Jaki Akumulator lub akumulatory zamontować do tego solaru

25 Kwi 2018, 23:21

Witam
Posiadam solar o tej mocy wysyłam link chcę się zorientować, jakiej mocy akumulator muszę kupić ewentualnie 2 chodzi, mi, aby przy dobrym słońcu przez cały dzień został lub zostały naładowane do pełna posiadam jeden sprawny Akumulator 12 v 60 Ah 390 A
Pozdrawiam i proszę o poradę
Zdjęcie
Marekus1225
Początkujący
 
Posty: 186
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Kwi 2018, 12:18

Jakie będziesz miał zapotrzebowanie na prąd? Do czego będziesz wykorzystywał energię i przy jakim napięciu 12V?

Pojemność akumulatora może być obliczana jest za pomocą wzoru:

C = 2 × W × F/U

gdzie:
W - dzienne zapotrzebowanie odbiorów w energię [Wh],
F - współczynnik związany z rezerwą energii, wynoszący: 2,5 latem i 4 zimą (minimalne wartości),
U - napięcie systemu [V]

Tu masz przykładowy czas ładowania przy akumulatorze 120Ah:
Pojemność akumulatora: 120 Ah
Moc baterii słonecznej: 235 W
Bateria tej mocy dla systemu 12V powinna dysponować napięciem 18V, zatem prąd jaki produkuje to około: 12.4 A
Takim też prądem będzie ładowany akumulator, więc regulator ładowania musi wytrzymać prąd: 13 A
Pełne naładowanie akumulatora potrwa około: 9.2 h

Te dane są poglądowe i podane w przybliżeniu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6841
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Kwi 2018, 22:58

Duże dzięki za info teraz zrozumiałem o co chodzi posiadam Akumulator 12 v 60 Ah 390 A to jeszcze dokupię drugi taki sam czy powinno być ok czy lepiej jeszcze dokupić 80 Ah ?
Posiadam taki regulator czy według ciebie jest wystarczający ? wysyłam link czy jest jakaś różnica jaki regulator zastosuję zależy od mocy akumulatora naładowania? Jeśli byś mógł to odpisz mi jak dla dla pierwszoklasisty ponieważ jestem całkiem zielony w tych sprawach
Dzięki
[link do Allegro wygasł]
Marekus1225
Początkujący
 
Posty: 186
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Kwi 2018, 20:53

Jedynie co to będę używał do lodówki samochodowej i dwóch wentylatorków 12 V komputerowych do małej klimatyzacji chłodzonych lodem .
Marekus1225
Początkujący
 
Posty: 186
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Maj 2018, 13:31

Marekus1225 napisał(a):Posiadam taki regulator czy według ciebie jest wystarczający ?
Według opisu powinien wystarczyć. Regulator jest do paneli o maksymalnej mocy 430W a twój panel jest słabszy więc jest ok.
Marekus1225 napisał(a):teraz zrozumiałem o co chodzi posiadam Akumulator 12 v 60 Ah 390 A to jeszcze dokupię drugi taki sam czy powinno być ok czy lepiej jeszcze dokupić 80 Ah ?
Myślę że druga 60Ah w zupełności Ci wystarczy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6841
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Maj 2018, 22:08

Ok dzięki za info ale mam jeszcze jedną prośbę czy to jest prawdą że jeśli bym podłączył żarówkę 20 W do akumulatora 12 V i następnie podłączył takiej samej mocy żarówkę 20 W do przetwornicy z 12 na 220 V to by było dużo mniejsze zużycie prądu z 220 V Jeśli to jest prawdą to czy możesz mi obliczyć ile godzin by potrwało rozładowanie akumulatora 120 Ah z 12 V na 220 V używanie 1200 W . Przykładowo jakiejś grzałki lub wentylatora. Chodzi mi jak
Bardzo bym był wdzięczny za info tyko napisz mi tak abym mógł zrozumieć ponieważ jestem w tych sporadisch zielony
Marekus1225
Początkujący
 
Posty: 186
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zaglądamy do warsztatu - renowacja klasycznej Toyoty 2000GT w RPA
    Na początku marca 20201 roku Toyota South Africa ogłosiła, że rozpoczęła renowację jednego z niewielu zachowanych egzemplarzy największego skarbu wśród historycznych modeli marki – sportowego coupe 2000GT. Po ...
    3 miliony silników EA211
    19 czerwca 2020 w fabryce Mladá Boleslav został wyprodukowany trzymilionowy silnik EA211 dla samochodów ŠKODA i innych marek z Grupy Volkswagen. Pierwszy egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej w 2012 ...

  •