Jaki pick up

10 Lut 2010, 22:09

do ciężkich rzeczy kup długiego patrola z Holandii będziesz mieć ciężarówke z paką (w środku auta) a do tego 3,5 tony na haku
tylko trzeba dobrze się silnikowi przyjrzeć żebyś kupy przegrzanej nie kupił :mrgreen: będzie i komfort i wygoda a na szosowych kółkach 11-12 diesla (i VAT odpiszesz) :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Lut 2010, 22:22

oczywiście monterey jest na ramie i to na porządnej.. nie gnije jak w patrolach :mrgreen:

Kupisz w wersi LTD (5D a właściwie 6 :mrgreen: ) jak CI niepotrzebne wywalasz tylne fotele itd, podłoga równa, zdejmujesz tapicerkę i masz masę przestrzeni ładunkowej i wozisz co chcesz (jak nie zapomnę to zrobię jutro pomiary mojego króciaka ze złożonymi fotelami

:mrgreen:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

11 Lut 2010, 12:05

croochy napisał(a):oczywiście monterey jest na ramie i to na porządnej.. nie gnije jak w patrolach :mrgreen:

Kupisz w wersi LTD (5D a właściwie 6 :mrgreen: ) jak CI niepotrzebne wywalasz tylne fotele itd, podłoga równa, zdejmujesz tapicerkę i masz masę przestrzeni ładunkowej i wozisz co chcesz (jak nie zapomnę to zrobię jutro pomiary mojego króciaka ze złożonymi fotelami

:mrgreen:


poprosze - bede wdzieczny , coraz bardziej sie do montereya przekonuje :)

chociaż Patrol tez fajny:)

w pierwowzorze miałem zamiar dokonac takiego autka ( pake mozna zrobic na kiper)
ale monterey kusi


http://mikeslc.com/yahoo_site_admin/assets/images/MLC_Trucks_005.94193218_std.jpg
kgm
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: krakow

11 Lut 2010, 17:29

pomierzyłem

Ja mam wersje RS czyli 3d

Wygląda to tak

Zdjęcie

Przy złozonej kanapie tylnej
Długośc/gebokość 103 cm
Szerokosc w najwęższym miejscu (czyli między nadkolami) 102 cm
Wyskośc we wnece drzwi 93 cm za wneką mozna dodac spokojnie 6 cm
Grubosc złozonej kanapy (oparcie + siedzisko ) 30 cm


Rozłozona kanapa Długośc/głebokość 63 cm

podane wymiary podane są z 2 cm tolerancją (+/-)



no :mrgreen:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

11 Lut 2010, 21:15

o prosze !!
elegancko miejsca całkiem sporo :)

dziekuje za fachowe podejscie do tematu Pozdrawiam
kgm
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: krakow

11 Lut 2010, 21:16

polecam się na przyszłość

:mrgreen:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

12 Lut 2010, 16:38

Witam
Fajnie że rozpoczęła się taka rozmowa ponieważ mam podobny problem. Z tym że ja zastanawiam sie nad kupnem pick-up'a do ciągnięcia przyczepki z minikoparką . Obecnie woże ją Iveco lawetą,ale, plus osobówka to dwa auta do utrzymania a tak odepne przyczepke i dalej w droge. Waga takiego zestawu (przyczepka +koparka) to około 2,5 T. W sumie auto będzie jeździło tylko po drodze, ale zdarzy się pewnie nie raz, że gdzieś na teren budowy będzie trzeba po niezłym bagnie się doczłapać, Jak znam życie pewnie także moja siostra skorzysta bo jest myśliwym i takie autko jej będzie pasowało. Ja tez lubie gdzieś czasem po lasach i polach pobrykać więc na wypad z psem by się przydał. Na początku był plan kupna terenówki, ale: od terenówki nie odpisze VAT od paliwa, a to w sumie główny koszt w tej branży, chyba że zakupie dwu miejscową terenówke z homolgacją ale wtedy w niedziele nie pojade z cała rodzinką dorzucić się "ojcu R" ;) do tacy . To właśnie, ostatnimi czasy, powód popularności pick-up'ów: 5 miejsc i mozliwość odliczenia VAT od wachy.
Reasumując:
1. poszukuje pick-up'a który uciagnie mi 2,5 T przyczepke z minikoparką
2. wiadome: bezawaryjną i nie paliworzerną ;) (w tym drugim oczywiście żartuje)
3. Ma być to wół roboczy ale i na slub kolegi też sie pojedzie
4. Nie chce wywalić dużej kasy bo nie jestem zwolennikiem elektroniki i cacuszek więc raczej auta z przedziału 1995-2005, przewiduje wydatek 25tys +/- 5tyś
5. silnik Panowie: czy te wszechobecne 2,5 dieselka starczy? On musi tylko dowieźć sprzęt a potem stoi aż do powrotu, czy wiekszy bedzie potrzebny?
6. Przegladam i czytam i:
a) boje sie navary i jej awarii, ale może ktoś mnie oswieci i przekona
b) pick-up'y Forda ładnie wygladaja, ale czy tu sprawdza sie stare powiedzenie"Ford g..."
c) L200 no to jest fajne
d) Hilux No to jest legenda ale opinii branzowców nigdy za mało
e) Jest jeszcze D_max ale narazie ceny wysokie

Pilnie dziękuje i czekam na wszelakie wskazówkie, podpowiedzi i na orzywiona dyskusje.
lupus-79
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: łodzkie

12 Lut 2010, 17:23

obecny hil to nie to samo co stary.

