Jaki komputer do diagnostyki

24 Wrz 2020, 19:57

Zamierzam kupić komputer do diagnostyki, zależy mi na obsłudze wszystkich sterowników, nie tylko silnika, auta jakie maja byc obsłigiwane to popularne marki, Toyota, Honda, BMW, grupa VAG, Renault, Peugeot..
Potrzebuje takich informacji jak np. Czym różni sie tester Typu FOXWELL a komputer (laptop) diagnostyczny np. DELPHI? Funkcjonalność obu typów jest taka sama?
Do róznych marek samochodów bede potrzebował różne adaptery pod obd2 ? Bo z tego co widzę to np. Do wspomnianego FOXWELL jest jeden adapter kompatybilny ze wszystkimu autami wyposarzonymi w obd2.
Proszę o doradzenie...
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

25 Wrz 2020, 09:09

damian87 napisał(a):Zamierzam kupić komputer do diagnostyki, zależy mi na obsłudze wszystkich sterowników, nie tylko silnika, auta jakie maja byc obsłigiwane to popularne marki, Toyota, Honda, BMW, grupa VAG, Renault, Peugeot..

To zależy od wielu czynników. Np. czy potrzebujesz to na warsztat, czy dla siebie.
damian87 napisał(a):Potrzebuje takich informacji jak np. Czym różni sie tester Typu FOXWELL a komputer (laptop) diagnostyczny np. DELPHI? Funkcjonalność obu typów jest taka sama?

Generalnie funkcjonalność wszystkich testerów jest taka sama. Wszystkie odczytują wszystkie kody błędów. Różnica jest w firmie oczywiście, a za tym idzie cena oraz w obudowie jak i innych funkcjach dodatkowych. Przed zakupem każdego powinieneś zapytać i sprzedawcy o dokładny opis dane testera i musisz wybrać taki, który ci spasuje. Nikt nie da ci jednoznacznej odpowiedzi.
damian87 napisał(a):Do róznych marek samochodów bede potrzebował różne adaptery pod obd2 ? Bo z tego co widzę to np. Do wspomnianego FOXWELL jest jeden adapter kompatybilny ze wszystkimu autami wyposarzonymi w obd2.

Złącze OBDII jest tytlko jedno. Ale adaptery mogą ci być potrzebne do starszych aut. Np. są auta z gniazdem ALDL.
Inną kwestią jest to, że takim uniwersalnym testerem też nie zrobisz wszystkiego. Np. uniwersalny tester ma tylko jakieś 70% możliwości niż zwykły interfejs i Lexia czy Daigbox, które obsługują PSA. Już nie raz spotkałem się z czymś takim, że uniwersalny tester pokazywał błąd i ogólny opis. A Diagbox pokazał konkretnią usterkę. Oprócz tego w Diagbox jest funkcja warsztatowa, w której są zapisane kody usterek i wszystkie przyczyny, które były usuwane w serwisach, a były przyczyną danego błędu. Są one wprowadzane do systemu przez pracowników serwisu. Ale do tego trzeba mieć kod serwisowy, który mają tylko pracownicy serwisu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Wrz 2020, 09:15

damian87 napisał(a):Czym różni sie tester Typu FOXWELL a komputer (laptop) diagnostyczny np. DELPHI?
Nie wiem jaki masz budżet ale z tego co słyszałem od osób korzystających z różnego oprogramowania to polecają bardziej Delphi i WOW Wurth tu ten drugi nawet ma więcej możliwości choć oba są do siebie bardzo zbliżone.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9721
Zdjęcia: 34

25 Wrz 2020, 17:39

MotoAlbercik napisał(a):To zależy od wielu czynników. Np. czy potrzebujesz to na warsztat, czy dla siebie.

Aktualnie dla siebie z myślą otworzenia w przeciągu roku warsztatu.
MotoAlbercik napisał(a):Złącze OBDII jest tytlko jedno.

Chodzi mi o takie przypadki jak już się sam przekonałem że np. do aut grupy PSA potrzebny jest specjalny adapter bo piny są jakoś pozamieniane.
Rokiko napisał(a):Nie wiem jaki masz budżet ale z tego co słyszałem od osób korzystających z różnego oprogramowania to polecają bardziej Delphi i WOW Wurth tu ten drugi nawet ma więcej możliwości choć oba są do siebie bardzo zbliżone.

