Jaką pianownicę ręczną i gotowy zestaw do mycia auta polecilibyście?

31 Paź 2020, 07:58

Jestem całkowicie początkującym w dziedzinie auto detailingu - właściwie to jeszcze nie zacząłem praktykować :) Za 3 tygodnie robię polerkę lakieru u gościa, który zrobi to naprawdę fachowo i porządnie. Do tej pory auta myłem po swojemu i bez żadnego pojęcia o właściwym myciu - czyli źle, rysując lakier i popełniając szereg innych błędów. Do myjni bezdotykowej mam 20 km więc mycie na myjni bezdotykowej i późniejsze kończenie etapów w domu gdy auto się z powrotem zakurzy podczas powrotu to bezsens. Teraz wiem, że najpierw ma być piana aktywna, później mycie szamponem z rękawicą , suszenie ręcznikiem i ewentualne woskowanie co jakiś czas. Czy pianę nakładam na wcześniej nie spłukany brud i na suche auto? Jako początkujący chciałbym poprosić was żebyście dali mi jakiś gotowy link z zestawem kosmetyków z ręcznikiem, rękawicą itp. Wiadro z separatorem pewnie kupiłbym oddzielnie. Jaką również polecilibyście pianownicę do samochodu oby tylko w miarę rozsądnych cenach? W ogóle co ile myć samochód żeby brud nie wpływał i nie reagował negatywnie na lakier?
Berserker1982
Początkujący
 
Posty: 73
Zdjęcia: 0

01 Lis 2020, 09:52

Berserker1982 napisał(a):Czy pianę nakładam na wcześniej nie spłukany brud i na suche auto?
Najpierw dokładnie pod ciśnieniem płuczesz cały samochód i dopiero nakładasz pianę za pomocą pianownicy. Chodzi o to żeby spłukać większe zanieczyszczenia przed położeniem piany.
Berserker1982 napisał(a):Jaką również polecilibyście pianownicę do samochodu oby tylko w miarę rozsądnych cenach?
Pianownicę można kupić tańszą nawet z tych budżetowych bo one dają radę. Ważniejszy jest tu środek który będzie się odpowiednio pienił. Nawet przy najlepszej pianownicy kiepski środek nie da piany takiej jak oczekujemy więc warto na to zwrócić uwagę. Pianownice warto sobie kupić pod myjkę wysokociśnieniową którą posiadamy.