Natomiast o Fordzie Rangerze nie słyszałem złej opini od posiadaczy których znam.


Ja standardowo polece Dodga Ram'a z 5.9 Cumminsem :mrgreen:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

12 Lut 2010, 22:15

mazda/ford to to samo nie bój sie autka jesy dobre i niezbyt awaryjne :) i z podanych chyba bym na Rangera postawił, silniczek mułowaty szaleństw nie ma ale daje rade i się nie psuje :wink:
to nie prawda że do terenówki VAT-u nie odpiszesz, jeśli jest DMC powyżej 2,5t to spokojnie będzie to ciężarówka bez kratki z homologacją terenową o uciągu przyczepy 3,5t z pełnym odliczeniem VAT-u :mrgreen: z ograniczeń chyba ilość miejsc pasażerskich w zależności od wielkości była chyba już nie pamientam dokładnie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Lut 2010, 20:00

5,9 cummins? Ładnie brzmi. Pracowałem kiedyś w Szwajcarii i widziałem jak przyjechał koleś takim DODGE'm i miał zrobione siodło i naczepą przywiózł blachę na dach budynków gospodarczych mojego szefa. Rewelacyjnie to wyglądało

"to nie prawda że do terenówki VAT-u nie odpiszesz, jeśli jest DMC powyżej 2,5t to spokojnie będzie to ciężarówka bez kratki z homologacją terenową o uciągu przyczepy 3,5t z pełnym odliczeniem VAT-u :mrgreen: z ograniczeń chyba ilość miejsc pasażerskich w zależności od wielkości była chyba już nie pamientam dokładnie."

Z tego co się dowiadywałem w takim przypadku odliczę VAT tylko od zakupu. Według nowych przepisów można odzyskać 60% VAT od zakupionego samochodu lecz nie więcej niż 6tyś. Dla mnie najważniejsze jest odliczenie VAT od paliwa. A żeby móc to robić auto musi mieć w dowodzie wbity "VAT-4" Aby mieć to wbite przestrzeń ładunkowa musi mieć więcej jak 50% powierzchni kabinowej ze stałą odgrodzona częścią pasażerską. Takie coś wbijają na stacjach diagnostycznych mierząc auto od podszybia do końca pojazdu. Mój znajomy nawet w busie przesuwał drugi rząd siedzeń do przodu żeby tą wartość osiągnąć. W pick upie jest to proste 5 osób i część ładunkowa stale odgrodzona, dlatego teraz takie popularne są pick up'y. Oczywiście niektórzy zakładają kratkę w terenówkach i tylko przednie siedzenia, a po przeglądzie wyjmują kratkę i wkładają siedzonka z powrotem. Osobiście rozmawiałem z gościem który ma tak w LR i przyznał ze jeździ na własne ryzyko bo masz liczbę miejsc 2. Jak się trafi na policjanta człowieka to luz ale jak na służbiste to jeszcze może skarbówkę powiadomić a z nimi to już wiecie policzą czas od jakiego odzyskiwał VAT plus ich delikatne ODSETKI USTAWOWE :twisted:

Przyznam że bardziej obstawiam przy HILUX lub L200 ale rozmawiałem już z właścicielem Rengera i tez zachwalał. L200 jest od zatrzęsienia. I nie ma problemu żeby to auto od reki kupić

poczekam jeszcze na kilka wypowiedzi, pogrzebę, poszukam, popytam :wink:
lupus-79
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: łodzkie

15 Lut 2010, 20:30

nie 2 a tylko 4/5 a i VAT odpisujesz pełen bo masz ładowność i przestrzeń ładunkową ;) kratki nie trzeba jeśli DMC pojazdu jest powyżej 2,5t a jak pan policjant protestuje to każ mu zapoznać się z kodeksem :mrgreen: ale ja tam sie nie znam :mrgreen:

co do pickupów to jednak stary hajlax i ford maja więcej z klasycznego wyglądu, a L200 taki jakiś palsticzany i delikatny się wydaje :mrgreen: niemniej to porównywalne samochody
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

03 Mar 2010, 00:56

Ja osobiście polecam Rama. Mam takiego 5,7 HEMI zagazowanego i jeździ bezproblemowo. Bezawaryjny, komfortowy ale bez zbędnych gadżetów. Eksploatacja śmiesznie tania ( filtr oleju ok. 30zł, filtr powietrza ok. 120zł, klocki przód ok 250zł, półośka razem z dwoma przegubami 750zł- ceny z ASO). Kabina na 6 osób, paka 2m długości, na haku 3t, moc 350km. Polecam :twisted:
RAFULUS
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Miejscowość: Łódź

03 Mar 2010, 08:40

RAFULUS napisał(a):..Eksploatacja śmiesznie tania..

a spalanie? tylko bez zaniżania proszę :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

03 Mar 2010, 18:05

coś mi się wydaje że proponowałem RAMA :mrgreen:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

03 Mar 2010, 18:30

spalanie? :wink: ile wlejesz tyle spali :wink:
a na poważnie to w mieście przy dość ciężkiej nodze pali 25l LPG i benzyny tyle samo. Auto jest ciężarowe więc VAT i podatek odliczam i wychodzi całkiem spoko a zupełnie inna jazda jak 2,5tdi 100KM :lol:
RAFULUS
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Miejscowość: Łódź