Jaki olej do VW Golf 5 1.4 MPi?

07 Mar 2023, 07:45

Wiem, że istnieje wujek google i prawdopodobnie na tym forum też jest gdzieś odpowiedź na moje pytanie, ale nie mam czasu przekopywać całego forum, żeby uzyskać jedną odpowiedź, a w googlach odpowiedzi są różne. Czy jest ktoś zorientowany w temacie, kto mógłby mi podpowiedzieć jaki olej lać do tego silnika? Wersja 80-konna, przebieg nieco ponad 200000 kilometrów, jeśli to ma znaczenie.
Henk
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Mar 2023, 09:32

Henk napisał(a):przebieg nieco ponad 200000 kilometrów, jeśli to ma znaczenie
Przebieg zawsze ma znaczenie jak i to czy silniki zużywa jakieś ilości oleju. Zaobserwowałeś jakieś ubytki na np. 1000km, jeżeli tak to jakie?

Dobrze by było jak byś też podał na jakim oleju obecnie jest eksploatowany silnik.

Dla tego silnika olej powinien spełniać specyfikację VW 502.00 i ACEA: A3/B4.

Może to być np. Valvoline SYNPOWER 5W-30 lub Shell Helix Ultra 5W-30
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

08 Mar 2023, 04:59

Jak przejadę 1000 km, to będę wiedział, na razie przejechałem 20 :) Nie wiem jaki olej jest teraz. Można bezpiecznie zmienić na prawidłowy?
Henk
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Mar 2023, 09:12

Dodaj do tego co polecił Rokiko:
Valvoline Maxlife 5W30 lub Motul 8100 X-cess 5W-40
Szukaj oleju z normą ACEA: A3/B3 A3/B4 to oleje ukierunkowane na ochronę silnika. Oleje z normą ACEA : A5/B5 to oleje lekko bieżne tzw.paliwooszczędne.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

27 Mar 2023, 14:20

Jeszcze jednej informacji mi brakuje: syntetyczny, półsyntetyczny, czy mineralny?
Henk
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Mar 2023, 15:31

Tylko ten pierwszy czyli syntetyczny.
Podane wyżej oleje 5W30 i 5W40 to syntetyki.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

27 Mar 2023, 16:38

Znalazłem kartkę pod maską z zaznaczonym olejem original ol longlife iii 0w-30, ale z opisu można domniemywać, że nie pasuje on do specyfikacji silnika - norma: VW 504.00 / 507.00.
Mogę na tym jeździć, czy lepiej wymienić na np. Valvoline MAXLIFE 5W-30 A3/B3 A3/B4 502.00/505.00?
Henk
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Mar 2023, 08:12

VW 502.00/505.01 - olej przeznaczony do silnikó Diesla, wyposazonych w pompo-wtryskiwacze, bez DPF, i silników benzynowych,
VW 504.00/507.00 - najwyższa aprobata koncernu Volkswagen zarówno do silników Diesla jak i benzynowych grupy PSA (Peugeot, Citroen)
Różnica między olejami jest taka:
0W30 jest bardziej płynny w niskich temperaturach od oleju 5W30 a konkrestnie 0W30 zachowuje płynność i pompowalnośc w temp.-40*C a 5W30 w temperaturze -35*C. U nas tak niskie temperatury raczej nie występują wiec 5W30 będzie w zupełności wystarczający.Oba oleje jeśli chodzi o parametry wysokotemperaturowe są takie same. Olej 5W30 to
olej odpowiedni na nasze warunki klimatyczne.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

29 Mar 2023, 20:06

W temacie jest motor 1.4 80 kucy więc BUD. Kolejna jego generacja to BXW i CGGB. Szału nie ma .Konstrukcja prosta jak cep. Jakiś specjalnych wymagań pod względem oleju nie ma . Serwis tutaj co ciekawe dla tzw. opcji ECO dopuszcza olej 10W40 :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Kwi 2023, 18:46

To prawda,że te silniki bezproblemowo będą pracować na,,bele czym,,oby tylko nie zastosować olejów w stylu 0w10,czy 0w20,ja też mam silnik,który da sobie radę nawet na oleju rycynowym,jednak jest jedna kwestia,sam z doświadczenia wiem,jak silnik potrafi pracować na oleju takim a na innym,chodzi mi o jego głośność,różnica potrafi być nieprawdopodobna,trzeba konkretnie wstrzelić się w ukryte parametry danego oleju,które będą miały wpływ na prace konkretnego silnika,ale by tego dokonać należy przyglądnąć się zaleceniom fabrycznym,i dopiero wtedy wybierać olej ,który będzie trzymał podstawowe parametry wymagane,ale przeskoczy je w stronę dołu i w stronę góry.tzn.będzie zachowywał się bardziej stabilniejedynie mniejsze znaczenie ma to,przy regulowanych luzach zaworowych,ale przy kompensatorach ma znaczenie ogromne,czyli ciśnienie jakie tworzy dany olej podczas rozruchu,oraz po rozgrzaniu,te parametry są podane w kartach charakterystyki,trzeba tylko je zebrać do kupy,te ważne i porównać.Tak sobie dobrałem oleje do swoich aut,którymi jeżdziłem,i którymi jeżdzę,już cichszej pracy sobie nie wyobrażam,a porównanie mam tylko dzięki stosowaniu płukań silnika świezymi olejami,jak najtańszymi,ale dopuszczanymi przez producentów silników,różnica potrafi być kolosalna między nimi a docelowymi,a paradoksalnie róznica w cenie nie była jakoś odstraszająca.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)