Olej do silników benzynowych czy można wlać do silnika diesla

16 Mar 2023, 21:14

Witam kupiłem na allegro olej do silnka w opisie było że do silników benzynowych i diesel a na opakowaniu jest tylko wspomniane o benzynie i lpg? Czytałem o oznaczeniach i posiada on CF czyli bez problemu mozna zalać? dodam zdjecie. Z góry dzieki ale dopiero wchodze w świat motoryzacji :/

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Valdes14567
Obserwowany
 
Posty: 1

17 Mar 2023, 08:57

Diesel, dieslowi nie jest równy i tu trzeba by było zapytać do jakiego konkretnie silnika chciałbyś zalać ten olej. Biorąc pod uwagę, że jest to półsyntetyk to raczej do jakiś starszych konstrukcyjnie diesli. Większość nowych jak nie wszystkie jednostki diesla wymagają olejów lekkobieżnych itd.

API CF – Oleje dla silników wolnossących i doładowanych zasilanych paliwem o zróżnicowanej jakości.

A3/B4 - stabilne oleje o stałym wskaźniku lepkości i wysokich parametrach do silników benzynowych i diesla z wtryskiem bezpośrednim. Nadają się również do silników, gdzie zaleca się A3/B3.
Czytaj więcej: oleje/klasyfikacja-europejska-acea/
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

24 Mar 2023, 18:46

Tak naprawdęnie ma czegoś takiego jak olej nadający się i do silnika diesla i równocześnie do benzyny,tym,którzy umieszczają takie informacje na pojemnikach zadałbym kilka pytań,pół biedy gdy silnik w stylu MPI,po wartości TBN(KOH ) można tylko stwierdzić,czy olej jest do diesla,czy benzyny,obecnie jak wiadomo produkują już tylko silniki benz.z bezp.wtryskiem,więc jakim cudem olej nadający się do diesla może również nadawać się do silnika diesla?! Do jednostek benz.zasilanych LPG jak najbardziej,ale po co komu w benzynie olej o wysokim TBN?!Są firmy,które produkują oleje tylko przeznaczone do Diesli,nie ma wzmianki o tym,że można je stosować również w benzynach,i to powinno już dawać do myślenia,podobno współczesne diesle już nie potrzebują wysokiego TBN,no i ja to rozumiem,bo w nich spaliny najpierw przechodzą przez dpf w ,którym następuje zapłon oraz oczyszczanie spalin i czyste już wpadają do silnika , komory spalania,tak by to miało wyglądać wedle tych,którzy tak twierdzą,wysoki TBN w każdym dieslu jest nieodzowny,tym należy się kierować,natomiast do silników benzynowych jeżdżących tylko na benzynie,im niższy,tym lepiej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Mar 2023, 06:56

oczywiście banzynowego,dobrze,że tutaj udzielają się inteligentni ludzie,dlatego nie prostują błędów,wiadomo o co chodzi:)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Mar 2023, 09:59

Oleje do silników Diesla różnią się od olei do silników benzynowych zawartością dodatków, ponad to oleje do nowoczesnych siników Diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze zawierają więcej dodatków zapobiegających pienieniu się oleju.Oczywiście na rynku są oleje które można zastosować zarówno do silników benzynowych jak i Diesla ale to ,,Erzatz" czyli namiastka typowego oleju do konkretnego silnika.
Taki uniweralny olej do benzyny i Diesla będzie spełniał w 90% wymagania do benzyny ale już do Diesla tylko w 75%.Nie widzę wiec sensu aby się bawić w takie jego kupowanie zwłaszcza ,że na rynku jest cała gama olejów do Diesla które będą odpowiadać wszelkimi parametrami do twojego silnika .Wystaczy tylko zajrzeć do instrukcji jakie są zalecenia
Olej do diesla czy też benzyny ma zasadniczo kilka zadań :
pierwsze - oczywiste ...smarowanie silnika.
drugie - ma czyścić silnik i nie dopuszczać do osadzania się brudu w silniku np szlamu.Od tego są właśnie TBN-y i im wyższe tym lepsza chłonność oleju na wszelkie produkty uboczne powstające przy procesie spalania paliwa w silniku.
Po trzecie olej silnikowy ma nie dopuszczać do korozji wewnątrz silnika , przede wszystkim wtedy gdy on nie pracuje.Za to w oleju odpowiada norma API: SM,SL,SN,SP
Po czwarte - ma się nie pienić- bo gdy się pieni - po prostu przestaje smarować.Teraz tylko wystarczy zajrzeć do instrukcji i poczytać ....jakim parametrom powinien odpowiadać olej do twojego silnika.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

26 Mar 2023, 20:39

Ten Platinum Classic parametry ogólne ma niezłe,KOH 8.5,można go zastosować w dieslu,ale niestety TBN wysyci się szybciej,zastosowanie takiego oleju w silniku diesla nie ma ekonomicznego uzasadnienia,podczas jazd po mieście,na miejscu taki olej należałoby wymieniać co 4000 km,skoro Amsoil z TBN 12.5 po 8 tyś km stracił zdolności pochłaniania,a Motul po 6 tyś km
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Mar 2023, 06:41

Szkoda że Valdes14567 nie napisał nam w jakim stanie jest silnik w jego samochodzie , jaki ma przebieg oraz ile km miesięcznie czy rocznie pokonuje jego auto.A to warto wiedzieć.Być może pokonuje rocznie nie więcej jak 5 tyś km
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

27 Mar 2023, 17:21

Acer 66,racja,jeśli by tak było jak piszesz,to taki olej z takim TBN świetnie da sobie radę.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)