyzacji zdążyły zebrać się szkodliwe dla naszego organizmu zanieczyszczenia, grzyby i pleśnie. U wielu ludzi wywołują one takie nieprzyjemne reakcje ...