Budżet jaki chciałbym przeznaczyć na początek do powiedzmy 5 marek samochodów( jeżeli grupa VAG to jedno:) ) to ok 2000-2.500zł
W przypadku Delphi to rozumiem że jest zwykły laptop o przeciętnych parametrach, tylko dodatkowo płacimy za oprogramowanie i adapter?
W przypadku testerów typu FoXWELL wiem jak to się odbywa ( byłem o krok od zakupu), kupujemy urządzenie potem za ok 250zł dokupujemy kolejne marki. A jak to wygląda w przypadku Delphi?
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Wrz 2020, 15:23

damian87 napisał(a):Chodzi mi o takie przypadki jak już się sam przekonałem że np. do aut grupy PSA potrzebny jest specjalny adapter bo piny są jakoś pozamieniane.

Tak. Tutaj muszą być przejściówki. Np. 16/30 pin. Ale kupując jakiś profesjonalny sprzęt zazwyczaj przejściówki są w zestawie.
damian87 napisał(a):Budżet jaki chciałbym przeznaczyć na początek do powiedzmy 5 marek samochodów( jeżeli grupa VAG to jedno:) ) to ok 2000-2.500zł

Jeżeli chcesz mieć profesjonalny/konkretny sprzęt to nieco za mało kasy chcesz przeznaczyć. Jeżeli chodzi o warsztat. No i jeszcze pytanie co chcesz tym robić. Czy tylko odczytywać błędy czy coś więcej.
Ale np. do PSA konkretny sprzęt kosztuje około 400 zł. Masz tam interfejs z przejściówką + płyta z oprogramowaniem. Czymś takim posługuje się serwis. Zrobisz tym wszystko. Nawet skonfigurujesz auto do zakupu.
Uniwersalnym sprzętem już tego nie zrobisz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Wrz 2020, 15:43

MotoAlbercik napisał(a):No i jeszcze pytanie co chcesz tym robić. Czy tylko odczytywać błędy czy coś więcej.

Zależy mi aby odczytywać ( i kasować oczywiście) błędy nie tylko sterownika silnika ale i komfortu, srs, abs itd. Abym tym sprzętem mógł np. Cofnąć tłoczki w elektrycznym ręcznym czy ustawić język komputera pokładowego kiedy nie ma takiej opcji z interfejsu.
Oczywiści najlepiej jak by tester/komputer był w języku polskim
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak i gdzie kupić części do samochodu?
    Każdy kierowca, niezależnie od tego, jakiego auta jest właścicielem, staje przed koniecznością zakupu nowych części do samochodu. Zazwyczaj jest to wynik normalnej eksploatacji części, a czasem jest to wymuszone przez kolizję ...
    Lexus NX - najpopularniejszy SUV Lexusa w Polsce
    Zaprezentowany w 2014 roku model NX stanowi 40 proc. całkowitej sprzedaży japońskiej marki. Ma 4 640 mm długości i 1 645 mm wysokości. Pod maską może pracować jeden z dwóch napędów. Pierwszy to hybryda z 2,5-litrowym ...

27 Wrz 2020, 12:16

Spróbuj w ten sposób - poszukaj na allegro interfejsy diagnostyczne i porównaj co potrafią. Zacznij od tych najtańszych za około 200 - 300 zł do tych najdroższych za około 15-20 tys. Zobaczysz czym się różnią i co potrafią.
Kolejna opcja, to wejdź sobie na stronę SDProg . Tam można kupić sobie interfejs i oprogramowanie z osobna do każdego auta, tak jak opisywałeś w poście wyżej.
Musisz sam poświęcić na to trochę czasu, poczytać co jaki interfejs z oprogramowaniem potrafi, ile kosztuje i wybrać co ci pasuje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Paź 2020, 22:26

Sam interfejs Delphi DS150E kosztuje od 600zł przez 4000zł do 8000zł a róznicy ja nie widzę.. :( ktos koze mi to wyjaśnić? ,
natomiast tester Foxwell NT530 z wgranymi najpopularniejszymi markami prawie 4000zł. W opisie u sprzedawców oba inrerfejsy potrafią to samo czyli prawie wszystko..
Dlatego proszę o opinię kogoś kto w tym siedzi i moze sie z doswoadczenia wypowiedzieć, jakie są zalety i wady obu opcji?
Bo stanęlo na tym że te 2 biorę pod uwagę..
P.S. czy Delphi potrafi to wszytsko co INPA w bmw?
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001